Blizzard'ın MOBA'sı Yenileniyor: Karşınızda Heroes of the Storm 2.0!

HotS baştan aşağı yenilenecek!

Blizzard'ın bana göre en büyük hatası, Defense of the Ancients; yani DotA'nın geliştiricilerini kendi bünyesine katmayıp, DOTA 2'yi kendilerinin çıkarmamış olması. Zira şu an çok büyük paraların döndüğü ve son yılların en fazla oynanan oyunlarının bulunduğu, koskaca bir tür olan MOBA'nın ortaya çıkmasını sağlayan iki geliştiriciden birisi Valve'da DOTA 2, diğeri ise Riot Games'te League of Legends için çalışmakta.

Bu iki büyük oyun, reklam ve sponsorluk gibi gelirlerden bir hayli para kazanmaya ve büyümeye başlayınca, Blizzard da "biz de MOBA sektörüne girmeliyiz" diyerek bizleri Heroes of the Storm ile tanıştırdı. HotS, aslında MOBA türünün en farklı oyunlarından birisi. Katlettiğiniz minyon ve rakip kahramanlardan topladığınız para ile maç esnasında eşya alma mekaniği HotS'da yok. Üstelik bunun yanında, oyunun her haritası farklı ve her haritasında ayrı bir takım görevi bulunuyor. Oyunu kazanma şartı elbette rakip takımın ana üssünü yok etmek olsa da, her haritada bunu daha kolay yapmanızı sağlayan mekanikler bulunuyor.

Peki bu kadar yenilikçi olmasına rağmen HotS'un bir League of Legends veya bir DOTA 2 kadar büyüyememesinin sebebi ne?

Blizzard bu oyunun o kadar büyümesini istiyor mu, ondan emin değilim. Aslında HotS'un kendine özel sağdık bir oyuncu topluluğu bulunuyor. Fakat bu oyuncu sayısı, oyuna eklenen etkinlikler arasında bir hayli düşüyor. Bu noktada benim de çok şikayetçi olduğum bir konu, oyundaki kahramanların ve kozmetiklerin "çok pahalı" olması. Ücretten kastım gerçek para ile değil, oyun içi kazanılan altının çok zor birikmesi. Şahsen Murky ile tanıştığımda bir Murloc olarak oynamak, deli gibi koridor itmek ve tüm rakip takımı gıcık etmek için çok heveslendim, fakat bir türlü gereken parayı toplayamadım. O kadar az altın alıyordum ki her maç sonrası; bir yerden sonra hevesim kırıldı ve bıraktım oynamayı. İşte Blizzard tam olarak bunu çözmeyi hedefliyor!

Heroes of the Storm 2.0

Blizzardın da bu büyük güncellemeyi 2.0 olarak adlandırmasının sebebi, oyunun çok büyük bir ölçekte değişiyor olması.

İlk olarak, yeni güncelleme ile oyunun ilerleyiş (progress) sistemi tamamen değişecek. Hesabınızın seviyesi artık bir limite takılı olmayacak. Herhangi bir kahrmanın seviyesi arttığında, sizin oyuncu seviyeniz (level) de yükselecek. Her yükselen oyuncu seviyesi ile birlikte de yeni ödüller kazanacaksınız.

Oyunlarındaki sevilen güzel mekanikleri diğer oyunlarına da getirme gibi başarılı bir stratejisi olan Blizzard, Overwatch'ta tanıştığımız "loot kutusu" sistemini Heroes of the Storm'a da getirecek. Belirli bir kahraman seviyesine ulaştığınızda kazandığınız kutudan, o kahramana özel bir kostüm garanti olarak düşecek. Bunun dışında oyundaki tüm kozmetik eşyaların bu kutulardan düşme şansı da olacak.

Ayrıca kahramanların 8 ile 10. seviyeleri arasındaki gereken uçurum XP düşürülecek. Artık her seviye arasında aşağı yukarı eşit miktarda XP kasmanız gerekecek.

Oyun içi para birimleri

Artık altın oyun içindeki tek para birimi olmayacak. Hala oyunder yer almaya devam edecek olsa da, ayrıca Shard ve Gem adında iki yeni birim de oyuna eklenecek. Loot kutularından düşen eşyalar eğer sizde bulunuyorsa, bunlar otomatik olarak Shard'a çevrilecek. Gem'ler ise gerçek para vererek satın alabileceğiniz bir para birimi olacak. Fakat belirli oyuncu seviyelerine ulaştığınızda Gem de kazanabileceksiniz.

Oyundaki tüm içeriklere yeni para birimleri ile ulaşabileceksiniz. Yani artık hiçbir kostüme uzaktan imrenerek bakmanıza gerek kalmayacak. "Çalış senin de olur" mantığı ile oynamaya hazırlanın!

Koleksiyonlar

Kahramanlar, kostümler, binekler ve çerçevelerin dışında 5 yeni kozmetik eşya oyuna ekleniyor!

Oyunda bir rakibi öldürdüğünüzde, bir binayı yıktığınızda veya bir kampı ele geçirdiğinizde, seçtiğiniz bayrak haritada belirecek ve rakipleriniz ile tüm takıma gözükecek. Tıpkı Overwatch'taki gibi birden çok sprey kazanabilecek ve istediğiniz zaman haritaya işaretinizi bırakabileceksiniz. DOTA 2'nin en sevilen eşyalarından biri olan konuşmalar da HotS'un bir parçası olacak. Bir objektif sonunda standart olan duyuru seslerini, oyunun karakterlerinden birinin sesi ile değiştirebileceksiniz. Ayrıca sohbette kullanabileceğiniz ve oyunun karakterleri temalı birçok emoji de oyuna eklenecek.

Tüm bu yeni içeriklerin arasında, kendinize özel hazır koleksiyonlar da oluşturabileceksiniz. Birden fazla konuşma, bayrak, kostüm ve binek seçenekleriniz ile bir set oluşturup, üç farklı set halinde kaydederek oyuna girmeden istediğinizi seçebileceksiniz.

Kısacası öyle bir güncelleme geliyor ki, Heroes of the Storm tamamen değişiyor ve kozmetik olarak içeriğe boğuluyor. Bana göre zaten arada sırada girip, arkadaşlarım ile oynaması keyifli bir oyundu. Şimdi bu kadar içerik ve bu içeriklerin ücretsiz bir şekilde edinme şansının sunulması ile, oyuncu sayısı bir hayli artacaktır diye düşünüyorum. 

Siz ne düşünüyorsunuz? Bu gelişmelerden sonra oyuna geri döner misiniz veya hiç başlamadıysanız merak edip dener misiniz? Yoksa "ben League of Legends & Dota ile mutluyum" mu diyorsunuz?

YORUMLAR
Parolamı Unuttum