Ghost of Tsushima’nın Yapımcıları Bizleri Özgür Bırakacak Bir Dünya Tasarlıyorlar

Bize dayatıldığı için değil istediğimiz için gidilecek bölgeler…

Belli ki Sucker Punch açık dünya oyunlar yapmaktan hoşlanıyor. Sıradaki oyunları Ghost of Tsushima da bu yönden bir istisna olmayacak. Ancak bu sefer önceki oyunlarına göre daha farklı bir yaklaşım sergilemek istemişler. Oyuncuyu daha özgür bırakan, belirli yol göstermelerle, yönlendirmelerle dayatılmış değil oyuncunun iradesiyle yapılan seçimler sunmak amaçlanıyormuş oyunda.

Geçtiğimiz dönemlerde paylaşılan bir geliştirici günlüğünde, feodal dönemde Japonya’da geçen bir oyun yapmak kararının kendileri için kolay bir karar olduğunu aktarıyor geliştirici ekip. Moğol istilasını ana itici güç olarak almak da taşları yerine oturtmuş ve böylece oyunun genel çerçevesi de belirlenmiş.

Hikaye, ana tema ile ilgili bu tespitlerden sonra oynanışa dair açıklamalara yer veriliyor geliştirici günlüğünde. Oyunun sanat yönetmeni Jason Connell, Ghost of Tsushima’yı “aksiyon-gizlilik oyunu” olarak tanımlıyor, ama oyuncu tercihlerini daha büyük oranda oyuna yansıtan bir yapıda olmasının hedeflendiğinin de altı çiziliyor.

Connell; “Oyuncuların gerçekten seçim yapmasını istiyoruz. ‘Oradaki bambu ormanını kontrol etmek istiyorum. O tarafa doğru ilerlemek ve ne olduğunu görmek istiyorum.’ diye düşünmenizi istiyoruz. Sizi bir tarafa yönlendiren işaretler yok. ‘Buraya git ve bu bambu ormanına bak’ diyen hiçbir şey yok” diyor.

Bizlere bir tercihi dayatmaktansa, açık dünyadaki bir bölgeyi incelemek için bir zorunluluk olmasındansa bunu içimizden gelerek yaptığımız bir keşif haline getirmek istedikleri anlaşılıyor yaptıkları paylaşımdan. “Umuyoruz ki, sizlere güzel ve egzotik bir tecrübe sunacağız. Bu sizin maceranız, sizin tercihiniz olacak” diyor Connell. Umarım hayal ettikleri gibi olur, bizlere de keyifle oynamak düşer.

Ghost of Tsushima 2020 yaz aylarında bizlerle olacak. Büyük bir merakla beklemekteyiz, çok yakından takipteyiz efendim...

YORUMLAR
Parolamı Unuttum