İnceleme: Shadowrun: Dragonfall

Boynuz kulağı geçerse…

 

 Not: Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinin Nisan 2014 sayısında yayınlanmıştır.

Çoğu firmanın DLC adı altında bize yeni kaplamalar ve oyundan çıkarılmış içerikler satmaya çalıştığı şu devirde gerçek bir genişleme paketiyle karşılaşmak beni nasıl mutlu etti anlatamam sevgili Oyungezerler. Evet, Shadowrun Returns'ün yeni içeriği Dragonfall'dan bahsediyorum. İlk oyunu da (son bölümler hariç) ayıla bayıla oynamış, eksiklerine rağmen bağrıma basmış ve RYO susuzluğumu bir nebze de olsa gidermiştim. Fakat Dragonfall'un çıtayı bu kadar yükselteceği aklımın ucundan bile geçmemişti doğrusu. Ama anlatmaya ortasından başladım, heyecanımı mazur görün. Gelin, en iyisi kaseti başa saralım (Tık. Zızzzt! mılaras aşab itesak isiyi…)

Dragon00002

 

                                 Haritalar artık daha büyük ve daha canlı

Willkommen in Berlin!

Dragonfall, ilk oyunun kaldığı yerden devam etmek yerine yepyeni bir maceraya konuk ediyor bizleri. Bu kez Berlin’de, yani Shadowrun evreninin en kaotik en anarşik şehrindeyiz. Büyük şirketlerin, politik güçlerin ve çetelerin cirit attığı, güç dengelerinin sürekli değiştiği, yani tam da bir Shadowrunner’ın cebini kolayca doldurabileceği bir yer burası. Tabii hayatta kalabilirse… Oyunda Berlin’e yeni yerleşen ve yeni bir başlangıç yapmak isteyen bir Shadowrunner’ı yönetiyoruz. Fakat yeni ekibimizle üçüncü işimizin üzerindeyken bir şeyler feci şekilde ters gidiyor ve kendimizi bir anda grubun lideri olarak buluyoruz. İş önce bir intikam hikâyesine, sonra hayatta kalma savaşına, en sonunda da… neyse, orası oyuna kalsın.

Sizin de bildiğiniz gibi bir RYO’yu unutulmaz yapan etmenlerin başında hikâye kadar yan karakterler de gelir. Size eşlik eden ekip üyeleri ne kadar unutulmazsa oyun da sizin için o kadar özel olur. İşte Dragonfall’u bu kadar başarılı yapan şey de bu. Artık tek gecelik ilişkilere son! (Ne?) Bu kez görevlere giderken sadece birer isimden ibaret olan, bir avuç karaktersiz runner kiralamıyoruz. Aksine her birinin kendi kişiliği, düşünceleri ve de gizemli birer geçmişi olan gerçek bir ekibimiz var artık. Eski bir asker olan ve kimseye güvenmeyen ork Eiger. İhtiyar şaman Dietrich. Gizemli ve mesafeli samuray Glory. Kendini beğenmiş decker Blitz. Eski dost Monika. Ve güvenilir, sadık fixer Paul Amsel… İnanın çok uzun zamandır, hatta belki de ilk Dragon Age’den beri ekip üyelerimle bu kadar içli dışlı olduğumu, onları bu denli önemsediğimi hatırlamıyorum. Dilerseniz ekibinizin dışındaki kişileri de hâlâ yanınıza alabiliyorsunuz ama bu kadar iyi yazılmış karakterler varken bunu isteyeceğinizi pek sanmıyorum. Oyun bu açıdan tam puanı kapıyor benden.

Dragon00003

 

                Her başarılı RYO’da bir köpek bulunması tesadüf mü sizce de?

Savaşma, sıvış!

Dragonfall’un getirdiği tek yenilik bu değil elbette. Her şeyden önce o saç baş yolduran autosave sistemine bir el atmış yapımcılar. Artık oyunu dilediğiniz yerde kaydedebiliyorsunuz. Ayrıca quicksave & quickload sistemi de eklenmiş. Bunun dışında haritalar da eskisine oranla çok daha büyük ve daha canlı. Karargahınızın bulunduğu kiez’de (mahalle) dolaşmak, oyunda direkt bir rolü bulunmayan insanlarla konuşmak gayet eğlenceli. Hatta bunlardan biri Altuğ adında bir Türk ve kendisi “Cafe Cezve” adında bir yer işletiyor (Almanya’da geçen oyun olur da içinde Türk olmaz mı?) Bitmedi! Dragonfall’un senaryosu da önceki oyuna nazaran çok çok daha iyi ve de ilgi çekici. Keza yan görevleri de öyle… Ayrıca oynanıştaki çizgiselliği de büyük ölçüde kırmışlar. Artık illa ki savaşmak, illa ki Matrix’e girmek zorunda değilsiniz. Gerekli özelliklere sahipseniz çoğu durumdan konuşarak, aklınızı kullanarak ya da diğer yeteneklerinize başvurarak kurtulabiliyorsunuz. Baktınız olmadı, çekin silahınızı! Kısacası, tam da olması gerektiği gibi, hareketlerimizde ve seçimlerimizde çok daha özgürüz bu sefer.

Dragon00004

 

Velhasılıkelam, zaten iyi bir oyun olan Shadowrun Returns’ü çok daha yukarıya taşıyan, oyuncuya unutulmaz bir deneyim yaşatan, tadına doyulmaz bir RYO olmuş Dragonfall. Evet, hâlâ seslendirme ya da ara video gibi şeylerden yoksun; ama bu sefer bunların zerre kadar eksikliğini hissetmeyeceğinize bahse girerim (belki Sarp hariç…). Kaçırmayınız efenim.

 

Son Karar: Belki de şimdiye dek yapılmış en iyi Shadowrun uyarlaması.

 

Artılar:

Başarılı senaryo

Unutulmaz karakterler

Daha iyi görev sistemi

15+ saatlik oyun süresi

Eksiler:

Seslendirme olmaması bazılarının canını sıkabilir

 

Not: 9

Tür: RYO

Yapım: Harebrained Schemes

Dağıtım: Harebrained Schemes

Dijital Fiyatı: 14,99 $

Platform: PC, Mac

YORUMLAR
Parolamı Unuttum