2018'in en önemli rol yapma oyunlarından biri olan Pillars of Eternity 2: Deadfire ile ilgili ilginç bir gelişme yaşadık geçen gün. Oyuna gelen en yeni yama oyundaki birkaç hayatı düzeltirken yepyeni bir özelliği de beraberinde getirdi: sıra tabanlı savaşlar! Peki neden başlıkta "sıra tabanlı savaşlar mı gelecek?" diye sordum, çünkü Obsidian bu özelliği neredeyse anında tekrar oyundan kaldırdı. Bu da aslında böyle bir özellik üzerinde çalıştıklarını ama yamaya yanlışlıkla ekleyerek aktif hale getirdiklerini gösteriyor.
Normalde Pillars of Eternity 2: Deadfire'daki savaşlar istediğiniz zaman pause edebileceğiniz şekilde gerçek zamanlı olarak gerçekleşiyor. Ancak ben sıra tabanlı savaşların da bu tür oyunlara inanılmaz yakıştığını düşünüyorum (ki Divinity: Original Sin 2 bunun en iyi örneği) ve Deadfire'ı sıra tabanlı olarak oynayabilmek harika olurdu.
Her ne kadar Obsidian bu özelliği çok hızlı biçimde devre dışı bıraksa da oyuncular ekran görüntüsü alıp video kaydetmeyi başardılar tabii. Deadfire'ın sıra tabanlı savaşlarında her karakter belli bir mesafeye hareket edebiliyor ve bir eylem yapıyor. Aynı diğer sıra tabanlı oyunlarda olduğu gibi ekranın sağ üst köşesinde savaştaki karakterlere ne zaman sıra geleceğini de görebiliyoruz.
Aşağıdaki videoda bunun canlı örneğini görebilirsiniz:
Bana öyle geliyor ki bu özellik oyuna yeni bir DLC ile katılacak. Bekleyip göreceğiz bakalım.