Escape From Tarkov Bomba Gibi Geliyor

Kaçma, gel artık

Battlestate Games, Escape From Tarkov için yeni ekran görüntüleri yayınladı. Yapımcıların tanımıyla oyunumuz MMO öğeleri ile hikaye anlatımını birleştiren gerçekçi bir hayatta kalma FPS'ı olacak.

MMO diyince, rol yapma mekanikleri olmayan bir oyun kafamızda canlanamaz tabii ki. Ama Escape From Tarkov detaylı envanter yönetimi, silah modifikasyonu ve piyasadaki çoğu oyundan farklı olan karakter geliştirme özellikleriyle aklımızı çelmeye çalışıyor.

Oyun, Rusya ile Avrupa arasında bir köprü olan Tarkov şehrinde geçiyor. Şehir, içinde barındırdığı uluslararası şirketlerin politik skandalından sonra çökmüş ve terkedilmiş. 6 ay içerisinde de Birleşmiş Milletler Askerleri, İçişleri Bakanlığının birlikleri ve iki özel askeri şirket tarafından bir çarpışma alanına dönüştürülmüş. Biz ise bu iki özel askeri şirketten birinin tarafını seçerek şehirde neler olup bittiğini, gerçekleri ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Yani MMO'lardaki klasik faction kafası anlayacağınız.

Gerçekçilik konusunda neredeyse simülasyon oyunları kadar iddialı olan firma, oyundaki silah mekaniklerinin çok detaylı olacağını, silahımızın yeri geldiğinde tutukluk yapacağını, fazla ısınabileceğini ve her silahın kendine ait en az 8 animasyonu olacağını söylüyor. Bunun yanı sıra çok fazla silah modlama seçeneği sunuyor oyun bize, dolayısıyla silahımıza çocuğumuz gibi bakmalıyız.

Escape From Tarkov'da herhangi bir crosshair veya ne kadar canımızın ya da mermizin kaldığını gösteren bir bar yok. Kullanıcı arayüzünü kısıtlı tutarak daha hardcore bir kitleye hitap etmeye çalışan yapımcılar, karakterimizin özelliklerini 4 ana kategoride toplamış durumda. Bunlar: Fiziksel, Zihinsel, Çarpışma ve Pratik.

Oyuna başlamadan önce seçmemiz gereken sınıflar bulunmuyor, bunun yerine oyunun bize verdiği geçerli tiplemeler üzerinde biz vaktimizi nasıl harcamayı tercih edersek karakterimiz de o yönde gelişiyor. Yani tecrübe kazanma sistemi aynı hareketleri tekrar tekrar yapmak üzerine kurulu ve tekrarladığımız hareketler gittikçe mükemmelleşiyor. Çok fazla şarjör değiştirirsek daha hızlı şarjör değiştirmeye başlıyoruz mesela. Çok fazla ateş ediyorsak daha profosyonelce ateş etmeye başlıyor ve daha kolay nişan alıp silahı daha sıkıca tutabiliyoruz. Bu değişimleri bizzat karakterimizin silah tutuş animasyonlarında da gözlemleyebiliyoruz. The Elder Scrolls gibi düşünün...

Yapımcıların sayısal anlamda karaktere kuru kuru stat eklemelerinden ziyade böyle organik bir yol izlemiş olmaları bence çok daha hoş bir karar olmuş. Sonu DayZ gibi olmasın, ne diyelim...

Escape From Tarkov'un Alpha testi 4 Ağustos'ta başlıyor. Test süreciyle ilgili bilgiler kendi web sitesinde bulunabilir.

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum