18+ içeriği ve korkunç cehennem tasviri ile yıllardan beri gündemde kalan Agony, bu ayın sonunda nihayet yayınlanacak. 2016'da The Witcher 3, The Division ve Sniper: Ghost Warrior 2 gibi oyunların eski yapımcılarıyla kurulan Polonyalı oyun stüdyosu Madmind Studios'un ilk oyunu Agony, aynı yıl Kickstarter'a girmişti.
Biz de madem Agony'nin çıkışına bu kadar az kaldı, o zaman Madmind'ın CEO'su Tomek Dutkiewicz'e içimizde en sıcak 'yanan' sorularımızı yönlendirelim dedik.
Kendinizi tanıtabilir misiniz?
Tomek Dutkiewicz, Madmind Studio’nun CEO’su, Agony’nin de yazar ve yönetmeniyim.
Agony’i kısaca özetleyebilir misiniz?
Tomek: Agony’nin en önemli kısmı cehennemin tasviri. Oyunun dünyasını yaratmak ve bir süre önce yayınlanan demoya gelen oyuncu tepkileriyle bu dünyayı şekillendirmek için çok fazla zaman harcadık. Oyuncuların en çok ilgisini çeken cehennemin kendisiydi.
Oyundaki en önemli oynanış mekaniği nedir? Yaratıklardan kaçıyor muyuz yoksa kendimizi savunabiliyor muyuz?
Tomek: Agony’nin en önemli oynanış mekaniği, diğer ruhları ve iblisleri ele geçirebiliyor oluşunuz. Oyuncular oyunun bu elementini kullanarak Agony’i kendi tarzlarına göre şekillendirebiliyorlar. Oyunu isterseniz bir martyr’i (düşük seviye ruh) ele geçirip, bulmacaları çözerek ve diğer ruhlarla konuşarak; isterseniz de güçlü bir iblisi ele geçirip, önünüze çıkan herkesi parçalayacak oynayabilirsiniz.
Agony’nin en önemli özelliği cehennem tasviri. Cehennemi bir çok sanat eserinde tasvir edilirken gördük. Sizin için, oyunun ve cehennemin ilham kaynakları neler? İncil’deki cehennem tasvirlerini mi baz aldınız yoksa diğer kutsal kitaplardan da yardım aldınız mı?
Tomek: Agony’deki cehennem tek bir dindeki tasvirleri baz almıyor. Oyundaki cehennem ve iblisler birçok farklı kitapta bulunabilir ama Agony spesifik bir mitolojiyi konu almıyor.
Son 10 yıldır 'cehennem ve ötesi' konsepti benim ana ilham kaynaklarımdan ve araştırma konularımdan biri oldu. Kendimi İlahi Komedya’daki (Dante Alighieri) klasik cehennem tasvirine kısıtlamamaya çalıştım ve diğer dinler ve inanç sistemlerindeki tasvirlere göz attım.
İnsanların korkuları ve hayal güçlerinin, yaşadıkları çağa göre değişim gösterdiklerini öğrendim. Sadece diğer sanatçıların tablolarına ve onların tasvirlerine bakmaktansa; kendi zihnime dalıp, oradan yeni ve ilginç şeyler çıkarmaya çalıştım. Agony’deki cehennem bundan dolayı emsalsiz. Oyuncuların oyunumuza bakarken kendilerini rahat hissetmemelerini istiyorum.
Oyunun bazı ekran görüntüleri ve videoları, ‘alışık’ olduğumuz şiddetin yanında cinsel şiddeti de resmediyor. Cinsel şiddettin hassas ve önemli bir konu olduğunu düşündüğümüzde, bu konunun Agony’de rahatsız edici olmaması ya da duyarsız bir şekile aktarılmaması için önlemler aldınız mı?
Tomek: Yapımın başından beri varsayımlarımız kesindi: Eğer cehennemle ilgili bir oyun yapacaksak, hiçbir şeyi üstün körü yapamayız. Burası şiddet, vahşet, seks ve kan dolu bir yer. Bence bunun gibi bir konuyu ele alıyorsanız, bu konunun kibar versiyonunu oyunlaştırmanın hiçbir anlamı yok.
Oyunu ertelediniz çünkü konsollarda 18+ içeriğin değiştirilmesi gerekiyordu. İşinizin ve artistik tercihlerinizin sansürlenmesi konusunda ne düşünüyorsunuz? Bu durum oyunu herhangi bir şekilde etkileyecek mi?
Tomek: Doğrusunu söylemek gerekirse, bu işin sonucundan oldukça memnunuz. Demoda ve videolarında gösterilen, oyuncuları şok eden sahnelerin hepsi hâlâ oyunda. Oyundan sadece sonundaki bir iki saniyelik sahneleri ve ikinci oynanışta görebileceğiniz bazı ekstra kısımları çıkardık.
Oyunda Türkçe dil desteği olacak mı?
Tomek: Evet, Agony’de Türkçe altyazılar yer alacak.
Okurlarımıza söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Tomek: Oyunumuza ilgi gösterdiğiniz için çok teşekkürler! Agony 29 Mayıs’ta, PS4, XB1 ve PC için fiziksel ve dijital olarak piyasaya sürülecek.