Söylenti: From Software'in Nors Temalı Yeni Oyununu E3'te Göreceğiz

Oyun, Dark Souls'un ruhani devamı olarak adlandırılıyor

From Software ismi çoğumuzu heyecanlandırmaya yetiyor, adamların her oyunu birbirinden kaliteli ve sürükleyici. Sekiro: Shadows Die Twice'ın ardından From Software'den nasıl bir oyun geleceğini merak ediyoruz ve bu merakımız yakında cevabını bulacak gibi görünüyor. Çünkü söylentilere göre From Software'in yeni oyunu E3 2019'da tanıtılacak (en azından fragman seyredeceğimiz garanti), ancak bir ihtimal de olsa stüdyonun iki oyunla birden karşımıza çıkma ihtimali var.

Söz konusu 'söylenti' From Software'in yeni oyunuyla ilgili çeşitli detaylar vermiş ve her ne kadar resmi bir kaynaktan gelmiyor olsa da doğru çıktığı taktirde acayip bir oyunla karşılaşacağımız anlamına geliyor.


Buna göre söz konusu oyunun ismi Project Rune olarak geçiyor (GamesRadar ise oyunun isminin Great Rune olacağını söylüyor), "karanlık bir ortaçağ fantazisi" sunacak olan oyun Dark Souls'un ruhani devamı olarak nitelendiriliyor. Aslında From Software'in yine bir karanlık fantazi oyunu üzerinde çalıştığı Dark Souls 3'ten beri söyleniyordu ancak bu söylenti bunu daha da ileri taşıyor ve yeni oyunun bir asırdır süren bir iç savaş içindeki bir krallıkta geçeceğini belirtiyor.

"Krallık" kelimesini görünce aklınıza George R.R. Martin - From Software işbirliğiyle geliştirilen oyun gelmiş olabilir, açıkçası ilk başta ben de aynı şeyi düşündüm: acaba bahsi geçen o oyun, bu oyun mu, ikisi de aynı mı diye. Bu ihtimale kapıyı açık bırakmak lazım, ama ne olur ne olmaz diyerek bu söylentileri ayrı olarak vermek daha doğru geldi. Bu sorunun cevabını E3'te alacağız artık.

Bu yeni oyun Nors teması taşıyacak ve oyunda buz devleri ve draugr gibi yaratıklar olacak. Krallığın şovalyeleri, savaşta kendilerine avantaj sağlayacak bir eşyanın peşine düşüyor ve bir bir ortadan yok olmaya başlıyorlar. Biz de o şovalyelerden birini oynayacağız. Ana kahramanımızın sınıfı için üç farklı seçeneğimiz olacak, yay kullanan bir avcı, kalkan ve sopa kullanan bir savaşçı veya büyücü olabileceğiz. Sınıf seçimi farklı düşmanlara erişmemizi de sağlayacakmış iddiaya göre.

Son olarak oyunun yönetmeninin Yui Tanimura olduğu söyleniyor, Hidetaka Miyazaki ise yardımcı yönetmen olarak karşımıza çıkacakmış. Tanimura Dark Souls 2'nin baş yönetmeni, Dark Souls 3'ün ise yardımcı yönetmeniydi.

Bakalım bu iddiaların ne kadarı doğru çıkacak?

YORUMLAR
Kaan
22 Mayıs 2019 15:17

İçimden bir ses George R. R. Martin ile geliştirilen oyunun bu oyun olduğunu söylüyor. Bakalım E3'de ne gösterecekler.

BarisKayatekin
22 Mayıs 2019 00:10

abi koyun Kratos'u oyuna ben de rahat rahat düşman kesem, yok abi bu souls oyunları çıldırtıo beni, oynayana büyük saygım var ama ben soğuyorum dk başı ölünce. o sekirodaki uçan tekme atan ogre yüzünden oyunu bıraktım. o şerefsiz ogre var ya o şerefsiz ogre, kratos tarafından kafası kesilip bi tarafına sokulası ogre ... işte ben onun.... neyse

Burak Güney
21 Mayıs 2019 18:58

Umarım söylentinin doğruluk payı vardır çünkü FromSoftware'in en büyük eksisi hikaye yazmayı ve anlatmayı becerememeleri. Mİyazaki'nin kendisi bile " önce oyunu ve gameplay mekaniklerini dizayn edip üstüne hikaye oluşturuyoruz" diyerek bunu tescillemişti. Umarım adam akıllı bir hikaye örgüsü ve kaliteli bir sunum ile gelir. Bloodborne'u ne kadar sevsem de ilginç mekanlarda anlamsızca yaratık öldürdüğün bir oyundan öteye gidemiyordu benim için. Bağlayan bir sebep lazım oyuna beni.

osmanzi
Burak Güney
22 Mayıs 2019 17:22

Miyazaki'nin bu beyanatına bir link var mı? Merak ettim cidden. Bunun resmi kaynağının olup olmaması bir yana "önce oyunu ve gameplay mekaniklerini dizayn edip üstüne hikaye oluşturuyoruz" dediyse bile bu nasıl From'un hikaye anlatmayı beceremediğini tescilliyor bana açıklar mısın? Misal dünyanın en iyi hikayesine sahip oyunlardan biri olan Planescape: Torment'in oyun mekanikleri hikayesine göre mi tasarlandı? Yoksa halihazırda mevcut bir sistemi mi kullanıyordu?From'un hikaye anlatma tarzını seversin/sevmezsin bu tamamen kişisel bir şey; ama "yapamıyorlar" demek için ortaya koyduğun savların tutarlı olması gerekir.Sana tavsiyem şu videoya bir göz at, Miyazaki'nin neden böyle bir anlatım tarzı seçtiğini anlamana yardımcı olacaktır: //www.youtube.com/watch?v=ZaT8177T_T0

osmanzi
osmanzi
23 Mayıs 2019 10:19

@Burak Güney, cevaba, cevaba, cevap özelliği olmadığından bu şekilde cevap verebiliyorum, affola. "Kullanıcılar internette bulunan hikaye çözümlemelerine ihtiyaç duyduğu için From hikaye anlatmayı beceremiyor." diyorsun yani seni yanlış anlamıyorsam? Peki, 2001: A Space Odyssey için de aynı durum söz konusu. Herhalde hakkında en çok çözümleme yapılmış, uzun uzun tartışılmış filmlerinden biridir. Bu mantığa göre Stanley Kubrick de başarısız bir yönetmen ve hikaye anlatıcısı olmaz mı? Böyle bir laf edersek dilimiz taş olmaz mı? :) Gönderdiğim linkten de görebileceğin üzere Miyazaki'nin amacı zaten herkesin hikayeyi kendi yorumu üzerinden anlamlandırması üzerine. O nedenle bütün bilgi parçalarını dağınık bir şekilde bırakıyor, artık kim neyi öğrenir, nasıl yorumlarsa diye. Zaten sanatın özü de herkeste farklı bir anlam uyandırması değil mi?

osmanzi
osmanzi
23 Mayıs 2019 10:19

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

Burak Güney
osmanzi
22 Mayıs 2019 19:44

Maksimum 2 ay önce bu cümleyi kurmuştu bir röportajda nerde olduğunu hatırlamıyorum şuan ama okuduğuma eminim. Hikaye öncelikli oyunlarda önce bir senaryo çıkarılıyor benim okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla. Yapamıyorlar "savımın" en büyük dayanağı internet üzerinde bir sürü hikaye tam çözümleri olması FS oyunları ile ilgili. Bunun en büyük nedeni ise oyuncuların hikayeyi tecrübe edememesi.FS'in yaptığı şekilde de iyi bir hikaye anlatılabilir bu arada. Sadece FS anlatamıyor. Miyazaki'nin bu cümlesindeki kasıtı , hikaye ve hikaye anlatımının asla öncelikleri olmadığı ve ikinci planda kaldığı.


Çağlar Kaya
Burak Güney
22 Mayıs 2019 07:55

Hikaye odakli olmadigi dogru ama mevzu becerememekse acik acik duz bir sekilde hikaye anlatmak daha kolay. Kucuk studyolar bile bir sekilde sinematiklerle gow tlou kalitesinde olmasa bile hikayesini klasik yontemlerle anlatabiliyor. Zaten miyazaki en cok etkilendigi oyun olarak ico, shadow of the colossus tarzi oyunlardan bahsetmis. Burdan bile bu anlatim seklinin tercih oldugu anlasiliyor. Ki dedigim gibi bu sekilde ufak detaylara gizleyerek bulmaca gibi hikaye anlatmak da kolay bir is degil. insan bie detayi farkedince vay be oluyor. Bunu bir oyun acik acik anlatsa bende ayni etkiyi yaratamiyor iste.


DrakenLynx
Burak Güney
22 Mayıs 2019 02:30

Burak Güney seninde bu yorumundan Dark Soulsun hikayesiyle alakalı hiçbir şey bilmediğin ortaya çıkmış oluyor,aslında oyunda hikaye anlatılıyor item açıklamaları olsun,dünya tasarımı olsun haritalardaki ufak detaylar olsun oyunun heryerinden hikaye fışkırıyor üzerine düşersen anlayabiliyosun bütün hikayeyi ha onla uğraşamam dersen youtubeda çok güzel anlatanlar var(hikayeyi merak ettirip araştırmaya götürmeside ayrı bi başarıdır bu arada).

DrakenLynx
DrakenLynx
23 Mayıs 2019 20:43

"Oyunun yapımcısı bile bu eksikliklerini kabul etmiş" kaynak g*tün galiba.Her firma her oyun hikayeyi aynı şekilde anlatacak diye bi olay yok adamların ihtiyacı bile yok hikaye anlatmaya zaten oyunları mekanik olarak taş gibi.

Burak Güney
DrakenLynx
22 Mayıs 2019 04:42

Meraktan ziyade millet hiç bir şey anlamadığı hiç hikaye çözümü arıyor :) Oyunda hikaye anlatılmıyor demedim zaten doğru okuyup anlasan keşke. Sadece beceremiyorlar. Oyunun yapımcısı bile bu eksikliklerini kabul etmiş siz neyin savunma derdindesiniz acaba ?Kaliteli hikayesi olup bunu iyi anlatan oyunlara bakın , sonra dönün birde FS oyunlarına bakın. Amatörlüğü fark edeceksiniz.


piri
Burak Güney
21 Mayıs 2019 21:40

kafanmı güzel kardeş? "FromSoftware'in en büyük eksisi hikaye yazmayı ve anlatmayı becerememeleri." bu ne demek ya :D benim hikaye olarak gördüğüm duyduğum en olağanüstü oyunlardan biridir dark souls serisi. bence hikaye nedir nasıl anlatılır bunun dersini veriyor miyazaki. git azıcık araştır sen.

ontikan
piri
22 Mayıs 2019 12:26

FS oyunlarını bitirdikten sonra internette hikaye vs bakıyorsan hikayeyi anlamak istememişindir. Dark fantasy bu, siyahla beyaz değil hikayeyi doğrudan vermiyorlar. Bu da onların tarzları, becerememe gibi bir durum yok.

DrakenLynx
piri
22 Mayıs 2019 02:29

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

Burak Güney
piri
21 Mayıs 2019 23:38

Oyuncular FS oyunlarını bitirdikten sonra internette hikaye tam çözümleri , anlatımları , özetleri gibi şeyler araştırmaya gidiyorsa bu hikaye anlatımını başaramadıklarının kanıtıdır. Bir sürü içerik var bu şekilde.Eğer gerçekten hikaye bazında oynadığın en iyi oyunlar FS oyunları ise üzülüyorum senin adına. Çünkü adam akıllı hikayeye sahip hiç bir oyun oynamamışsın. not: " kafan mı" bu şekilde yazılır.


ilke_kurtlutepe
21 Mayıs 2019 16:18

Trailer'ını izlerken 'written by George R.R. Martin' yazısı çıkacak büyük ihtimal :)

Decypher
ilke_kurtlutepe
21 Mayıs 2019 16:51

Valla hiçbir şey yazmasa da tüyler diken diken izlerim ben onu, Dark Souls 3 fragmanında öyle olmuştum :)


Parolamı Unuttum