Geleneksel eSpor kültürü son sürat devam ederken bir çok şirket alt yapı olarak VR kulupleri kuruyor. Newzoo'ya göre dünya genelindeki 13 Milyar oyuncudan 256 Milyon oyuncu eSpor ile uğraşıyor. Bu sayı 2017 sonunda ise 385 Milyon'a yükseleceği bekleniyor. Oyun alanında bakıldığında ise eSpor kadar heyecan verici olan VR teknolojisi 2025 yılına kadar 569 Milyar dolarlık bir pay oluşturacağa benziyor. Aynı zamanda 2018 yılına kadar VR için 100 Milyar dolarlık bir harcama yapılması ön görülüyor.
Sayılar ve analizler göz önüne geldiği takdirde ESL ve Intel, VR için kolları sıvadı. Intel Extreme Masters (IEM) eSports turnuvasının onbirinci sezonu, Polonya'nın Katowice kentinde sona erdi. 173,000'den fazla kişi katıldı ve yaklaşık 40 milyon insan, Twitch üzerinden yayını izledi. (IEM Sezon 12, 6 Mayıs tarihinde Sydney/Avustralya'da başlayacak.) IEM videoları ise 360 derece halinde tekrar yayınlandı ve izlenme oranı %200 gibi bir büyüme sağlamış. 360 Dereceli videolar (VR), IEM 12 sezonda ilk olarak CS:GO, daha sonra ise League of Legends, DOTA 2 gibi oyunlarda denenecek.
Intel, gelecek seneler için HyperVR tarafından geliştirilen Hyper Arena oyununda turnuva hazırlamayı planlıyor. 5'e 5 eSpor temalı olacak oyun geçtiğimiz sene tanıtılmış ve büyük ilgi görmüştü. Şirket, oyunu "Hyper Arena VR, spor ile eSpor arasında mükemmel bir denge." olarak tanımlıyor.