Project Morpheus, Heyecan Verici Yeniliklerle Tekrar Karşımızda

VR’ların savaşı kızışıyor

Kendisinden en son geçen yıl haber aldığımız Project Morpheus yine bir GDC’de çıktı karşımıza. Üstelik Sony’nin ümit vaat eden VR (Sanal Gerçeklik) cihazı biz görmeyeli kendisini bir hayli geliştirmiş.

Sony’nin başkanı Shuhei Yoshida tarafından bizzat tanıtılan cihazın kaydettiği en dikkat çekici gelişme artık 120 FPS’yi destekliyor olması. Yoshida, PS4’ün aslen 120 FPS’de çalışacak şekilde tasarlandığını belirtti, ki bu şimdiye dek duymadığımız bir özellikti.

İkinci olarak cihazın 5 inçlik LED görüntü ünitesi gitmiş ve yerine 5,7 inçlik bir OLED ünite gelmiş. Ayrıca daha önceki modelde 90 derece olarak açıklanan görüş açısı da 100 dereceye yükseltilmiş.

Bunların yanı sıra görüntünün cihaza ulaşma hızı 18 milisaniyeye indirilmiş. Yani ilk prototipe oranla yarı yarıya daha hızlı bir etkileşim söz konusu. Ayrıca VR’a eklenen üç yeni sensör sayesinde (biri öne, ikisi arkaya) artık kullanıcının hareketlerini daha isabetli bir şekilde takip edebilen bir hareket algılama özelliği bulunuyor. Bu da toplam sensör sayısının dokuza çıktığı anlamına geliyor.

Son olarak eklenen basit bir bant sistemiyle cihazın kullanıcının yüzüne baskı ya da ağırlık yapmaması ve kolayca takılıp çıkarılabilmesi sağlanmış, ki bu kulağa gerçekten de çok faydalı geliyor.

Shuhei Yoshida cihazın hâlâ geliştirilmekte olduğunu ve bugün anlatılan özelliklerin VR’ın son hâlini oluşturmadığını söyledi. Yoshida sözlerine Project Morpheus’u 2016 yılında piyasaya çıkartmayı hedeflediklerini belirterek son verdi.

Cihazın teknik özellikleriyse şöyle:

  • Parçalar: İşlemci ünitesi, VR başlık.
  • Görüntü ünitesi: OLED – (Eskisi LCD)
  • Panel Boyutu: 5,7 inç – (Eskisi 5 inç)
  • Panel Çözünürlüğü: 1920X1080 RGB
  • Görüş Açısı: 100 Derece – (Eskisi 90 Derece)
  • Sensörler: İvmeölçer, jiroskop
  • Bağlantı Arayüzü: HDMI + USB
  • Fonksiyonlar: 3B ses, Sosyal Ekran

YORUMLAR
Parolamı Unuttum