SimCity Geliştiricisi Electronic Arts’ı Savundu

Herkes kapanmayla ilgili hemfikir değil demek ki.

SimCity ve The Sims 4’lerin yapımcısı olan Maxis stüdyosunun kapanmasının ardından birçok kişi EA’i hedef alan kızgınlıklara sahip olsa da, eski çalışanlardan biri konuya farklı şekilde yaklaşıyor.

14 yıl boyunca Maxis’de çalışmış olan ve Reddit’te vertexnormal adıyla yorum yazan çalışan, aslında EA’in gayet iyi bir yer olduğunu söylüyor. Tabii bu, çalışma alanı ve şartları açısından düşünüldüğünde geçerli.

Vertexnormal’ın söylediklerine göre EA işten çıkarmayı minimize etmek için elinden geleni yapıyormuş. Deneyimi elden kaçırmak istemiyormuş bir anlamda da. Aynı zamanda işine son verilen insanlar için kayda değer ödemeleri ve imkanları bulunuyormuş. Bunun yanında uzun yıllardır hafta sonundan hafta sonuna çalışma gibi bir şey yaşamamış, maaşı diğer firmalarla rekabet edecek ölçüdeymiş ve topluma dair konuları umursayan bir şirket yapısı varmış. Yani kurumsal bir şirket olarak bakarsanız, EA o kadar da kötü gözükmüyor.

Tabii bunun dışında vertexnormal’ın söylediği birkaç şey de var. EA’in, bir geliştirici gibi oyunlara tutku duymadığını ve olayı sadece para üzerinden yürüttüğünü belirtiyor. EA’in büyük bir gemi olduğunu, o nedenle yönünü değiştirmek için çok enerji harcanması gerektiğini de ekliyor. Tabii uzun zamandır evi olarak gördüğü bir stüdyonun kapanmasına da üzgün. Gerçi kendisi Ocak ayında bu olayın olacağını önceden gördüğü için ayrılmış zaten firmadan. Ama olsun, 14 yıllık bir emek azımsanacak bir şey değil.

Tabii bir de EA’in satın alıp kapattığı firmaların kabarık olması, oyuncuların biraz daha yanlı olmasına sebep oluyor. Ne de olsa liste bayağı kabarık, Maxis de artık bunun bir parçası.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum