Irrational Games ve 2K'da daha önceden geliştirici olarak çalışmış kimliği belirsiz bir kişi (bundan sonra 'Anonim' olarak anılacaktır), paylaştığı blog yazısında açtı ağzını yumdu gözünü!
Anonim arkadaşa göre, The Bureau: XCOM Declassified'in geliştirilmesi sırasında başlayan süreci 2K çok kötü yönetti, oyun başarız olunca da 2K Marin suçlandı ve stüdyo kapatıldı. Borderlands: The Pre-Sequel'in çıkışından sonra ise yine rakamlardan memnun olmayan yönetim 2K Australia'yı kapattı.
Borderlands Pre-Sequel 2K Australia'da 40 kişilik bir takımın elinden 18 ayda çıktı ve 1.7 milyon sattı. 2K'nın resmi açıklamasına göre stüdyo artık kar getiren bir yer olmadığı için kapatıldı. Anonim ise burada biraz kızgın, zira kendisinin açıklamalarına göre Avustralya'daki takım hem Amerika'daki ekibe göre az maaşla çalıştı hem de 18 ayda 40 kişi ile birlikte 1.7 milyon satan bir oyunu ortaya çıkarabildi.
Hatta anonimin paylaştığı şöyle ilginç bir satış tablosu var:
- BioShock — 5 milyon
- BioShock 2 — 4 milyon
- BioShock Infinite — 4.3 milyon
- The Bureau: XCOM Declassified — 0.5 milyon
- Borderlands: The Pre-Sequel — 1.7 milyon
"Yukarıda gördüğünüz yapımlarda XCOM dışındakiler oldukça başarılı olan ve iyi satış rakamları getiren oyunlar. Fakat bu oyunları geliştiren stüdyolar artık kapalı..."
The Bureau: XCOM Desclassified'ın başarısız olmasının sebebi ise, anonime göre yine 2K yönetimi: XCOM geliştirilirken ortaya çıkan oyunu beğenmediği için birçok kez geri çeviren ve yeniden yapılmasını isteyen yönetim, geliştiricilerin yaratıcılık gücünü elinden almış ve sonunda hem hissedarların cebine zarar vermiş hem de birçok çalışanın işine son verilmiş. Çıkışta istenildiği kadar satamayan, sonradan oynaması ücretsiz modele dönen ve geçtiğimiz günlerde desteğin kesileceği duyurulan Evolve'da da bu durum yaşanmış.
Bu yapımlardan sonra 2K yönetimi son dönemde Novato'daki daha fazla gidere sahip ofise yöneldi ve 150'den fazla kişiden olan bir ekiple Mafia III'ü çıkardı. Ki Mafia III'ün inceleme notlarının pek iyi olmadığını ve buglarla dolu çıkışını da göz önüne alırsak, firmanın yatırımını geri alması pek mümkün değil gibi. Anonime göre Mafia III'ün giderleri karşılayabilmesi için 8 milyondan fazla satması gerek fakat şu an satışlar 1 milyonun altında.
Peki yönetimin tüm bu yanlış hamlelerine rağmen 2K Games'te nasıl işler hala tıkırında gidiyor? Anonime göre cevap Civilization 6'yı geliştiren Firaxis ve NBA 2K17'yi geliştiren Visual Concepts. Yönetim hala bu stüdyoların işine çomak sokmadığı, fazlasıyla karışmadığı için ortaya güzel ve başarılı oyunlar çıkıyor. Eğer yarın bir gün yönetim bu stüdyolara da el atarsa, vay 2K Games'in haline diyor eski çalışan.
Siz neler düşünüyorsunuz bilmiyorum ama, "daha fazla para kazanmak için çalışanına baskı yapan, çalışanının işine karışan ve işleri batıran yönetim" fikri çok da yabancı gelmiyor bana. Hani "yok artık o kadar da olmamıştır" diyemiyorum pek.
















