The Witcher 3: Wild Hunt çıktığı günden beri çeşitli dergilerden, etkinliklerden, web sitelerinden ve kuruluşlardan 250’den fazla Game Of The Year ödülünü alarak çok büyük bir başarıya imza attı. Bunlardan birini de geçtiğimiz ay düzenlenen GDC 2016’da kucakladı.
Gameindustry sitesi, ödül töreninde CDPR’ın CEO’su Marcin Iwiński’yle gerçekleştirdiği bir röportajda kendisine bu başarısı hakkındaki yorumunu ve firmanın gelecekti planlarını sormuş. Iwiński’nin verdiği cevaplarsa her zamanki CDPR tarzında: mütevazı, samimi ve içinizde sevgi kelebekleri uçuşturan cinsten.
“Bu yıl pek çok ödül aldık. Ama Game Developer Conference’ta (Oyun Geliştiricileri Konferansı) yılın ödülüne layık görülmek bizim için bir hayalin gerçekleşmesi anlamına geliyor. Bu çok ciddi bir başarı. […]
“İnsanları hayal kırıklığına uğratmaktan paranoyaklık derecesinde korkuyoruz. Basın açıklaması yaparken bile uzun uzadıya düşünüyoruz: Ne anlatmalı? Nasıl söylemeliyiz? Bu âdil mi? O nedenle ilk önce oyunlarımızı test eden gruba söylüyoruz. […] Bunun en temel nedeni kaliteye takıntılı ve odaklı olmamız. Oyununuz 8 alırsa, 9 aldığınızda elde ettiğiniz ticari ve satış başarısını yakalayamazsınız.
CDPR önümüzdeki beş yıl içerisinde dünya çapındaki en iyi üç geliştirici arasına girmeyi hedefliyor. “Dört değil,” diyor Iwiński. “Üç.”
“Ansızın herkes bizi sevmeye ve firmamızı satın almayı istemeye başladılar. Belki geçmişte bunu kullanarak kendimize finansman sağlayabilirdik. Ama o zaman bağımsızlığımızı kaybeder ve oyunlarımızda nelerin bulunup nelerin bulunamayacağını açıklamak zorunda kalırdık. Biz kendi vizyonumuzu ve yaratıcılığımızı ortaya koymak; oyunu nasıl yayınlayacağımızı, nasıl fiyatlandıracağımızı, ne tür eklentilere sahip olacağını, kaç dile çevrileceğini; hayranlarımızla nasıl konuşacağımızı kendimiz seçmek istiyoruz.”
GOG Galaxy’yi açarken Valve’ın Steam politikasını izlediklerini belirten Iwiński, bu sayede Half-Life 2’yle insanları mağazalarına çekmeleri gibi The Witcher 3’le oyunculara GOG.com’u tanıtmayı amaçladıklarından bahsediyor. Ama Valve’ın aksine oyun yapmaktan vazgeçemeyeceklerini de ekliyor hemen sözlerine.

Marcin Iwiński
“İlk Witcher’ı 80 kişiyle yaptık. The Witcher 3’ü ise 250 kişiyle. Cyberpunk 2077’nin daha çok kişiye gereksinim duyacağından şüphem yok. Ama büyüdükçe aynı anda 20 oyun yapan bir şirkete dönüşeceğimizi sanmayın; hayır, biz sadece ama sadece belirli şeylere odaklanacağız. Aynı anda 10 oyun çıkaran bir stüdyo olmak istemiyoruz. Rockstar’ın modeli oldukça iyi.
“Rockstar bizim rol modelimiz ve yaptıkları şey inanılmaz. ‘Bir oyun çıkarmalıyız yoksa finansal hedefimizi tutturamayız,’ gibi bir düşünceleri yok. Tarzları daha çok, ‘İşte size GTA V. Ah, aklımıza gelmişken, kendisi bugüne dek yapılmış en iyi oyun,’ şeklinde. Hepimiz Red Dead Redemption 2’yi bekliyoruz çünkü inanılmaz olacağını biliyoruz. Bizim yapmaya çalıştığımız da bu. Ama oraya varabilmek için önümüzde hâlâ çok yol var. The Witcher 3 iyi bir örnekti, ama bu başarıyı devam ettirmemiz gerek.”
Ben de en kibar ve en profesyonel yazar kimliğimle diyorum ki… seviyorum ulan sizi!
















