Battlefield 4 Beta'sından İlk İzlenimler

Biraz törpüledik mi, tamamdır

Yıllardır saat 12'den önce uyandığım saatler sayılıdır. Bugün saat kurup sabahın erken bir vakti, kahvemi, cipsimi, bilimum hazırlığımı yaptıysam tamamen Battlefield aşkımdandır! Büyük gün geldi çattı, bu sabah itibariyle EA düğmeye bastı ve Battlefield 4 Beta sunucuları Battlefield 3 Premium oyuncularına, Medal of Honor: Warfighter Limited Edition sahiplerine ve tabii ki Battlefield 4'ü ön sipariş edenlere açıldı. Kapalı beta 3 gün sürüyor, 4 Ekim tarihinde ise beta tüm oyunculara açılıyor.

Peki oyundan ilk izlenimlerimiz nasıl? Beş saatlik bir oyun sonrası ilk kayda değer gelişme ve izlenimlerim şöyle;

  • Yükleme ekranları bariz bir şekilde çok zaman alıyor. Battlefield 3'te de bu sorun mevcuttu ama aynı sürenin 1.5 katı kadar bekliyoruz desek yeridir.
  • Ultra grafik ayarlarına alıp 70 FPS almaları unutun. Oyunun şu anki ayar mekanizmasıyla, oyunu mediuma bile getirseniz HD7970 ile 30 FPS civarlarında seyrediyorsunuz. Ama Battlefield 3'ün betasında bunun çok daha kötü örnekleri olduğu için içinizi serin tutabilirsiniz.
  • Artık araçlara yaptığınız hasar sonrasında puanınızı anlık olarak görüyor ve alıyorsunuz. Örneğin Battlefield 3'te bir tanka RPG isabet ettirdiniz ama hasarınız aracı disable etmeye ya da patlatmaya yetmedi ve öldünüz. Bu durumda araç sonradan patlasa bile hiçbir puan alamıyordunuz. Yeni puanlama sisteminde hasar verir vermez puanınızı alıyorsunuz. Aynı şey bölge ele geçirmelerdeki çubuk dolumu animasyonunda da mevcut. Bar tamamen dolmasa da orada bulunduğunuz her saniye puan kazanıyorsunuz.
  • Ekipmanlar listesindeki silahlar artık kategorili. İleri seviyelerde ana silahı değiştireyim derken zilyon tane farklı tipteki silahın aynı pencerede olması zaman kaybettiriyordu. Her şey yerli yerinde.
  • Birçok silah ve ekipman değişikliği var ama benim en ilgimi çekenlerden biri C4'ün Recon'a geri döndürülmesi oldu. Bunun yanında Recon'a Commander ile birlikte çalışabileceği birçok spot ekipmanı eklenmiş.
  • Spot her zamankinden daha etkili ve hassas. Üstelik artık standart bir spot bonusu 25 puan.
  • Battlefield 4 sizi squad halinde takılmaya teşvik ediyor. Squadınızla birlikte takıldıkça saha bonusları kazanıyor ve oyunda daha etkili oluyorsunuz. Bu durum hem oyunu arkadaşlarınızla oynamaya yönlendiriyor hem de insanların deli horoz tavrını törpülüyor. Eğer squadınızda geri kalan tek kişiyseniz köşeye saklanıp dostlarınızın sizin üzerinizde spawn olmasını beklemek bonusların kaybolmaması için gerekli. Bu squad bonuslarının oyunu tamamen değiştireceğine kesin gözüyle bakıyorum.
  • Killing steal olayı son bulmuş. Diyelim ki reconsunuz ve 97 damagelik bir vuruş yaptınız ama son vuruşu dışarıdan gelen başka bir hasar yaptı. Bu durumda yine de kill almış sayılıyorsunuz.
  • Arayüz ve oyun içerisinde birçok görsel sorun mevcut. Scoreboard menülerin üstünü kaplıyor, yer kaplamaları havada uçuşuyor...
  • Arkadan bıçaklama haricindeki bıçaklamalarda refleks kullanarak bıçağı geri teptirebiliyorsunuz. Düşman ava gideyim derken avlanıyor.
  • Battlefield 3'te arkadan bıçaklama animasyonu başladığı anda geri dönüşsüzdü. BF4'ün en sevdiğim olaylarından biri de bunun değişmesi olmuş. Bıçak size henüz tam olarak saplanmadan takım arkadaşlarınızdan biri düşmanı indirirse sizi kurtarmış oluyor. Tişikkirler sipirmin.

Battlefield 4 şimdilik beklediğimize değmiş gibi duruyor. Bir de ufak performans sorunları halledilirse, evden çıkılmayan günler, bekle biz geliyoruz!

Bir de tavsiye. Oyun şu an epey FPS sorunları çektirdiği için bu ufak ayarlamayı yapmak epey performans artışı gösterebiliyor. Aşağıdaki metni alıp bir notdefterine kondurun, oyunun ana klasörüne user.cfg adıyla kaydedin. 

WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
RenderDevice.Dx11Enable 0
GameTime.MaxVariableFps 59
WorldRender.FxaaEnable 0
PerfOverlay.drawfps 1

Bunun yanında hem ATI hem de Nvidia'nın dün beta driverlar yayınladığını hatırlatalım.

Berkan Cesur, namlunun ucundan bildirdi.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum