Epic, Unreal Engine 5'i PS5 Teknoloji Demosuyla Duyurdu

Epic gelecek nesile yeni oyun motoru ile 'Merhaba' dedi

Geoff Keighley, dün Tony Hawk Pro Skater 1 ve 2’nin remaster versiyonlarını duyurduktan sonra bugüne de önemli bir duyuru sakladığını belirtmişti. Bu duyurunun beklendiği gibi bir oyun duyurusu değil, Epic’in Unreal Engine 5’inin PS5 teknoloji demosu olduğunu gördük:

Unreal Engine yine oyun tasarımı konusunda ileriye doğru ciddi bir adım olacak gibi gözüküyor. Işıklandırma ve gölgelendirmelerdeki başarı, foto-gerçekçi görüntüler ile destekleniyor. Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda bizleri nasıl bir oyun dünyasının beklediğinin ilk işaretlerini aldığımızı söyleyebiliriz.

Artık geliştiricilerin poligon sayısı gibi bir konuyu kafaya takmalarına gerek kalmayacağı ifade edilmekte. Demo esnasında bu konu örnekleriyle anlatılmış. Demonun bir yerinde bir heykel görüyoruz ve sadece bu heykel için 33 milyon civarında poligon kullanıldığı söyleniyor. Hemen ardından bunun gibi neredeyse 500 heykelin bir arada yer aldığı bir bölgeye giriyoruz. Bu örnekle birlikte demonun tamamında ‘yüzlerce milyar poligon’ yer aldığı belirtiliyor tanıtım esnasında.

Yeni oyun motorunun çapraz platformda oyun geliştirme konusunda da önemli avantajlar sunması bekleniyor. Özellikle bağımsız yapımcılar için çok önemli bir nokta bu.

Unreal Engine 5, önümüzdeki yıldan itibaren ekranlarımızı şenlendirecek. Bakalım bu yeni oyun motorunu kullanan ilk oyun hangisi olacak.

YORUMLAR
gezginttt
14 Mayıs 2020 10:32

buraya yazmak istedim :) epic game store a girilmiyor. kitlenmiş. siz gta5 haberini kaldırmışsınız. :D insan bir haber verir ne oluyor diye ? merak ettik 

Decypher
gezginttt
14 Mayıs 2020 10:51

Haberi kaldırmadık, güncellediğim ana denk gelmiş :) Haber kesinleşti diyebiliriz çünkü.

gezginttt
Decypher
14 Mayıs 2020 11:58

çok güzel haber :) 1 aydır ciddi ciddi indirim bekliyordum :) beklemedeyim :) elinize sağlık 


sSnake
14 Mayıs 2020 10:13

Bu arada, UE ile çeyrek yılda 3 bin dolar hasılat yapan yapımlarda Epic'e yüzde 5'lik lisans ücreti ödemesi barajı artık 3 bin dolardan 1 milyon dolara çıkarıldı. Bu da demek oluyor ki bağımsız yapımcıların bir çoğu UE için tek kuruş lisans ücreti bile ödemeden kullanım hakkı doğuyor.

OrkunYldrm1
14 Mayıs 2020 09:23

Grafiklerde gerçekten müthiş gelişme var gibi. Ancak Sony ve Microsoft'un daha önceden birçok kez yaptığı gibi özel bir demo gibi duruyor oyun. Bunu oyun yapımcılarının ne kadar uygulayabileceği soru işareti. Yeni nesilde çıkacak Ragnarok da gördük 30 fps'de kalacak oyun. Biz o imkanı verdik, oyun yapımcılarına bağlı grafik durumu diyip işin içinden çıkıyor sony ve microsoft. Ama uygulanabilir gerçekler farklı. Bence uzun süre oyunlarda böyle grafik görmek mümkün değil.

GwynBleidd
14 Mayıs 2020 02:57

Ben bunu oynamak istedim ama :D Acaba Sony Xbox Series X'in PS5'ten güçlü olduğunu görünce böyle bir şey mi yaptı. PS5'te bile açık alanlarda böyle detay seviyesinde oyun yapılabiliyorsa ben yeni nesil için acayip heyecanlandım. Gerçi yeni gelen vergilerle anca avucumuzu yalarız.

otorobot
13 Mayıs 2020 22:00

Olduğundan daha iyi gözükmesi için videoya bi müdahale yapmış olma ihtimalleri var mı?

arda-vila
otorobot
14 Mayıs 2020 12:10

Olay ps5 ve sony değil, Epic yeni grafik motorunun tanıtımını yapıyor, yeni motorun özelliklerini anlatarak ve göstererek ilerlemişler bu video bizlerden çok oyun yapacak olan geliştiriciler için diyebilriz. Yani öyle bir ihtimal yok. Bu demoyu çalıştırmak için de sistem olarak ps5i kullanmışlar.


a.berkay.dursun
13 Mayıs 2020 20:47

PS5'in sahip olduğu donanım PC tarafında 5 yıldır var. Ama bu seviyede grafikleri henüz yeni görebiliyoruz.

ALLAHIN İŞİNE BAK YAW

pC mAsTerRAce bRUH

sSnake
a.berkay.dursun
14 Mayıs 2020 09:46

O değil de beni benden alan mesh optimizasyonunun en azından PC ve konsol oyunlarında artık tarihe karışacak olması. Yok low poly için retopology yap, engine'de sahneyi light bake yap dakikalarca, normal map bake yap, LOD hazırla (gerçi UE4 sağolsun LOD işini engine taraflı olarak çözmüştü), daha bir sürü ıvır zıvır uğraş tarihe gömülsün gelmemek üzere. Artistin yaratıcılığı önünde büyük bir seti kaldıracaklar görüldüğü kadarıyla. Acayip mutluyum.

Bu arada bazılarına abartı olarak görülebilir teknik olarak bu demoda gösterilenler ancak özellikle Nanite teknolojinin geliştirilmesindeki baş mimarlardan olan teknik yönetmen Brian Karis bunu kısa bir twitter flood'u ile şöyle açıklamış. Tam tamına on yıllık bir emek var arkasında. //twitter.com/BrianKaris/status/1260590413003362305


Perseus
a.berkay.dursun
14 Mayıs 2020 00:13

Videoda gosterilen gorsellik seviyesine daha once PC'de ulasan oyunlar gorduk, bu seviye grafikleri anca gorebiliyoruz derken neyi kast ettin anlamadim?

Anlamadigim bir diger konu da konsollarin Epic'in Unreal 5 ile elde edecegi bazi etkileyici yeni teknolojilerin tam olarak hangi kisminda oldugu? Unreal 5 ile bazi teknolojileri gercek kilabilecek yuksek IO sahip SSD'ler uzun suredir kullanilabiliyor zaten.

Kisaca demek istedigim sanki bugunku demoda gosterilenler konsollar sayesinde gercek oldu gibi bir izlenim vermissin, halbuki sadece Unreal 5'in yapabileceklerini gosteren bir demoydu. Konsollarla tek alakasi demonun bir PS5'te calistirilmis olmasi olabilir, onun icin de Sony Epic'in onune buyuk paralar sermis olsa gerek.

Perseus
Perseus
14 Mayıs 2020 16:42

Videoda gosterilen teknolojileri daha once hicbir oyunda gormedik cunku daha dun duyuruldular zaten. Unreal 5 daha dun duyurulduysa sadece o motorun icine kurulu olan teknolojileri herhangi bir oyun gelistiricisi herhangi bir platformda nasil kullansin?

Videoda ozellikle gosterilen Nanite cok uzun suredir uzerinde calisilan komplike bir metod ve PC olmasaydi hicbir zaman hayat bulmayacakti. PS5 veya Series X ile hayat bulan bir teknoloji degil o yuzden oyun sektorune konsollar yon veriyor demek yanlis bana kalirsa.

sSnake
Perseus
14 Mayıs 2020 09:44

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

sSnake
Perseus
14 Mayıs 2020 09:43

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

a.berkay.dursun
Perseus
14 Mayıs 2020 00:51

Selam. Videodaki gösterilen teknolojilerin hiç birisi daha önce bir PC oyununda yoktu. Hala yok. Bu seviyede bir grafik görmedik hiç bir zaman.

Bunun konsol ile doğrudan bir alakası yok evet. Unreal motoru neticede multiplatform bir motor. Bu teknoloji ile çıkan oyunlar PC'ye de gelecek.

Fakat senin de dediğin gibi, bu SSD teknolojisi uzun süredir PC tarafında olmasına rağmen neden konsollara bu teknoloji geldiğinde ancak oyun sektöründe bir ilerleme katabildiğimizi sorgularsan ne demek istediğim daha iyi anlaşılır. Videodaki teknoloji için şu anda konsollara gelen SSD teknolojisini doğrudan gerektiriyor Texture Streaming için. 

Oyun sektörüne her zaman olduğu gibi konsollar yön veriyor. 


ocelot1789
a.berkay.dursun
13 Mayıs 2020 22:37

Unreal 4'ün bile gücünü henüz tam kullanan firma görmedim çünkü konsol için özel oyun henüz yapılmadı bildiğim kadarıyla. Konsola yapılan oyunlardaki grafiklerin daha iyi olmasının sebebi daha kapalı kutu olması.  Fakat donanım da bir yere kadar izin veriyor. PC'de ise daha detaylı ama genelde daha az bir grafik kalitesi görüyoruz. Optimizasyon meselesi sanırsam.

a.berkay.dursun
ocelot1789
14 Mayıs 2020 00:09

Tam olarak öyle. Kapalı kutu optimizasyonu.


Parolamı Unuttum