Fable 4 Neden Yapılamadı?

Perde arkasında neler dönmüş?

Fable Legends'ın eski geliştiricilerinden John McCormack ağzındaki baklayı çıkardı. Fable 4'ün neden gerçekleşmediğini açıkladı. 

Lionhead Stüdyosu'nun eski yapımcısı McCormack, Eurogamer'a verdiği röportajda "Çok daha karanlık ve gerçeğe yakın, R-Rated (+18) bir Fable 4 yapmak istiyorduk. Viktorya döneminin sonlarına denk gelecek, sanayi çağında geçecekti. Küçük bir kasaba olarak başlayıp her oyunda daha da büyüyen Bowerstone bu oyunda dönemin Londrası'na benzeyen büyük bir şehre dönüşmüş olacaktı. Herkes bu fikir için çok heyecanlıydı. Microsoft bu projeyi reddetti..." dedi.

Microsoft'a ateş püsküren McCormack, "R-Rated olduğu için hayat kadınları ve mizah da olacaktı. Microsoft'a bize dört yıllık geliştirme süresi ve yüksek bir bütçe vermelerini önerdim. Oyunun kitlesini iki katına çıkarabileceğimizi söyledim, ancak onlar bu projeyi istemediler. Sonrasında Fable Legends için 75 milyon dolarlık bir bütçe ve dört sene geliştirme süresi verdiler. Bu projede kimse çalışmak istemedi." diye konuştu. Hatırlayacağmınız gibi Fable Legends'ın çıkış tarihi 2015'ten 2016'ya ertelenmiş ardından da oyun açık betadayken 7 Mart'ta iptal edilmişti. 29 Nisan'da ise oyunun geliştiricisi Lionhead kapandı. 

Bu bütçe ve zaman Fable 4 için harcansaydı belki gerçekten her şey farklı olabilirdi ve bu sonbahar aylarında oynayacak muazzam bir RPG oyunumuz olabilirdi. Fable Serisi'nin lisansı Microsoft'ta olduğu için Fable Legends'ı başka bir stüdyonun bitirmesi oldukça zor. Pek çok firma ve stüdyo oyunu tamamlamak için ilgi gösterdiyse de Microsoft hiçbiri kabul etmedi. Lisansı satmayı da düşünmüyorlar. Fable adı altında yakın zamanda yeni bir oyun beklememek gerekli.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum