2015 yılında Paris Games Week'teki Sony basın konferansında duyurulan Detroit: Become Human o günden beri radarımızda. E3 2016 ve E3 2017'de yeni fragmanlarla karşımıza çıkan oyun her seferinde merakımızı daha da kabartmayı başardı. Hazır oyunun çıkışına pek fazla bir süre kalmamışken biz de oyun hakkında bildiklerimizi bir gözden geçirelim istedik.
Ne zaman, hangi platformlara çıkıyor?
Detroit: Become Human'ın kesin çıkış tarihi geçtiğimiz hafta duyuruldu: buna göre oyuna 25 Mayıs'ta kavuşmuş olacağız. Oyun Sony'nin bu sene yayınlanacak olan oyunları arasında en güvendiği isimlerden biri ve elbette yalnızca PlayStation 4 konsoluna özel olarak çıkacak. Eskiden çok platformlu oyunlar geliştiren Quantic Dream, 2010 yılındaki Heavy Rain ile başlayarak yalnızca PlayStation platformuna odaklandı ve Detroit'te de bu kural bozulmuyor.
Oyunu geliştiren ekibi nereden tanıyoruz?
Quantic Dream kendine has anlatımı olan oyunlar geliştirme konusunda uzman bir stüdyo. 1999 yılındaki ilk oyunları Omikron'dan başlayarak Fahrenheit, Heavy Rain ve Beyond: Two Souls ile devam eden yolculuklarında her seferinde de özgün hikayeler anlatmayı ve oyuncuları farklı dünyalara götürmeyi başardılar. Firmanın kurucusu ve tüm oyunlarının da baş yönetmeni olan David Cage, sektörün önde gelen isimleri tarafından en iyi hikaye anlatıcılarından biri olarak gösteriliyor.
Peki ya Türkçe desteği var mı?
Olmaz mı? Detroit: Become Human tamamen Türkçe altyazılı biçimde satışa sunulacak. Bir başka PS4'e özel oyun Horizon: Zero Dawn'da Türkçe desteği göremeyince acaba Sony politikasında değişikliğe mi gitti diye düşünmüştük ama sonrasında gelen açıklamalar yeni exclusive oyunlarda eskiden olduğu gibi Türkçe desteğinin de bulunduğunu gösteriyor. David Cage'in daha önce oyunun senaryosunun yaklaşık 2000 sayfa tuttuğunu söylediğini düşünürsek bu çaptaki bir çevirinin son derece büyük bir çalışmanın ürünü olacağını da tahmin etmek zor olmasa gerek.
Oyuncu kadrosunda hangi isimler var?
Gösterilen fragmanlardan ve yapılan açıklamalardan ilk olarak oyunun oyuncu kadrosunda Bryan Dechart, Valorie Curry ve Jesse Williams isimlerinin bulunduğunu öğrenmiştik. jane by Design dizisinden hatırlayabileceğiniz Bryan Dechart oyunda Connor rolünü canlandıracak; Veronica Mars, The Following, House of Lies gibi dizilerden tanıdığımız güzel oyuncu Valorie Curry ise Kara rolünde. Özellikle Grey Anatomy'de yıllardır canlandırdığı Dr. Jackson Avery rolüyle bildiğimiz Jesse Williams ise oyunda Markus'u canlandırıyor.
Oyunda karakterlerin önemi büyük ve duyguların yüz ifadelerine son derece iyi yansıtılması gerekiyor, bu yüzden kadroda başka ünlü isimler olacağını tahmin ediyorduk ve Quantic Dream'in geçen hafta yaptığı açıklama da tahminlerimizde yanılmadığımızı gösterdi. Stüdyo özellikle de Carnivale dizisini izleyenlerin çok iyi hatırlayacağı Clancy Brown (sesiyle hayat verdiği SüngerBob KareŞort'taki Bay Yengeç'i de unutmayalım), bir James Cameron klasiği olan Aliens'ın ünlü androidi Bishop'ı canlandıran Lance Henriksen ve başta Friday Night Lights ve Almost Human olmak üzere çeşitli dizi ve filmlerden tanıdığımız Minka Kelly'nin de oyunda yer aldığını açıkladı.
Hikayesi iyi mi bari?
Quantic Dream oyunlarının hikayesi hiç kötü olur mu? Minicik bir özet geçecek olursak oyun tamamen insanlar ve androidler arasındaki ilişkilere, androidlerin insani duyguları sorgulamalarına, 'efendileri' olan insanlara karşı gelip gelmeme konusunda yaşadıkları doğal ikilemlere odaklanan bir hikaye anlatacak. Cage'in oyunlarında hikayeyi farklı kahramanların gözünden oynamaya alışığız, Detroit: Become Human'da da durum farklı değil.
Oyunu üç farklı kahramanın gözünden oynayacağız. Bunlardan biri insanlarla androidlerin eşitliği için mücadele eden Marcus, biri insanlar için çalışarak asi türdeşlerini yakalayan Connor, diğeri ise annesini kaybetmiş küçük bir kız ile babasının yanında hizmetçi olarak çalışan android Kara.
Oyunun senaryosu tamamen bizim verdiğimiz kararlarla şekillenecek ve binlerce seçenek dalından oluşan bir hikayeyi oynayacağız. Verdiğimiz kararlara bağlı olarak bazı karakterler onlarla tanıştıktan kısa bir süre sonra ölebilecek, bazılarıysa oyunun sonuna kadar yanımızda kalabilecekler. Yaptığımız her şey kelebek etkisi yaratarak oyun dünyasındaki taşların yerinden oynamasına neden olacak. Verdiğimiz bazı kararların sonuçlarının oldukça ağır olacağını belirtiyor zaten Cage.
Şiddet seviyesi yüksek deniyor
Oyunda bazı oyuncuları rahatsız edecek derecede şiddet içeren sahneler olacağını biliyoruz, bunun en net örneğini Paris Games Week 2017'de gösterilen fragmanda gördük. Kara'yı oynadığımız bu fragmanda bir baba ve kızından oluşan aileyle vakit geçirdikçe babanın aslında hiç de normal biri olmadığını, hatta kızına şiddet uyguladığını fark etmeye başlamış ve ardından babanın kızını kemerle öldüresiye dövdüğüne şahit olmuştuk. Hatta o sahnede çocuğun ölmüş olduğunu tahmin edebiliyorduk ve bu da fragmanı izleyen çoğu kişinin midesine yumruk gibi inmişti.
Sony PlayStation'ın kıdemli başkan yardımcısı Michael Denny izlemiş olduğumuz o sahnenin Kara'nın programlanma şeklini sorgulamaya başladığını göstermek ve kendisini zorlayıcı koşullar meydana geldiğinde sahibine karşı tepki gösterip gösteremeyeceğini anlamamız üzerine kurulu olduğunu söylemişti. Denny bunun oyunun yalnızca küçük bir kısmı olduğunu söylese de oyunun bütününde yine benzer sorgulama hisleri yaratmak için buna yakın şiddet sahnelerinin bulunacağını tahmin edebiliyoruz. Şiddet illa fiziksel olmak zorunda da değil, ruhen de bizi zorlayacak sahnelerle karşılaşmamız olası.
Yayınlanan en son fragmanlar
Oyunu, Türk Telekom faturanıza 12 ay taksit ile, Playstore'dan satın alabilirsiniz.