Düşman Vurdukça Vücudunuzun Şiştiği Bir Garip FPS

Son zamanların en orijinal fikri galiba

Gelişen teknolojile ile birlikte değişen FPS türü, aslında bir süredir yerinde sayıyor. CoD ile Titanfall serisi gelecek çağları konu alsa da, türe pek bir yenilik katmış değil. Battlefield 1 bu yılın en başarılı oyunlarından biri olsa da... bildiğiniz eski Battlefield'ın yeni grafikli versiyonu işte. Fakat Morphies Law, uzun süredir gördüğüm en orijinal oyun mekaniğine ve fikre sahip.

Şöyle ki, bu oyunda rakibinizi vurdukça bir yerleriniz şişiyor. Örneğin rakip oyuncunun sol bacağını vurursanız sizin sol bacağınız büyüyor; onun sol bacağı ise küçülüyor. Kafa, gövde, kollar ve bacaklar gibi birçok bölgede işleyen bu mekanik, deneyimli oyuncular ile yeni oyuncular arası bir denge de sağlıyor.

Örneğin haritada terör estiren başarılı bir oyuncu dev boyutlara ulaştığı için kolay hedef oluyor, sürekli vurulan yeni oyuncular ise git gide küçüldüğü için bir fare gibi yakalanmadan etrafa sıkabiliyor. Böylece oyunda bir denge sağlanmış oluyor.

Aynı zamanda oyunun bu ilginç mekaniğinin en güzel yanı ise, arkadaşlarınıza da vurarak aynı sistemi işletebilmeniz. Yani rakip bir oyuncu tarafından kıstırılan takım arkadaşınıza ateş ettiğinizde ona hasar vermeseniz de onun küçülmesini ve ortamdan sıvışmasını sağlayabiliyorsunuz. 

Takım içindeki büyümeleri kontrol altına alma ve bir denge kurma adına, her takımın kütle ağırlığını temsil eden bir avatar da oyunda bulunuyor. Oyuncular rakiplerini vurarak büyüdükleri zaman avatar da büyüyor. Böylece oyuncular kendi takımındaki iyi oyuncuları küçültmek için birbirleri arası kütle transferi yapabiliyor.

Baktınız en iyi oyuncunuz savaşın ortasında mı kaldı? Sıkın ağzına yüzüne, küçülsün kurtarsın kendini! Oynaması feci zevkli olacak gibi gözüken oyunun biraz eski bir fragmanı da mevcut. Hala geliştirilmekte olan Morphies Law büyük ihtimalle önümüzdeki dönem Steam Greenlight'a da gelecek.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum