Diablo III’ün Yeni Loot Sistemi Auction House’u Öldürmek İçin Mi?

Yavaş yavaş eskiye dönüş mü var?

Bu sene Gamescom’da Blizzard, Diablo III için gelecek olan ek görev paketi Reaper of Souls’u tanıttı. Paketin amaçlarından bir tanesi de, oyunun şu anki loot sistemine yenilikler getirmekti.

Bir taraftan karakterimize daha uygun ve daha üst seviye silahların düşmesi hedeflenirken, diğer tarafta sadece ekipman toplamak adına 20 dakikalık aktiviteler yapabileceğimiz belirtildi.

Ama bunlar, Blizzard’ın da pay aldığı Auction House’u baltalamaz mı? Görünüşe göre, amaç da bu zaten.

Oyunun baş tasarımcısı Kevin Martens, insanların Auction House’a oyundan daha fazla dikkat ettiklerini ve bundan rahatsız olduklarını söylüyor.

“Amacımız, oyundaki loot sistemini, silahları efsunlamayı ve yaratmayı geliştirerek Auction House’u bir dereceye kadar anlamsız kılabilmek. Nihayetinde oyundaki anlamlı kısmın, oyunu oynamak olması.”

Yani Auction House’u oyuncuların son çare olarak görmesi, gerekli şeyleri oyunu oynayarak –ve eğlenerek- elde edebilmelerini sağlamak.  Şu anda etrafta ekipmanlarının %80’ini Auction House’tan almış, %20’sini oynayarak elde etmiş karakterler olduğunu düşünen Martens, bu oranı en iyi ihtimalle tersine çevirmek gerektiğine inanıyor.

“Canavarları öldürmek eğlenceli, bırakalım oyuncular oyundaki önemli şeyleri böyle elde etsinler.”

Kevin Martens ve ekibine “günaydın” demek istiyoruz biz de. Diablo III çıktıktan kısa süre sonra, senaryosunu bitirip rafa kaldıran binlerce oyuncudan birisi olarak, ben de bizi yıllarca bilgisayar başında tutan o özü geri getirmeyi akıl ettikleri için tebrik ediyorum. E be arkadaş, başta niye değiştirdiniz ki?

YORUMLAR
Parolamı Unuttum