Eşya kutuları, ya da daha çok bilinen ismiyle loot box'lar son zamanların en popüler konularından biri. Oyuncular yavaş yavaş parayla satın alınan ve oyundaki dengeleri etkileyen bu kutulara karşı tepkilerini daha yüksek sesle göstermeye başladılar. Bazı çok oyunculu oyunlarda zaten sıkıntı yaratan bu sistem son günlerde tek kişilik oyunlarda da kullanılmaya başlayınca haliyle biz de "yayıncılar tavşanın suyunun suyunu çıkarmaya çalışıyor" diye düşünmeye başladık. Bu noktada Ubisoft zekice bir hamle yaparak Assassin's Creed Origins'teki eşya kutularının yalnızca oyun içi parayla satın alınabileceğini duyurdu ve en azından gerçek parayı denklemden çıkarmayı başardı.
Bu konuda tepki çeken oyunlardan biri de Star Wars Battlefront II'ydi. Özellikle de açık betaya katılan oyuncular oyunun eşya kutusu ve ilerleme sistemlerini de bizzat test etmiş oldular ve gördükleri şeyden pek de memnun kalmadılar. Oyunun kendisi gayet iyiydi ama eşya kutuları işi bozuyordu. DICE bu eleştiriler üzerine bir açıklama yaparak eşya kutuları ve oyundaki ilerleme konusundaki planlarını açıkladı ve böylece oyuncuların kafalarındaki soru işaretlerini gidermeye çalıştı.
DICE açıklamasında Beta'da gördüklerimizin sistemin son hali olmadığını ve zaman içinde geliştirileceğini belirtmiş ve düşüncelerini şu şekilde madde madde sıralamış:
- Oyunda kazanabileceğiniz pek çok şey bulunuyor; bunlar arasında silahlar, eklentiler, krediler, Yıldız Kartları, Hareketler, Kostümler ve Zafer Pozları bulunuyor.
- Oyundaki en güçlü eşyaların yalnızca oyun içinde elde edilecek başarımlar sonucunda kazanabilmesini hedefliyoruz.
- Kutulardan Yıldız Kartları, Kostümler, Hareketler veya Zafer Pozları çıkacak.
- Oyuncular bu kutuları mücadeleleri tamamlayarak veya oyunda belli hedeflere erişerek kazanabilecek ya da oyun içi krediler veya özel para birimimiz Kristal karşılığında satın alabilecekler.
- Eğer kutudan sahip olduğunuz bir Yıldız Kartı çıkarsa, bunun yerine eşya parçalarını kullanarak istediğiniz bir Yıldız Kartını geliştirebileceksiniz.
- Yıldız Kartlarını geliştirmek ve çoğu Silahı açmak için öncelikle oyunun belirlediği yüksek bir seviyeye ulaşmak zorundasınız.
DICE'ın açıklamasında dikkat çeken bir diğer kısım ise oyuncuların herkesin aynı Yıldız Kartlarına sahip olduğu oyunlara katılmak isteklerini de görmezden gelmeyeceklerini belirtiyor. "Oyunun herkes için eğlenceli olması için gereken değişiklikleri yapmaya devam edeceğiz. Sistemin hem her şeyi kazanmak isteyen, hem de fazla vakti olmayan oyuncular için dengeli olmasını sağlamaya çalışacağız" diyor DICE.
DICE'ın tüm açıklamasına EA'in blog sayfasından ulaşabilirsiniz.