10 da yetmez 100 tane...
Devamını okuDOOM Eternal fazlasıyla düz bir oyun; gizleri bulmak çok zorlamıyor, yön bulmak 1-2 yer dışında rahat, platform öğeleri çetrefilli değil. Öte yandan oyunun dövüşleri yer yer epey zorlayıcı olabiliyor. Elinizi rahatlatmak için birkaç ufak tavsiye verelim dedik:
- DOOM Eternal’ın dövüşleri DOOM 2016’ya kıyasla çok daha hızlı kalabalıklaşıyor ve arenalar eskisi kadar düz ve geniş olmadığı için dümdüz koşarak, strafe yaparak mekan temizleyemiyorsunuz. Bu yüzden Dash özelliği önemli. Preator Token kazanmaya başladığınızda ilk aldığınız özellik Fundamentals sekmesindeki Faster Dasher olsun. Normalde 2 Dash hakkınız sırayla dolarken bu özelliği aldığınızda ikisi aynı anda doluyor, bu sayede hızınızı koruyabiliyorsunuz.
- DOOM Eternal’ın DOOM 2016 ile arasındaki farklardan bir tanesi, silahların maksimum cephanelerinin yarı yarıya azalmış olması. Bütün mermi kapasitesi geliştirmelerini aldığınızda taşıyabildiğiniz maksimum pompalı tüfek mermisi 2016 sürümünde 50 civarında iken Eternal’da 24. Yani, cephaneniz çok çabuk bitecek ve bolca silah değiştirmek zorunda kalacaksınız. Bu yüzden hızlı silah değiştirmek her zamankinden daha önemli, yine Fundamentals sekmesindeki Hot Swapper özelliği ikinci tercihiniz olsun.
- Environment sekmesindeki Thicker Skin geliştirmesi çevredeki patlayıcı nesnelerden hasar almamanızı sağlıyor. Kafanızın rahat olması açısından çabucak alıp kurtulmanız en iyisi, paldır küldür kafa patlatırken varil patladı diye ölmenin alemi yok.
- Super Shotgun oyundaki en önemli silahlardan birisi, hatta belki de en önemlisi. Bunun sebebi artık Meat Hook adındaki kancaya sahip olması. Kendinizi kancayla düşmana çekebiliyorsunuz ve bu özellik ilk anda gözünüze çok önemli görünmeyebilir. Ancak Mancubus ve Cyber Mancubus gibi yakınına yaklaştığınızda yakınındaki zemini ateşe veren düşmanlara yüksek hasar vermek için zıplayıp kancayı kullanmak güzel bir taktik. Esas önemli olan da, Super Shotgun geliştirmelerini bir an önce alıp, Mastery Challenge tamamlayarak ikincil özelliğini açmak; alevli Meat Hook. Zinciri ateşe verdiğinizde Shotgun ile vurduğunuz düşmanlar zırh düşürecekler. Sağlığınız dolu olduğunda daha fazla Glory Kill yapmanıza gerek olmayacağından, Flame Belch ekipmanınızın hazır olmasını beklemeden zırh toplayabilmek için olmazsa olmaz.
- Super Shotgun var diye Flame Belch’in öneminin az olduğunu sanmayın ama. Bu oyunda yaptığınız Sağlık, Zırh ve Cephane geliştirmeleri(Sentinel Crystals) ikincil pasif özellikler de açıyor. İlk açtığınız pasif özellik Quickdraw Belch olsun, Flame Belch’in dolum hızını çok artırıyor. Bu özelliği almadan önce dolmak bilmediğinden kullanmayı unutuyordum Flame Blech’i. Yakıp Glory Kill ile öldürdüğünüz düşmandan kazancınız 50 birim sağlık, 20 birim zırh olacak.
- İkinci almanızı tavsiye ettiğim Sentinel Crystal geliştirmesi de Loot Magnet. Bazen kalabalığa dalıp aradaki 1-2 sersemlemiş düşmanı Glory Kill ile haklamak isteyeceksiniz. Glory Kill menzilini çok artıran Seek and Destroy rününü almak zaten farz ama akabinde de hızlıca topuklamanız gerekecek, bunu yaparken yerde sağlık, zırh, cephane bırakmak istemeyeceksiniz. Loot Magnet kaçarken kaçırdıklarınız olursa çok yaklaşmadan toplamanıza yardımcı olacak.
- İkinci rün tavsiyem de Saving Throw. Sağlığınız 1 birime düştüğünde size yaklaşık 10 saniyelik bir ölümsüzlük tanıyan ve Glory Kill yaparak paçayı kurtarmanıza imkân veren bu rün de adı üstünde hayat kurtarıyor.
- Geliştirirken öncelik vermeniz gereken ikinci silah da Rocket Launcher. İlk açtığınız eklenti üçlü roket salvoları yollamanızı sağlayan Lock-On Burst olsun. Hatta ve hatta Super Shotgun’ı geliştirmeden bile önce, hedefe kilitlenme süresini kısaltan geliştirmesini alın. Oyundaki düşmanların 3 klasmanı var: Fodder, Heavy ve Super Heavy. Heavy, yani orta boy düşmanların büyük çoğunluğu tek roket salvosuyla ölüyor.
Ekstra İpuçları:
- DOOM Eternal’ın bir kaynak yönetim oyunu olduğunu unutmayın. İlk defa öldürdüğünüz her düşmanın Codex’te sayfası açılıyor ve bu sayfada hangi silahla/ekipmanla efektif bir şekilde etkisiz hale getirip öldürebileceğiniz açık açık yazıyor. Bunları mutlaka öğrenin, cephaneliğinizi ona göre kullanın.
- Oyundaki gizleri bulmak zor değil ancak yine de kendilerini haritada görseniz fena olmaz. Suit geliştirmelerinde, Exploration sekmesindeki Item Finder’ı çabucak alın. Görevler gerisingeri tabanvay dönebileceğiniz şekilde tasarlanmamışlar, bazen zemin yıkılıyor da yüksek bir yerden, geldiğiniz kapanıyor vesaire. Ancak bölümü bitirmeden hemen önce sol tarafta mavi renkli “Fast Travel Unlocked” balonu çıkıyor, bu çıktığında haritada belli kısımlara ışınlanabiliyorsunuz. Eğer gizleri bulmak istiyorsanız bunu o an kullanıp etrafı temizleyin, sonra geri dönmek isterseniz bölümleri baştan oynamanız gerekecek.
- Oyunda karakterinizi geliştirmek üzere kullanabileceğiniz Sentinel Battery, Preator Suit Token, Weapon Upgrade Point olmak üzere 3 farklı birim var. Oyunda bunlardan her şeyi yüzde geliştirmek için ihtiyacınız olandan fazlası bulunuyor. Ben oyundaki her şeyi topladım/geliştirdim. Elime 4 Sentinel Battery, 15 Preator Suit Token ve 8 Weapon Upgrade Point arttı.
- Ayrıca bir de oyunun son 4 bölümünde bulabildiğiniz Mastery Token’lar var, bunlar da silahları tam anlamıyla geliştirmek için yapmanız gereken Mastery Challenge’ları egale etmeye yarıyor. Oyun süresince bulabileceğiniz toplam 7 Mastery Token var. Bütün silahları geliştirmek ama olabildiğince az uğraşmak istiyorsanız bilginize.
- Oyun etrafta bulup görevlerden önce aktive edebildiğiniz hileler ilerlemenizi etkilemiyor ama hile kullanırken Slayer Gate yan görevlerini de yapamıyorsanız, haberiniz olsun.