Son düzenlenen GDC etkinliğinin yıldızlarından birisi olan RTS oyunu Ashes of the Singularity'nin yapımcıları, DirectX 12'nin oyuna sağladığı performansı değerlendirdiler.
RTS oyunları her ne kadar son günlerde popülerliğini kaybetse de, yapımcılar Ashes of the Singularity'nin bu türe yeni bir soluk getireceğini ifade ediyor. Hali hazırda piyasada bulunan RTS oyunlarına göre çok daha büyük haritalar içeren Ashes of the Singularity'de bir savaş esnasında haritada 7,000 ve 20,000 arası ışık kaynağı bulunabiliyor.
İşlemcinin üzerine bu denli yük düşünce, yapımcıların imdadına Mantle ve Vulkan API'lerinin yanı sıra yeni gelecek DirectX 12 API'si yetişiyor. Diğer bir yandan oyunun 4K desteğinide işin içine katarsak, oyunu 4K çözünürlükte oynayabilmek için ileri bir düzeyde bir bilgisayara ihtiyacımız olacak.
Sona gelindiğinde yapımcı ekip, DirectX 12 desteklemeyen orta düzey bir bilgisayarınız var ise oyunu yüksek ayarlarda çalıştırmanızı önermiyor, çünkü bilgisayarınızın alev alması durumunda herhangi bir sorumluluk üstlenmeyeceklerini esprili şekilde ifade ettiler.
Ayrıca oyun içinden alınan şiddetli bir savaş sahnesi ile birlikte, "Neden DirectX 12 ?" sorusunun cevabını aşağıdaki videoda bulabilirsiniz;