Yayıncıları aradan çıkartarak yapımcıların kendi ayakları üzerinde, oyuncular ile bire bir temasta kalarak oyun yapmalarını sağlayan yüzyılın en güzel icatlarından Kickstarter sayesinde bir başka proje daha destek buldu.
Ama bu sefer yapımcı Larian Studios'un ilginç bir geliştirme takvimi çıkardığını belirtmemiz gerekli. Şöyle ki; hedeflenen $400 bin ne kadar artarsa oyuna o kadar içerik geleceği vaat edildi. Saymak gerekirse: $500 binde oyuncuların kendilerine ait arazileri ve evleri olacak, $650 binde karakter becerileri ve yetenekleri daha da derinleştirilecek, $800 binde takipçileriniz zamanla kendi hikayeleri, amaçları ve kişilikleri ile yakın yol arkadaşınız olabilecek, $1 milyonda ise NPC özellikleri iyice detaylandırılacak, gece/ gündüz ve hava durumu değişikliği hatta ay döngüleri de eklenecek (bunların hepsi savaşlara etki edecek).
Bilindiği üzere Divinity: Original Sin 9 ay önce açıklanmıştı ve proje kendi ayakları üzerinde durarak yapım sürecine devam ediyordu. Oyun herhangi maddi bir çıkmaza girmedi ama Larian oyunu daha iyi hale getirmek için 2013 olan tahmini çıkış süresini daha ileri atmak istemediğinden yukarıdaki yenilikleri oyuna katabilmek için Kickstarter’da destek aramaya girişti. Divinity an itibari ile $430 bin toplamış durumda ve kampanyanın daha 19 günü daha bulunmakta.
Stüdyonun alacağı bu taze para desteği oyunculara daha fazla bulmaca, görev, bölge ve yeni düşmanlar olarak geri dönecek. Bir iki ufak örnek vermek gerekirse, iki oyuncu aynı anda oynar ve bir NPC ile konuşurken farklı fikirlerde olabilecekler ve hangisinin tartışmayı kazanacağını belirli özellikler belirleyecek. Bir tahta parçasını alıp Voodoo bebeğine çevirebilecek ya da sıkıştığınızda süpürge sapına çivi çakarak ondan basit bir silah yapabileceksiniz.
Divinity köklü bir oyun ve Larian oyunun şanına yakışır şekilde özenle çalışıyor gibi görünüyor. Bakalım 19 gün sonra toplanan bağış ne kadar olacak. Divinity: Original Sin’in 2013 Kasım’da çıkması bekleniyor.