Son yapılan düzenlemelere rağmen hala ufak bir farkla PlayStation 4’ün donanımsal liderliği elinde tutması Xbox One tarafını pek de korkutmuyor anlatılan. Microsoft mühendislerinden Andrew Goossen konsolun GPU’sunun %10’luk bir kısmının Kinect ve Xbox One uygulamaları için her daim rezerve olduğu söyledi.
“Bu işlem konsoldaki oyunlarla sistem arasında net bir yalıtım görevi görüyor. Bu da oyun yapımını kolaylaştırıyor. Sistem, herhangi bir noktada oyuna ayırılan kaynaklara yayılamıyor.”
Ama gelecekte, sistemin tam kapasitesini kaybetmeksizin bu parçayı da yapımcılara açma gibi bir planları varmış. Şu anki sistemde, çözünürlükten kısmış olmalarına rağmen piksel başına kaliteyi arttırdıklarını söylüyor Goossen.
Yani şu anda 720p ya da 900p bir oyunda, piksel başına daha fazla GPU gücü aktarabilmeyi 1080p zorunluluğunda piksel başına daha az GPU gücüne tercih etmişler.
Goossen, bu konuyu Xbox 360 zamanında verdikleri bir kararı geri almalarını örnek vererek açıklamaya çalışıyor. Xbox 360’a çıkacak her oyunda 720p ve 2x AA şartı koştuklarını ama bunun yapımcıları fazla kısıtladığını belirten Goossen sonradan bu zorunluluğu kaldırdıklarını sözlerine ekledi..
Peki siz ne düşünüyorsunuz? Uzun vadede Microsoft, Xbox One’da sistem gücünden oyun yapımcılarına parça ayırabilir mi?