Dragon's Dogma 2'nin yönetmeni Hideaki Utsuno, oyunlarda hızlı seyahat özelliğini pek sevmediğini, uzun mesafe yolculuklarının kendisinin sıkıcı olmadığını ama oynamakta olduğunuz oyununun siz seyahat ederken sizi meşgul edecek kadar ilgi çekici olup olmadığının önemli olduğunu söylüyor.
IGN'ye konuşan Itsuno, "Seyahat etmek mi sıkıcı? Hiç de değil. Bunun sorun olabileceği tek zaman oyununuzun sıkıcı olduğu zamandır. Yapmanız gereken tek şey seyahati eğlenceli hale getirmek" demiş.
"İşte bu yüzden oyuncuların keşfetmesi için bir şeyleri doğru yere yerleştirirsiniz ya da her seferinde farklı deneyimler yaratmak için düşmanların ortaya çıkış yöntemleri bulursunuz ya da oyunculara on metre ötelerinin güvenli olup olmadığını bilemeyecekleri körlemesine durumlara sokarsınız" diye devam ediyor Itsuno.
Aynı ilk oyunda olduğu gibi bu oyunda da pahalı Ferrystone'lar olacak ve haritanın çeşitli kısımlarındaki Portcrystal'lere hızlı seyahat yapabileceğiz. Ayrıca bu sefer haritada dolaşmak için kağnı arabaları da olacak. Bu arabalarla belli rotalarda seyahat edebileceğiz ama bu sırada pusuya düşmemiz de olası olacak. Itsuno ekip olarak Dragon's Dogma 2'de güvenli seyahatin basit bir yolu olsun istemediklerini söylüyor, bu kağnı arabaları da yine oyuncu deneyimini zenginleştirmeyi hedefleyen bir özellik.
"Araba sürerken goblinlerin kapadığı bir yola denk gelebilirsiniz ve aşağı inip savaşmak dışında bir seçeneğiniz olmayabilir. Tam o sırada gökten bir griffin gelip arabanızı tek bir darbeyle parçalayabilir, siz de küfrede ede yolun kalanını yürümek zorunda kalabilirsiniz. Ama bunların hiçbirini biz önceden planlamış olmayacağız. Griffinler etrafta dolaşırken gördükleri ineklere saldırma eğilimindeler ve tüm bunlar bir araya geldiğinde bu durumun doğal olarak ortaya çıkmasına neden oluyor. Evet, bir kağnı arabasıyla dolaşmak ucuz olabilir ama bu ucuzluğun da bir bedeli olacak. Yaratmayı başardığımız dünya işte böyle bir dünya".
Dragon's Dogma 2, 22 Mart'ta PC, PS5 ve Xbox Series için çıkacak.