Sizlere daha önce Bioshock Infinite'e gelecek olan hikaye merkezli DLC'nin haberini ulaştırmıştık. 2 parça olarak yayınlanacak olan Burial at Sea, ikinci kısmında bize Elizabeth'in kontrolünü verecek.
Yakın zamanda açıklamalarda bulunan bölüm tasarımcısı Amanda Jeffrey, hala netleştirilmemiş çok detay olduğundan bahsetti.
Liz'in (Böyle hitap etmeyi tercih ediyor) ilk kez birincil kişiden oyuna dahil olacağını, bu nedenle karakterin yapısına ihanet etmeden en uygun dengeyi yakalamaları gerektiğini söyleyen Jeffrey, yırtık açma becerisinin bu konuda önemli rol oynadığını itiraf etti.
"Çünkü Booker ve Liz farklı karakterler. Amacımız, Booker'ı bir elbisenin içine tıkıp oyuncuya sunmak değil."
Jeffrey'e göre planladıkları Liz oynanışı, dövüşe yönelmek yerine dövüşten kaçınmak odaklıymış. Daha önce de sözünü ettiğim yırtık açma becerisi de bir "tek tuşla kazanma" sistemi değil. Kimi yerlerde değiştirme becerisi sınırlı olsa da, kimi yerlerde çok bir anlam ifade etmeyecekmiş. Yani bir şey yapabilse bile, sonucuna etki edememenin umutsuzluğu varmış oyunda.
Gerçi Jeffrey, bunların hepsinin her an silinip baştan yazılabileceğini de belirtmeyi ihmal etmedi.
Burial at Sea'nin ilk kısmı şu anda betada, ikinci kısmı ise hala sıkı yapım aşamasında, buradan çıkartabileceğimize göre. İlk kısımda odağımız Booker ve Liz'in Rapture'daki hayatı iken, ikinci kısım neredeyse tümüyle Liz'e odaklanıyormuş.
Bakalım, hele bir sonbaharda birinci bölümde kendimizi kaybedelim de, o zamana kadar Liz'den haber alırız tekrar. Ben de samimi oldum galiba ziyadesiyle...