Battlefield 2042 Hakkında Bildiğimiz Her Şey

Yoksa gelecek, bir Michael Bay filmi mi?

Bazı romanlar olur ya, ana karakter gezer dolaşır, başladığı noktaya farklı biri olarak gelir. Oyuncuların kafasındaki Battlefield ve yapımcıların vizyonundaki Battlefield yıllar içinde farklı yönlere çok meyletti ama bu E3’te Battlefield ait olduğu yere, oyuncuların kalbine geri döndü.

Battlefield serisi son dönemde bizi bir dünya savaşından diğerine atan dönem oyunları içerse de oyuncular artık modern savaş temalı bir Battlefield’ın özlemini çekmeye başlamıştı. Ve Battlefield 2042 sıradan bir modern savaş oyunu da değil, Youtube’da defalarca tekrarlarını izlediğimiz o efsanevi uçuk anlara ve eşi görülmemiş yıkımlara imkân veren, abartılı ve her şeyiyle yeni nesil bir Battlefield.

Yapımcıların çıtlattıklarından da söz edeceğiz ama öncelikle ne gördüğümüzden bahsetmek doğru olacak. Öncelikle umarım DICE’ın ekoloji konusunda tahminleri tutmaz çünkü durum bu şekilde olursa önümüzdeki 20 yıl içinde ciddi bir ekolojik kriz bizleri bekliyor demektir. Fragman bizi buzullardan çöl fırtınalarına, kum altında kalmış şehirlere kadar pek çok farklı haritaya götürüyor ama videoda verilen mesaj hep aynı; “Bu oyun hiç olmadığı kadar büyük olacak ve kendinizi sürekli olarak o eşsiz ‘Battlefield anlarından’ birinde bulacaksınız”. Battlefield’ın medar-ı iftiharı Levolution sistemi sayesinde bu çevresel felaketlerin oyun içinde harika sonuçlar ortaya çıkaracağını şimdiden görmek mümkün. Birkaç dakika önce yüksek binalarıyla keskin nişancı cenneti olan bir harita görüş mesafesini iyice küçülten kum fırtınalarına, uçuşları imkânsız hale getiren hortumlara veya haritanın bir kısmının bir anda çöktüğü büyük olaylara gebe olabiliyor.

Konunun uzmanı

Oynanış videosunda gözüken en ilginç yenilik Specialist askerler. Specialist’ler aslında Rainbow Six’deki operatörlere benziyorlar. Yani rastgele bir askeri değil, adı soyadı belirli, yüzü olan bireyleri yöneteceğiz. Hepsinden önemlisi her birinin bir uzmanlık alanı var. Bu da bir ekipman ve bir de pasif özellik anlamına geliyor. Battlefield’ın artık markalaşmış Assault, Support gibi üst sınıflarıysa bu uzmanların dâhil olduğu aileyi temsil edecekler. Örneğin taret ekipmanı olan uzman Support listesinde gözükecekken, bomba atarı olan bir uzman çıkarsa o da Assault olarak gözükecek. Önceki Battlefield’larda sınıflar kendilerine ait silahları kullanabiliyordu ancak burada durum farklı. Eğer bir silahı açıyorsanız, kullandığınız uzman hangi kategoriye ait olursa olsun o silahı istediği gibi kullanabiliyor. Zaten sınıf ayrımı artık biraz daha sembolik olduğu için bu konuda bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Yine de pompalı tüfekli Recon’lar veya keskin nişancı tüfeğiyle gezen Assault askerler görmek biraz garip olacak sanki.

Garip olmak demişken, benim şahsen asla tatmin edici bulmadığım ve eğer incelemiyorsan oynamadığım tek kişilik içeriklere Battlefield 2042’yle veda edebilirsiniz. DICE, 2042’yi hazırlarken asıl hedeflerinin olabilecek en iyi çok oyunculu deneyimi sunmak olduğunu, bu sebeple tek kişilik içeriğin atlandığını söyledi. Zaten Bad Company’lerden bu yana öyle ahım şahım bir Battlefield senaryosu oynadığımızı düşünmüyorum. O yüzden daha iyi çok oyunculu içerik için ortalama bir tek kişilik hikâyeyi seve seve feda edebilirim.

Mahalle kavgası

Battlefield 2042’yle birlikte seriyi kökünden etkileyecek bir büyük değişiklik daha var. Her ne kadar eski nesil PS4 ve Xbox One sahipleri bu durumdan nasiplerini almayacak olsalar da Battlefield ilk kez 128 oyunculu maçlara ev sahipliği yapacak. Oyuncu sayısının artması elbette bütün oyuncuların az sayıdaki hedefe yönelmesine ve dolayısıyla büyükçe karambollere yol açabilirdi. Bunun yerine oyundaki hedefleri parçalara bölen sektör sistemi getirilmiş. Örneğin Conquest oynarken bir hedefi almak için artık tek bir noktayı tutmak yerine o noktanın alt hedeflerini kontrol altına almak gerekiyor. Bu sayede hem karambol olmuyor hem de oyunculara alternatif hedefler ve rotalar belirleme şansı veriliyor.

Aynı hedefe yönelme tehlikesinin dışında bir de maçların belli noktalara sıkışma tehlikesini de getiriyor 128 oyuncu olması (eski oyunlarda mesela Operation Metro’da olduğu gibi). Battlefield 2042’nin serinin tarihindeki en büyük haritalara sahip olması sayesinde bu tip sıkışıklıklar yaşanmasının da önüne geçmişler gibi duruyor. Açıklanan haritalar arasında en büyüğü Breakaway tamı tamına 5,9 kilometrekarelik alana sahip. O mesafeden etkili mermi olur mu bilmiyorum ama 5 kilometrelik atışlar yapmak ve hatta o mesafeden birine ölmek bile kulağa oldukça eğlenceli geliyor. Breakaway’in merkezinde minyatür bir dağ sayılabilecek bir tepe var ve oyuncular bu tepe üzerinde savaşmanın haricinde dilerlerse aşağıdaki noktalara wingsuit aracılığıyla süzülerek gidebilecekler de. Wingsuit gibi seçeneklerin olması aksiyonun da her an her noktaya kayabilmesine olanak veriyor. Tam boş görünen bir noktayı aldınız ve bir anda üstünüze sincap gibi askerler inmeye başlıyor. Şu an bunu hayal etmek bile kanımı kaynattı.

Diğer haritalara baktığımızda Kaleidoscope göreceli olarak en küçük harita olsa da ben en ilginçlerinden biri olacağını düşünüyorum. Güney Kore’de geçen bu haritada oyuncular hem halatlarla bir gökdelenden diğerine geçebilecekler hem de binalar arasında bulunan devasa park içinde çatışmalar olacak. Bu haritada ne tür bir doğa olayı veya yıkım olacağını şu an bilmesek de şahsi tahminim maçlar bittiğinde haritadaki binaların çoğunun yerinde kalmayacağı yönünde.

Oyunun tanıtım videosunda gördüğümüz o Mars’a benzeyen yüzeyse aslında Doha, Katar’da kumlar altında kalmış bir şehir ve haritanın ismi de Hourglass. Şehir sürekli olarak çok şiddetli kum fırtınaları ve hortumlar yaşamış. Amerikan ve Rus güçleri orada mahsur kalan bir konvoyu ele geçirmeye çalışıyorlar. Tanıtım videosundaki devasa hortumun Battlefield’da gelmiş geçmiş en ilginç doğa olaylarından biri olacağını tahmin ediyorum. Hortum uçakları, araçları ve süzülen oyuncuları kendine çekebildiği gibi aynı zamanda çevresindeki görüşü de kısıtlıyor. Oyuncuların hortumu kullanarak avantaj sağlayabilecekleri bilgileri de sızmıyor değil hani. Benim tahminim havada savrulan platformların bazılarının tırmanılabilir olacağı. Özellikle gösterilen CG videoda uçaktan fırlayıp roket atmalı o uçuk “Rendezook“ anına yer vermeleri oyunun bu tarz etkileşimlere daha fazla yer vereceği konusunda beni ümitlendiriyor.

Geri kalan haritalarsa daha sıradan dursalar da şimdilik bana hiç de sıkıcı görünmediler. Orbital’in ana olayı maç esnasında kalkış yapan (veya belki de yapamayan?) bir uzay mekiği olacak. Manifest büyükçe bir kargo limanı, Discarded’sa parçalanmış gemilerden oluşan bir gemi mezarlığı. Listenin son haritasıysa Mısır çöllerinde tarım yapılan Renewal. Haritanın bir yarısı çöl iklimine sahipken geri kalan kısım yeşil tarlalardan ve ekili alanlardan oluşacak. Şu an için tanıtım metinlerinde sadece fırtınalardan bahsedilmiş. Buna rağmen her haritada bir büyük veya çok sayıda küçük bölümü değiştiren Levolution yıkımı olacağından şüphem yok.

Bu haritaların tam boyutlu görsellerini dosyamızın sonunda görebilirsiniz.

Modu moduma

Büyük harita demişken elbette büyük oynanış modları da gerekiyor. Topyekûn Savaş olarak adlandırılan üst ağacın altında her Battlefield oyuncusunun aşina olduğu Conquest ve Breakthrough var. Bunlarda noktaların birkaç alt noktaya bağlanması dışında büyük bir değişiklik olmayacak gibi duruyor. Olması için de bir neden yok zaten, gayet güzel işliyorlar. Conquest’te amaç en çok bölgeye sahip olup puan kazanmakken, Breakthrough saldırı-savunma mantığında bir taraf kazandığında değişen harita konumları şeklinde işliyor. Bu iki mod kıyaslandığında Breakthrough yine muhtemelen daha kalabalık çatışmalara sahne olacaktır. Gelecek olan iyi yeni oyun modununsa içeriği şimdilik belirsiz. DICE, Battlefield 2042’de battle royale olmayacağını duyurdu ama içimden bir ses battle royale’den ilham alan farklı bir oyun türünün bizleri karşılayacağını söylüyor. İlk modun mesela cismi yok ama ismi belli: Hazard Zone. Şu noktadan sonra söyleyeceklerim tamamen spekülasyon olsa da, ben şahsen biraz daha Escape from Tarkov kafasında oyuncuların gir-çık yaparak ekipman toplayabilecekleri, ölünce eşyalarını tümden kaybedebilecekleri bir mod bekliyorum.

İkinci isimsiz mod için de söylentiler yok değil. Bunlardan en ilginci, eski ve yeninin karşı karşıya gelebileceği bir kum havuzu modu fikri. Birinci Dünya Savaşı’ndan araçların da dâhil olacağı, eğlence odaklı ve dengeyi çok önemsemeyen bir içeriğe sahip olacağı konuşuluyor. Bir tarafta modern uçaklar yerine İkinci Dünya Savaşı uçakları, diğer tarafta daha eski tankların olduğu bir çatışma alanı yaratılacak mesela. İşin bu kısmı spekülasyon ama olur da böyle kum havuzu kafasında her hafta farklı bir deliliğin olduğu bir mod çıkarsa bence tutma potansiyeli yüksek.

Bana Battlefield’ı hatırlatan o an

Bana Battlefield’ı satan an sanırım haritaları gördüğüm an oldu. O ilk gösterilen fragmandaki abartılı sahneler ve uçuk saldırılar elbette heyecan vericiydi ama son oyunların Battlefield 3 ve 4’e kıyasla bariz bir dinamizm eksiği vardı. Daha az konvansiyonel silahlar, oyuncuyu yönlendiren ve zaman zaman kısıtlayan görevler ve hepsinden önemlisi öngörülebilir çatışmalar oyunu bir süre sonra sıkıcı hale getiriyordu. Battlefield dendiğinde benim aklıma o arkadaşlarımıza anlatabildiğimiz BF anları geliyor. Bir ATV’yle helikopter patlatmak veya havadayken bir başka araca kitlenip pilotun atlamasını sağladıktan sonra uçarak o araca geçmek gibi. Biz geçmişte bayağı bayağı Battlefield muhabbeti yapardık yahu. Bu sohbetlerin hiçbirinin içeriği hangi silahın daha iyi olduğu veya hangi sınıfla en çok puanın kasıldığı gibi geyikler de değildi. Düşünün ki aynı oyunu oynuyoruz ve başımıza gelen farklı farklı, çoğumuzun oyunda yapılabildiğini ilk kez duyduğu olayları anlatıyoruz. Battlefield’ın dünya savaşlarını tutarlı işlemek adına feda ettiği yanı buydu ve bunun geri geldiğini görmek harika olacak.

Ana oyunun kaliteli bir çıkış yapacağına şüphem yok ancak artık ürettiğiniz oyunu iyi şekilde çıkarmak, ürünün uzun ömürlü olması için yeterli değil. Fortnite ve Call of Duty: Warzone gibi sürekli gelişen ve içerik eklenen oyunlarla da bir şekilde rekabet edebilmek gerekiyor. Bunu da Hazard Zone ve henüz duyurulmayan o yeni modun başarması gerekiyor. Battlefield 2042’nin BF standartlarının üstünde bir oyun olacağı şimdiden aşikâr ancak ne kadar daha iyi olacağını ve ne kadar uzun ömürlü olacağını hep beraber göreceğiz.

Şimdiye kadar duyurulan uzmanlar hangileri?

DICE’ın uzun vadeli para kazanma modelinin uzmanlar üzerinden olacağını tahmin ediyorum. DLC’leri ücretsiz tutarak bu uzmanlar üzerinden para kazanmaya çalışmak açıkçası kötü bir fikir değil. Yeter ki çılgınlık ve güç dengesi arasındaki o ince çizgi bir tarafa fazla kaymasın. Çıkışta toplam 10 adet Specialist olacak ama şimdilik bunların tamamını bilmiyoruz. İsmi ve ekipmanları duyurulan askerler şu şekildeler:

Wikus “Casper” Van Daele

Sınıf: Recon

Uzmanlık: Recon Drone: Oynanış videolarında gözükmese de bu muhtemelen düşmanların konumunu işaretleyen uzun menzilli bir drone olacak. Özellikle dürbününüzü düşmanların göreceği şekilde çıkarmadan önce etrafa bakabilmek faydalı olacaktır.

Ek Özellik: Hareket Sensörü: Sonuçta kimse keskin nişancı oynarken arkadan yaklaşan bir oyuncunun bıçağıyla yüzleşmek istemez.

Webster Mackay

Sınıf: Assault

Uzmanlık: Çekme-Tırmanma Kancası: Bu kanca hakkında daha rahat yorum yapabiliyoruz çünkü oynanış videosunda kendini gösterdi. Kanca oyuncuyu çekerken, oyuncunun mevcut momentumunu da kullanıyor. Yani uçaktan atlayıp, kancayı atıp Tarzan misali kendinizi ileri savurabileceksiniz. Bu şekilde uzmanlaşan oyuncuların çok canlar yakacağından hiç şüphem yok.

Ek Özellik: Çeviklik: Oynanış videolarında anlaşılmasa da Webster diğer uzmanlara kıyasla daha hızlı hareket edip tırmanabilecek gibi duruyor.

Maria Falck

Sınıf: Support

Uzmanlık: S21 Syrette Tabancası: Ateşlendiğinde dostları iyileştiren bu tabanca dosta güven verirken muhtemelen düşmanlara olumlu veya olumsuz herhangi bir duygu vermeyecektir. Rainbow Six Siege’de Doc’un şırınga silahına benzeyeceğini tahmin ediyorum.

Ek Özellik: Savaş Cerrahı: Bu özellikle beraber yerdeki dost üniteleri tam sağlıkla hayata döndürmek mümkün. Yerden kalkan bir düşmandan daha kötü tek şey o düşmanın tam sağlıkla kalkması olsa gerek.

Pyotr “Boris” Guskovsky

Sınıf: Engineer

Uzmanlık: SG-36 Sentry Gun: Yine oynanış videolarında göremesek de bu sentry silahının otomatik olarak çalışacak ve menzilindeki hedefe ölüm yağdıracak sabit taretler olacaklarını umuyorum.

Ek Özellik: Sentry Operator: Boris’in bu özelliği sayesinde taretleri o yakındayken daha ölümcül hale gelecek. Yani öyle “tareti at uzaklaş, o adam öldürsün” durumları pek mümkün durmuyor.

Daha duyurulacak 6 uzman daha var ama genel olarak baktığımızda hepsinin göreceli olarak dengeli ve sınıf tipine uygun özelliklere sahip olduklarını görebiliyoruz. Özelliklerin çoğu da oyuncuya havadan kill’ler verecek kadar güçlü durmuyorlar. Dolayısıyla uzman sayısı çok artmadıkça oyuncuların bu yeni özelliklerin varlığını garipseyeceklerine pek ihtimal vermiyorum.

Battlefield 2042'nin açıklanan tüm haritaları

Orbital

Hourglass

Kaleidoscope

Manifest

Discarded

Breakaway

Renewal

Battlefield 2042 ne zaman çıkacak ve fiyatı ne kadar?

Battlefield 2042, PC (Steam, Origin ve Epic Games Store), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series için 22 Ekim tarihinde çıkacak.

Oyun çıkmadan önce tüm platformlarda, tüm oyunculara açık bir Beta süreci başlayacak. Battlefield 2042'nin herhangi bir versiyonu için önsipariş vermiş olan oyuncular bu Açık Beta'ya erken erişim sahibi olacaklar.

Battlefield 2042 de fiyatı PC ve konsollarda farklılık gösteren oyunlardan biri.

Oyunun PC'deki standart versiyonu 420 TL, Gold Edition 600 TL ve Ultimate Edition 800 TL.

PlayStation için fiyatlar PS4 standart versiyon 500 TL, PS5 standart versiyon 560 TL, PS4/PS5 için Gold Edition 700 TL ve Ultimate Edition 900 TL şeklinde. Xbox'ta ise Xbox One ve Xbox Series arasında fiyat farkı yok, PS4 versiyonuyla aynı fiyatlandırma kullanılmış.

YORUMLAR
cavegamer3530
9 Temmuz 2021 14:37

Bu asıl hedeflerinin olabilecek en iyi çok oyunculu deneyimi sunmak olduğunu, bu sebeple tek kişilik içeriğin atlandığını söylemelerinin türkçe çevirisi Oyunu biran önce çıkarmak istedik para kazanmamız lazımdı, kısıtlı zamandada sadece multiplayerı bitirebildik çünkü birde zaten beceremeyeceğimiz bir campaign yapmaya kalksak hem multiplayeri iyi olmayacaktı hemde singleplayeri yerden yere vuracaklardı o yüzden bizde boş zamanımızda specialistleri oyuna ekledik bunları kutulardan çıkarabilecek dilersenizde in game storedan alabileceksiniz, ayrıca oyun çıktıktan 1 yıl sonra tam oyuncular sıkılmışken yeni haritalar getireceğiz ve yine in game storeumuzda kozmetik ve hatta daha fazlasını satacağız dır arkadaşlar.

Parolamı Unuttum