Ghost of Yotei - İlk Bakış

Yüksek dağların intikam

Hayatta hepimiz için belirli anlar kırılma noktaları olmuştur. Atsu 16 sene önce küçük bir kızken ailesinin Yōtei altılısı tarafından katledilmesi onun intikam yolunda ilk adımlarını atmasını sağlamış mesela. Yōtei’nin hayaleti olarak Atsu’nun intikam alabilmesi için öldürmesi gereken toplam 6 meşûm katil var: Yılan, Oni, Kitsune, Örümcek, Ejderha ve Lord Saito. Ghost of Yōtei bir intikam filmi ve döneminin ünlü klasiği Ladysnow Blood’ı bile gölgede bırakacak kült sahnelere kapı açacağından hiç şüphem yok.

Hem State of Play hem de yapımcı röportajlarını biraz izlediyseniz Ghost of Yōtei’nin selefi Tsuhima’ya göre daha hızlı ve sert bir oyun olduğunu göreceksiniz. Nasıl oynadığınıza bağlı olarak şartlar biraz değişse de onur ve kimlik Tsuhima Ronin’i Jin Sakai’nin önem verdiği konulardı. Ghost of Yōtei’deyse Atsu daha hedef odaklı bir karakter. Suçluların ve katillerin masum halkı baskısı altına aldığı adada, Atsu bulduğu her silah ve imkânı kullanmaya çalışıyor. İlk oyundaki Su, Rüzgâr, Kaya ve Hayalet silah duruşlarının aksine Atsu farklı tarzlara imkân veren silahlara sahip olacak. Katana, Çiftli Katana, Mızrak, Odachi (Dev Katana) ve zincirli çapasıyla Kusarigama, Atsu’nun kullanabileceği silahlar olacaklar.

Silahlar konusunda yapımcılar, hepsinin farklı bir oyun tarzı için hazırlandığı ve belirli düşmanlara göre daha zayıf ve daha etkili oldukları şartların zaman zaman oluşabileceğini anlattılar sunum sırasında. Kusarigama hem kancasıyla hasımların kalkanlarını düşürmesini sağlarken hem de zincir salınımıyla kalabalık gruplara eş zamanlı olarak hasar veriyor. Odachi ise menzili ve ağır darbeleriyle tek seferde yüksek hasar vermek isteyeceğiniz durumlarda etkili olacak. Ghost of Yōtei’de karşı saldırılar ilk oyuna göre daha önemli hale gelmişler. Hem Atsu hem de düşmanları dövüş esnasında silahlarını düşürebilecekler. Saldırıyı doğru şekillerde savuşturmak ve saldırı stillerini öğrenmek Atsu ile hayatta kalmak istediğinizde öğrenmeye öncelik vermeniz gereken becerilerin başında olacak.

Neyse ki Atsu’nun kullanabileceği silahlara ek olarak bolca ekipman da olacak. Kunai ve sis bombaları gibi daha klasik silahlara ek olarak, Atsu oyunda fünyeli tüfekleri de kullanabilecek. Bu silahlar günümüzdeki gibi kolay kurulamadığı için muhtemelen önemli hedefleri önceden haklamak ve yakın dövüşe girmeden önce düşmana olabildiğince hasar vermek için önemli. Atsu’ya elbette bu yeni ekipman ve silahlar gökten zembille inmiyor. Ronin’imizin farklı görevler ve olaylar sonucunda tanışacağı ve “Kurt sürüsüne” katacağı bolca yan karakter var. Örneğin Ok uzmanı karaktere doğru materyallerle gelir veya görevini tamamlarsanız okunuzu güçlendirebilecek ve farklı özelliklere sahip olabileceksiniz. Bunlar açıldığında her defasında haritanın diğer ucuna seyahat etmeniz de artık gerekmiyor. Hızlı seyahat halen var tabii; özellikle PS5’in hızlı yükleme süreleri sayesinde gidip gelmek büyük bir zaman kaybı olmasa da, oyunun temposunun kaybolduğu gerçeği var. Bu sefer onun yerine Kurt sürüsünden bir karakterle görüşmek istediğinizde kamp yapıyorsunuz ve bu kişiler doğrudan kampınıza geliyor. Hem anlamlı diyaloglarla sürü üyelerini daha iyi tanıyor hem de istediğinizi aldıktan sonra kaldığınız yerden maceraya devam edebiliyorsunuz. Kamplarda yemek pişirerek görev esnasında faydalı olacak pasif bonuslar kazanabileceğinizi de unutmadan ekleyeyim.

Pişir, Yaşa, Öldür

Ghost of Yōtei, Tsushima’nın yeterince iyi işleyemediği keşif duygusunu daha başarılı bir şekilde vermeyi planlıyor. Bulmacalardan oluşan hazine haritaları, Atsu’nun dürbünüyle bakıp bulabileceği yan görev ve olaylar, avlanacak hayvanlar ve daha nicesi bizleri bekliyor olacak.  Atsu’nun kamp yaparken annesinden yadigâr telli müzik aleti Shamisen de bir başına pek çok oyun elementine kapı açıyor. Farklı şarkıları öğrendikçe, yeni kaplıca konumlarını, özel eşyalara giden yolları ve kurt sürüsündeki yoldaşlarınızdan yeni özellikler kazanabileceksiniz.

Hokkaido adası küçük sayılmaz; dolayısıyla kimin kim olduğunu öğrenmek, hem Yōtei altılısının yerini bulmak hem de çevredeki kaynaklarla ilgili bilgi almak için yerel halkı ve hasımları sorgulamak elzem olacak o yüzden.  Bunun haricinde adada yapacak bolca aktiviteniz de olacak. Bambu kesme yarışmaları, gizli hazineler darken dürbünümüzden baktığınız her sıra dışı alana gitmek isteyeceğiz muhtemelen. Oyunda Red Dead Redemption’daki gibi rastgele olay sistemi de var. Yani Atsu atıyla giderken yanına gelen bir köylü haydutlara karşı yardım isteyebilecek veya atından düşmüş gibi yol kenarında duran adam aslında onu tuzağa düşürmek için bekleyen bir haydut çıkabilecek.

Ghost of Tsushima’nın en etkileyici yanlarından biri Jin ile çiçek tarlaları arasında at sürmekti. Atsu ile bunu yapmaya kalkarsanız daha hızlı ilerlediğiniz fark edeceksiniz. Artık hızlı ilerlemek için yol gibi uzayan çiçek tarlarını takip etmek yeterli olacak. Bunlardan bazıları size en yakın köye doğru atarken, diğerleriyse önemli noktalara ve düşmanlara götürüyor olabilir tabii. Özellikle Atsu Kelle avcılığı yaparken bu çiçek tarlarının önemli olacağından eminim. Atsu şehirlerden, ilan toplayarak farklı hedeflerin peşine düşebilecek. Bunların çoğu opsiyonel hedefler olsa da beraberinde gelecek değerli ödüller her oyuncunun iki kere düşünmesini mutlaka sağlayacaktır.

Kurosawa Geri Döndü!

Yōtei de selefi gibi ünlü Japon yönetmenlere selam çakmayı ihmal etmiyor. Bu sefer toplamda 3 yönetmenin tarzıyla oyunu oynamak mümkün olacak. İlk oyunda da olan siyah beyaz Kurosawa modu, Takashi Miike’nin yakın kamera çekimlerini kullanan dövüş kamerası ve Cowboy Bebop’ın yönetmeni Shinichirō Watanabe’nin tarzıyla lo-fi müzikler eşliğinde hızır içinde Ezo adasını gezebileceksiniz.

Ghost of Yōtei’nin şansızlığı bazı yönlerden Assasin’s Creed: Shadows’a çok benziyor olması. O oyunda da intikam amaçlı kovalanan bir samuray çetesi var, silahlar ve tema da ciddi bir benzerlik taşıyor. Eminim Yōtei’nin yapımcıları da Shadows’u oynayıp bu kadar benzer bir oyunun varlığını görünce dehşete kapılmışlardır. State of Play’de gösterilen oyun içeriklerinde, açık dünya ve yan görevlerin bu kadar vurgulanmasının sebebini de biraz bu olarak görüyorum. Shadows’un devasa bir dünyası olsa da “Burada ne varmış?” diye ormana girmenin veya rastgele bir dağa çıkmanın pek bir karşılığı olmuyordu. Ghost of Yōtei oyuncuyu her anlamda yoldan çıkarmak için elinden geleni yapacak gibi duruyor.

Aslında söylenecek çok bir şey yok. Ghost of Tsushima bence döneminde çıkan en iyi açık dünya oyunlarından biriydi. Bunu daha fazla içerik, daha güzel görseller ve daha güçlü bir sistemle birleştirince çıkacak oyunun kusurlu veya vasat olma ihtimali bana çok gerçekçi gelmiyor. 8 Ekim’de siz ne yaparsınız bilmiyorum ama benim o gün ve sonrasında 1-2 hafta için ne yapacağım artık belli.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum