Lifecoach Hearthstone'u Bıraktı, Blizzard'a Sitem Etti

"Hearthstone artık rekabete dayalı bir oyun değil"

Hearthstone, betası açıklandığından beri oldukça popüler olan, sevilen ve eSpor tarafında da oynanan başarılı bir oyun. Özellikle oynaması ücretsiz bir modelle çıktığı için, çok fazla sayıda oyuncuya ulaşabildi. Fakat kağıt üstünde rekabete ve taktiğe dayalı bir oyun gibi dursa da, eSpor konusunda en başarılı Hearthstone oyuncularından Lifecoach tam tersini düşünüyor.

Twitch'te oldukça popüler olan ve birçok Hearthstone turnuvasında birinciliği olan Lifecoach, Hearthstone oyuncuları arasında en tanınan isimlerden biri. Dolayısı ile böyle birisi Hearthstone'u bıraktığını açıklayınca; hatta bu açıklamasında "Hearthstone artık şansa dayalı bir oyun haline geldi" diyince de, bu açıklamalar büyük bir önem taşıyor. Zira Hearthstone'un rekabete dayalı oynanışı konusunda "şans ve yetenek" arasında uzun süredir bir tartışma söz konusu. 

Oyun bir kart oyunu olduğu için, çektiğiniz kartlar tamamen rastgele (RNG). Bu yüzden işin içinde yüzde yüz yetenek değil, şans da var. Hearthstone yeni kartlar, mekanikler ve genişleme paketleri ile büyümeden önce, oyuncular şans konusunda pek de rahatsız değildi. Çünkü her ne kadar oyunda bir şans faktörü olsa da, taktiksel düşünme ve rakibin oyununu okuma gibi mekinkler sizi yukarı taşıyabiliyordu. Fakat Lifecoach'a göre bu durum artık böyle değil. PC Gamer'a röportaj veren Lifecoach, oyunun ne kadar fazla şansa bağlı olduğundan ve taktiksel düşünmenin oyuna ne kadar az etkisi olduğundan bahsetti:

"Blizzard aslında bu problemlerin farkındaydı fakat öyle gözüküyor ki firma rekabete dayalı platform için değişiklik yapma konusunda istekli değil. Tam tersi yönde eğilimli. Molten Giant, Blade Flurry ve Warsong Commander'a yapılan nerf'ler hakkında daha önce de konuştum, bu kartlar kullanımı zor ve yeteneğe bağlı & taktiksel kartlar. Bunları güçsüzleştirmek ve oynanışı çok daha basit olan kartları güçlendirmek Blizzard'ın tek yaptığı şey."

"Şu anda Hearthstone'un rekabete dayalı yönünden konuşursak; bir oyunu neye göre rekabete dayalı şeklinde nitelendirebilirsiniz (competitive) ? Eğer %1'lik bir ilerleme gösterirseniz, bundan sonrası tamamen yazı tura atma gibi bir hal alıyor. Dolayısı ile bir oyunun en iyi oyuncuları ile ortalama seviyedeki oyuncular arasında sadece %1 gibi bir fark varsa, bu oyun artık sadece şans üstüne kuruldur ve rekabete dayalı bir oyun değildir." 

Lifecoach'un açıklamalarından da anlayabileceğiniz üzere, profesyonel oyuncu oyunun geldiği noktadan bir hayli mutsuz ve bu kadar emek harcayan, saatlerce kart desteleri üstüne düşünen bir insan olarak başarısının bu kadar şansa bağlı olmasından mutsuz. Dolayısı ile Hearthstone'u bırkmış ve Gwent'e yönelmiş durumda.

Aslında kendisi çok da haksız değil, eSpor'un olimpiyatlara girmesi yönünde bile tartışmalar dönerken, milyondolarlık bir sektör oluşmuşken, bu sektörde eSpor'da yer alabilecek ve rekabete dayalı denilebilecek oyunlarda şans faktörünün sıfıra yakın olması gerekli bana göre de. Çünkü bu tür oyunlarda önemli olan oyuncuların ne kadar yetenekli olduğu ve ne kadar kendilerini geliştirebildiği. Şu an Hearthstone kendini geliştirme noktasında pek zayıf, şans noktasında ise tepelerde gezinmekte.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum