Hideo Kojima, Death Stranding ile ilgili röportajlar vermeye devam ediyor. Game Informer’a verdiği röportajda oyundaki beğeni (like) sistemi hakkında da açıklamalarda bulunmuş.
TGS 2019’da gösterilen videoda başka oyuncuların etrafta bıraktıkları izlere, nesnelere, mesajlara denk gelebileceğimizi görmüştük. Oyuncular tarafından bırakılan o mesajlarda beğeni sayılarının da olduğu görülüyordu. Kojima, işte bu sistem ile ilgili bilgiler paylaşmış röportajında.
Kojima, “Ekiple (bu konu hakkında) büyük tartışmalar yaşadık. Günümüz oyunlarında bir şey yaptığınızda daha çok para, daha çok ün, daha büyük şeref, şan şöhret benzeri şeyler elde edersiniz değil mi? Günümüz oyun sistemleri bu şekilde işler – bir şey yaptığınızda karşılığında bir şeyler elde etmeyi beklersiniz. Başlarda Asyalı ekip üyelerimiz ‘Bu yüzden insanların oyunda bunu yapmasını istiyoruz’ dediler. Bütün bu personel ‘Oyunculara, şöhret puanı veya bunun gibi bir şeyler vermemiz gerek’ düşüncesindeydiler. Ama böyle yapsakDeath Stranding de normal bir oyun gibi, diğer oyunlar gibi olurdu. Bu nedenle ‘beğeni vermek’ koşulsuz bir sevgi/saygı sunmaktır dedim” şeklinde özetliyor bu sisteme karar veriş sürecini.
Kojima, olumsuz tepki veya beğenmeme özelliğini eklememiş, zira oyuna bir pozitiflik katmak için koymuş bu sistemi. Buna ek olarak fazla beğeni almayan bir paylaşım zamanla kalkacak, çok beğeni alanlarsa durmaya devam edecekmiş. “Ne kadar beğeni aldığınızı görebileceksiniz elbette, dolayısıyla halen ufak da olsa bir ödüllendirme durumu var. Bir başka kullanıcı tarafından konulan bir şeyi kullandığınızda otomatik olarak bir beğeni gönderilecek. Ama dilerseniz daha fazla beğeni gönderebileceksiniz, aynı bahşiş gibi. Bu fikri düşündüğüm için çok zeki olduğumu söylemiyorum, çünkü bu aslında Japon sisteminin bir karması gibi. Japonya’da bahşiş yoktur ama gerçekten iyi hizmet alırsınız. Amerika’da ise bahşiş sistemi vardır ve görevliler daha fazla bahşiş alabilmek için ellerinden gelenin en iyisini yaparlar. Dolayısıyla oyundaki sistem ikisinin bir karması olarak değerlendirilebilir” diyor Kojima.
Death Stranding ile buluşmamıza iki aydan az bir süre kaldı; 8 Kasım’da PS4 için çıkışını gerçekleştiriyor. Oyun çıktıktan sonra bu sistemin nasıl işleyeceğini, oyuncuların nasıl tepkiler vereceğini daha iyi görmek imkanımız olacak. O zamana kadar Kojima’nın açıklamalarını takibe devam:)
Oyunla ilgili tüm içerikleri ofiste ses olmadan izleyip anlamaya çalışıyorum. Tüm gördüğüm sırtına eşşek yükü bişiler sırtlanmış bir adamın çilesi yahu. :D Kıssadan hisse izah edebilecek biri varsa çok sevinecem.