Nihayet sıra Dark Souls 3'e geldi
Devamını okuHearthstone Saviors of Uldum oldukça olumlu eleştiriler alırken, daha şimdiden akılda kalacak ek paketlerden biri olmayı da garantilemiş gibi duruyor. Biz de Blizzard’ın nazik davetinden faydalanarak, fırsattan istifade oyunun yapımcılarından oyun tasarımcısı Alec Dawson ve hikâye görev tasarımcısı Dave Kosak ile bir röportaj gerçekleştirme şansı bulduk. Hem kendi sorularımız hem de diğer basın mensuplarından gelen soruları bir araya getirerek, hem Tombs of Terror’un hem de genel anlamda Hearthstone’un geleceği hakkında oldukça ilginç bilgilere birinci ağızdan ulaştık.
İlk soru Tombs of Terror’ün finali üzerineydi. Tombs of Terror’un nasıl bir içeriğe sahip olacağını sorduğumuzda Reno Jackson ve ekibinin Uldum’daki çeşitli hazineleri toplayarak, finaldeki “büyük kötüye” karşı verecekleri savaşın konu alındığını öğrendik. Oyuncular 5 chapter’lık bu macerada çeşitli hazineleri toplayıp bunları son savaş için kullanıyor olacaklar. Bu soruyu daha sonra gelen bir soruyla birleştirmem gerekirse, bu macerayı farklı kılacak ana element her karakterin tek değil iki sınıfı birden temsil ediyor oluşunda yatıyor. Örneğin Reno, Mage ve Rogue sınıfına özel kartları kullanabilirken, bir diğer karakter ise Priest ve Warlock kartlarına erişime sahip olacak.
Tombs of Terror ile ilgili gelen ilginç bir detay da bölümlerdeki son canavarların farklı aşamaları olacağı, neredeyse Warcraft’da bir raid boss’unu andıracak kadar çok canı olan boss'larla karşılaşılacağıydı. Bu boss’lardan bazılarının yeri geldiğinde elimizdeki desteyi ve taktiğini bile değiştirebileceği konuşuldu. Yani bu seferki macera ciddi anlamda bütün kartlarınızı ve zekanızı kullanmanızı gerekecek. Tombs of Terror’de karşımıza çıkan düşmanlar da bölümlere özel olarak çıkacak. Oyuncular o bölümü tamamladıklarında bütün düşmanlar ortak “düşman havuzuna” giriyorlar. Anlaşılan o ki, bu macerayı tekrar oynamak istediğinizde her defasında farklı deneyimler yaşamanız mümkün olacak.
Gelen bir eleştiri de oyunun “bedava oyuncular” için açılması fazla zor hale gelmesiydi. Yapımcılar bu durumun öngörebildikleri bir durum olduğunu ve rekabet konusunda endişelenmediklerini söylediler. Zira içeriklerin (bana göre biraz pahalı da olsa) oyun içi altınlarla alınabilir olması da bedava oynamayı tercih edenlere bu şekilde satın alma fırsatı sunuyor. Rise of Shadows ile birlikte gelen maceranın daha detaylı ve daha dolu olduğunu, bunun da bu içerikleri satın almayı tercih eden oyuncular sayesinde gerçekleşebildiğini söylediler. Bu sistemle hem Hearthstone’u para harcamadan oynayan oyuncuların daha tatmin edici içeriklere sahip oldukları, hem de para vermeyi tercih eden oyuncuların kaliteli içeriklere ulaşabildikleri belirtildi.
Sorulardan biri de bu tek kişilik maceralardaki bazı eğlenceli mekaniklerin asıl oyuna eklenilmesinin düşünülüp düşünülmediğiydi. Yapımcılar şimdiye kadar böyle bir durum olmadığını belirtseler de, Tombs of Terror ile gelecek çift sınıf mekaniğinin günün birinde bir oyun mekaniği olarak asıl oyuna eklenebilmesine de sıcak baktıklarını söylediler. Ortada resmi bir açıklama olmasa da yeterince beğeni toplayan bir içerik olursa bunun düşünülebileceğini anlıyoruz. Şahsen çift sınıf fikrinin oldukça heyecan verici olduğunu düşünüyorum. Bir sürü dengesiz ve sorunlu destelere yol açabilecek olsa da, böyle bir içeriğe açıkçası hayır demezdim.
World of Warcraft benzeri raid boss’ları olunca basının aklına tahmin edebileceğiniz üzere birden fazla oyuncuyla yapılabilecek maceralar ve dövüşler geldi. Lakin yapımcılar daha önce bu fikrin farklı şekillerde Tavern Brawl ile denendiğini, ancak tamamen akıllarına yatan bir mekanik oluşturulmadığı sürece bunun şimdilik düşünülmediğini belirttiler.
Özellikle denge konusunda fazlasıyla eleştirilen Hearthstone yapımcılarını gafil avlamak amacıyla toplantının sonuna doğru şöyle bir soru ortaya attım; “Şimdiye kadar Hearthstone konusunda en büyük pişmanlığınız nedir? Acaba “Oyunu bozdum” dediğiniz bir nokta oldu mu?”
Gerek Alec Dawson, gerekse Dave Kosak akıllarına böyle bir durum gelmediğini söylediler. Sonrasında sözü alan Alec Dawson özellikle dengesiz desteler konusunda oyuncuları en azından ilk etapta cezalandırmak istemediklerini belirtti. “Zaman zaman oyuncular öngörülemeyen güçlü destelerle çıkageliyorlar. Oyunun dengesini tamamen bozmadığı sürece bu destelerin yaşamasına izin verme taraftarıyız. Çünkü bunları çıktıkları anda zayıflatmak, yaratıcı, farklı düşünen oyuncuları da cezalandırmak anlamına geliyor.”
Dave Kosak, Hearthstone olarak oyunu taze ve ilginç tutmak adına risk almaları gerektiğini ve bu durumdan pişmanlık duymadığını da ekledi. Değişik kartlar ve mekaniklerin her zaman beraberinde risk getirdiğini, ancak bunlar sayesinde oyunun yeni ve heyecanlı kalabildiğini belirtmesi açıkçası beni ikna etmeye yetti.
Oynanış sunumu göremediğimiz için Tombs of Terror konusunda kafamda soru işaretleri olmasına rağmen Hearthstone yapımcılarının daha dolu ve heyecan verici bir içerik paketi hazırlamak için uğraştıklarını genel cevaplarında görmek mümkündü. Tombs of Terror’un çıkışıyla birlikte son dönemde popülerleşen bağımsız kart oyunlarına rakip olacak bir içeriğin çıkıp çıkmayacağını ise hep beraber göreceğiz.