Warhammer 40,000: Darktide - Kapalı Beta İzlenim

Çıkışa bir ay kala ne durumdayız?

İsveçli Fatshark ilk oyununu çıkaralı 12 yıl geçse de kendilerinin popülerleşmesi 2015 yılında Warhammer the End Times: Vermintide ile oldu. Vermintide 1~2’de Left 4 Dead’in kooperatif aksiyon mantığı alındı, Warhammer Fantasy’ın karanlık Orta Çağ fantazyasına bulandı, güzel açık hava haritaları ve eğlenceli yenilikler ile 80/100 üzeri puanlara ve uzunca süre bilgisayarlarımıza kuruldu.

Bir Warhammer 40K sever olarak oyunun 40K’ya sıçramasını istiyordum ancak popülerliği nedeniyle Space Marines’in oyunda yer almak ihtimali beni düşündürüyordu. Devasa zırhları ve silahları ile bu yürüyen tanklar oyunun mantığına tamamen tersti. (Multi SM isteyenler Space Hulk: Deathwing’i deneyebilirler.) Fatshark’ın Vermintide’da doğru yaptığı şeylerden biri lore’a mümkün mertebe sadık kalmak ve doğru kişilerle çalışmaktı. Darktide’ta da aynı formül üzerinden gidilmiş. Oyun yapısını İmparatorluk vs Kaos (Nurgle) üzerine kurmuş. Senaryonun başına da W40K romanlarının en ünlü yazarı, İmparatorluk vs Kaos çatışmalarının hakkını veren Dan Abbnet’i oturtmuş. Peki, 30 Kasım’da teşrifi beklenen oyun bizi ne kadar ümitlendirdi?

İRİ BİR VERMINTIDE DLC’Sİ Mİ

Hayır efendim, değil. Evet, türü veya yalnızca Vermintide’ı seven bir oyuncunun adaptasyonu çok hızlı olacak. Ancak sakın oyunun büyük bir Vermintide DLC’si olduğunu düşünmeyin. Üzerine pek çok şey konmuş, pek çok şey değişmiş. Daha başlamadan söyleyeyim: Beta sürüm daha eğitim görevlerinden başlayarak çok kere çöktü. Ancak ilginçtir haritalarda hiç çökmedi. Ciddi optimizasyon sorunları da mevcut. Eee ama beta testin amacı da oyunun ve sunucuların stabilitesini test etmek ve ona göre elden geçirmek değil mi? Oyun çıkışına kadar, en geç sonraki 1 ay içerisinde toparlanmayacak şeyler olduğuna inanmıyorum. Biz oyuna dönelim.

Artık oyuna başlarken bir karakter oluşturuyoruz ve özelleştirdiğimiz karakterin kişiliği oyun esnasındaki duyacağımız diyalogları etkiliyor. Ne kadar fanatik veya bencil olacağı alacağı sözleri ve vereceği yanıtları etkiliyor. İsmi konmuş belirli karakterler oynamadığımız için takımda aynı sınıfta birden fazla kişi olabiliyor: İki Orgryn veya üç Veteran gibi. Bizler sınıf ve karakter bağımsız kader mahkumlarıyız. Cezamız ise üzerimize akan beyinsiz binlercesi. Seslendirmeler yine harikulade, birkaç duvar ötede söylenen veya inleyen düşmanların sesinin duvarlardan yansıması, Jesper Kyd müzikleriyle artan adrenalin oyunu perçinliyor.

Darktide ile artık görevler seviyelere bağlı değil. Tertium Hive City’de farklı alanlarda farklı görevlere koşturabiliyoruz. Ana üste hızla bir göreve girip çıkabiliyoruz. Burada, başka oyuncularla bir araya geliyor, oyun için kredi ile alışveriş yapabiliyor, hologram haritadan görev beğeniyoruz. Loot sistemi de elden geçmiş. Artık tesadüfi donanımların yanı sıra ana üsteki dükkândan, görevlerde kazandığımız oyun içi paralarla donanım alabiliyoruz. Oyunun tam sürümünde aldığımız silahlara görsel şeyler de eklenecektir illaki. Görev çeşitliliği Vermintide’a göre arttığı için (yeni savunma, tamir ve hack’leme görevleri gibi) 2 tur atılıp çıkılabiliyor. Haa tur demişken, oyun kısalmış değil. Ortalama bir Darktide bölümü Vermintide bölümleriyle aynı veya daha uzun.

Tabii yolculuk sırasındaki yan görevleri yapmak yine ekibe kalmış durumda. Silahların modernize olmasıyla (taramalı ve pompalı tüfekler vb) siperin ve dodge’lamanın önemi artmış durumda. Oyundaki stratejik bir değişiklik artık herkesin canından önce bir kalkanı olması. Bu Veteran için zırhlen, Psyker için warp veya Zealot için inancı durumunda. Bu zırh kendiliğinden doluyor. Ancak sağlığımız yere atılan otomatik medkit veya sağlık cihazlarında toparlanıyor.

ERKEKSENİZ YÜZER YÜZER GELİN

Darktide’da üzerimize akan kalabalıklar daha bir kalabalık. Buna rağmen oyun vuruş hissini Vermintide’dan çok daha iyi vermekte, bunu defalarca yapmamıza rağmen. Oyundaki zorluk düşman sayısı ve düşmandan alınan hasar oranının değişmesiyle ayarlanmış. Oyunun türü belli; sanat eseri bir yapay zekâ beklemeyin. Amerika’yı yeniden keşfetmemiş. Böyle de bir iddiası yok zaten. Ancak olabildiğince eğlenceli. Kapalı ve karanlık ortamlar yer yer içinizi sıkabilir. Hatta oyunda kimi görevlerde daha önce oynadığınız haritaları zifiri karanlıkta yalnızca Veteran’ın tüfeğinin ışığı ile paranoya halinde oynuyorsunuz. Stresli ama çok eğlenceli. Oyun kesinlikle akıyor; optimizasyon konuları giderilince daha iyi akacaktır tabii. Ortamlar loş, dumanlı, bol gölgeli. RTX30 ve sonrası nesil bir kartınız varsa alacağınız keyif artacaktır.

Bu oyunda W40K’nın o karanlık puslu havasını alabildim, kendimi o evrende bir Hive City’de hissettim. Vermintide’ın yer yer temiz havaları sonrasında bu kimilerini sıkabilir. Evet oyunda Space Marine ve türevleri yok. Olsalardı da ya lore gerçeklerinden uzaklaşılırdı veya god-mode dolaşan savaş makinaları oyunu çok sıkıcı hale getirirdi. Biz burada perde arkasındaki karanlık, vahşi ve fanatik resmi yaşıyoruz. Ve de oyun bunu iyi yapacak gibi gözüküyor. PC’lerimiz ve Xbox Series S/X merakla Darktide’ı bekliyor. (PS biraz daha bekleyecek gibi.)

Discord’da Darktide Beta Sohbetinde Yapımcıların Verdiği Bazı Bilgiler

•    Tuş ve fare ayarlarıyla ilgili sorun çözülecek
•    Lansman sırasında premium para birimi ile satın alınacak şeyler olacak.
•    Erken alt sınıf eklemelerinin ücretsiz mi yoksa ücretli mi olacağına henüz karar verilmedi. // Parasıyla satın aldığım oyunda tüyü yünü parayla isteme benden, buz gibi soğurum senden. Muhtemelen üst segment yaratıkların olmadığı bir Xenos akını görülebilir kimi haritalarda. Mevcut konjonktürde buna severek para verilecektir.
•    Stat, trait göstergeleri ve hasar değerleri çıkışa yetişmeyecek, ancak eklenebilir.    
•    Bir görevin zorluğu, yalnızca zorluk ayarlarına bağlı kalacak, grup gücüne göre değişmeyecek.
•    Oyun içi para birimi hesaba bağlı olacak.
•    Sunucu seçimi mümkün gözükmüyor.
•    Private hub’lar şu an planda yok.
•    Oyun sonu puanları, toksik davranış endişesi nedeniyle şu an yok, ancak istatistikleri gösterirken takım oyununu teşvik edecek seçenekleri araştırıyorlar. // Valla oyun sonu istatistikler en az oyun kadar muhabbet ve gırgır şamata içeriyor. Olmazsa olmaz bence
•    İkincil görev hedef ödüllerini ya hep ya hiç yerine adımlı hale getirmeye çalışıyorlar.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum