Bethesda, Elder Scrolls Online'ın yapısı ve oyunun farklı platformlardaki durumu ile ilgili bazı ayrıntılar paylaştı.
Bethesda'nın söylediğine göre oyuncuların zindanlarda 4'erli gruplar halinde dolaşmasının gerekecek çünkü zindanlar oldukça zor olacak. Bir Elder Scrolls oyununda görmek istediğimiz bir şeydir zaten zorluk. Ayrıca istenilen yeteneklerin seçilebilip karakter istenilen şekilde yapılandırılabilecek ve de melez yapıdaki karakterlerin (fighter-healer) gibi hayatta kalma şansı daha fazla olacak. Örneğin grubun asıl iyileştiricisi öldüğünde savaşçı kılıç yerine asasını seçip ikinci hotbar'ını aktif hale getirebilecek ve o hotbar'daki iyileştirme büyülerini kullanıp grubun daha uzun süre hayatta kalmasını sağlayabilecek.
Yapımcıların bahsettiği bir diğer konu da oyunun farklı platformlara portu. PC için yapılan Elder Scrolls Online'ı PS4 ve Xbox One'a port ederlerken zorlandıklarını ancak bu port etme işleminin X360'a veya PS3'e port etmekten çok daha kolay olduğunu söyleyerek yapımcı olarak yeni nesil konsolları onları nispeten rahat ettirdiğini söylediler. Yine de her birinin yapısının farklı olduğunu söyleyerek cross-platform desteklememelerinin doğal karşılanması gerektiğini ifade ettiler.
2 konsol ve PC arasında cross-platform destekleyen oyunlar olduğunu düşünürsek (FFXI, FFXIV gibi) ne derece hak verilebilir, emin değilim. Ama yine de yeter ki Elder Scrolls markasına yakışır bir oyunla gelsinler. Cross-platform da oynamayıveririz.