Sevdiğiniz oyun için ne kadar harcamaya razısınız?
Devamını oku
Bu yazı daha önce Oyungezer Dergisi'nde yayınlanmıştır.
Yazar: Ömer Akdağ
Kojima E3'te öyle bir video yayınladı ki neredeyse herkesin gözü kamaştı; koskoca E3'te gözler başka bir şey görmez oldu. Müziğinden tutun seçilmiş sahnelere, oynanış mekaniklerinden görselliğine ve tabii kafalarda yarattığı soru işaretlerine kadar her şey dört dörtlüktü. Ama elbette ki 10 dakikalık videoda öğrendiklerimiz, kafamızda oluşan soru işaretlerinin yanında solda sıfır kalıyor. Bu nedenle yazının geri kalanında anlatılanların çoğunlukla varsayımlardan kurulu olduğunu, Hideo Kojima'nın her zaman ters köşe yapabileceğini aklınızdan çıkarmayın. Yine de aşağıda Metal Gear hayranlarının kalplerini durduracak detaylar bulunuyor…
BİR ULUS İÇİN DEĞİL
Bildiğiniz gibi elimizde iki başlık var: Ground Zeros ve The Phantom Pain. Bunların iki ayrı oyun mu yoksa MGS 2'deki Tanker ve Plant bölümleri gibi aynı oyuna ait bölümler mi olacağı bilinmiyor. İkinci seçeneğin olma olasılığı daha fazla çünkü Ground Zeroes'da anlatıldığı düşünülen hikâye bütün bir oyunu kaplayacak derecede geniş değil. Ground Zeros muhtemelen hikâyenin 1975'te geçen ilk bölümü, The Phantom Pain ise 1984'te geçen ana oyun. Şimdi biraz geriye, Peace Walker'ın sonuna saralım (bu uyarıyı vermeme bile gerek yok aslında ama: SPOILER GELİYOR). Big Boss, MSF'e ihanet eden Paz'ı etkisiz hale getirir. Bu nedenle Paz'ın öldüğü düşünülmektedir. Yine de Big Boss, ona ihanet etmiş olmasına rağmen sempati beslediği Paz'ın yaşadığını tahmin etmektedir (1974).
Nitekim Big Boss'un şüpheleri doğru çıkar ve Peace Walker olaylarından bir yıl sonra Paz'ın okyanusta sürüklenirken bir balıkçı tarafından kurtarıldığını öğrenir. Paz'ın MSF adına çift taraflı ajanlık yaptığından şüphelenen Cipher (yani The Patriots), aynı zamanda MSF adına bilgi de alabilmek adına Paz'ı hapseder ve ona işkence eder. Big Boss, MSF hakkında bilgi sızdırmaması için gidip Paz'ı öldürmeyi düşünse de Miller onu vazgeçirir. Küba'nın güneyindeki Camp Omega'ya gidip Paz'ı ve irtibatı kaybettikleri Chico'yu bulmak ve kurtarmak adına yola çıkar.
İkisini de kurtarır kurtarmasına ama tam olarak amacını bilmediğimiz, Skull Man isminde gizemli bir adam tarafından yönetilen ve Fox Unit ile bir şekilde ilgisi olan XOF adındaki organizasyon bunu öngörmüş ve Paz'ın karnına bir bomba yerleştirmiştir. Snake ve ekibi acil ve son derece acılı bir ameliyatın ardından bombayı çıkarıp Paz’ı kurtarır. Grup helikopterle Mother Base'e döndüğünde, üssü XOF saldırısı altında bulur. Bu sırada işler bir şekilde daha da kötüye gider ve Big Boss ile Miller ağır yaralanır. Big Boss dokuz yıl sürecek bir komaya girer.
BİR İDEOLOJİ İÇİN DEĞİL
Dokuz yılın ardından uyandığında Big Boss'un sol kolu yoktur ve kafasında saplı bir şarapnel parçası bulunmaktadır. Uyanmasından kısa bir süre sonra hastane bilinmeyen bir askeri birliğin saldırısına uğrar. Söylediğine göre Big Boss komadayken ona o göz kulak olan Ishmael adında gizemli bir adam gelip o sırada tuhaf halüsinasyonlar görmekte olan Snake’i hastaneden kurtarır. Kaçıp bir ambulansa binerler ama ambulans yolda kaza yapar ve Big Boss, bu kez de Ocelot tarafından kurtarılır. Bir süre sonra kaçırılan Miller'ı kurtarmak amacıyla ikisi SSCB istilası altındaki Afganistan'a yol alırlar. Ocelot ilk direktifleri verdikten sonra Snake’i içeri sızma görevi ile baş başa bırakır. Snake onu bulduğunda Miller gördüğü işkenceden harap olmuş, sağ kolu ve sol bacağını kaybetmiş bir haldedir. Snake’in kurtardığı ve güvenli bir bölgeye götürdüğü Miller'ın aklında tek bir şey vardır: İntikam.
Videoda MGS serisindeki önemli noktalarla bağlantılı olabilecek bazı sahneler izliyoruz. Mesela Afrika'da çocuk askerlerin yetiştirildiğini görüyoruz ki buraların Raiden'ın da yetiştirildiği yer olma ihtimali yüksek çünkü Raiden'ın küçükken Batı Afrika'daki Liberian Savaşı'nda yer aldığı biliniyor. Bunun dışında Eli adında sarı saçlı bir çocuk karakter tanıtılıyor ki onun aslında Liquid Snake olduğuna dair inanış çok fazla. Eli dışında yeni karakterlerle de tanışma fırsatı buluyoruz. Quiet kod adlı keskin nişancı kızımız var mesela. Muhtemelen nanomakinelerden kaynaklı bazı güçlere sahip. Gözlerinin etrafının kararmasına neden olan bu güçlerin ona daha keskin bir görüş kazandırıyor olma ihtimali yüksek. Bir de Code Talker isminde ihtiyar bir adam var. Rolünün ne olduğu konusunda bir ipucu yok şu an için. Ayrıca Peace Walker'da tanıştığımız Dr. Emmerich'in rolünün de bu oyunda artacağı kesin. Ocelot ve eski dostu Miller'ın ona neden işkence yaptığını şu an söylemek mümkün değil.
Video boyunca şu an için bir yerlere tam olarak bağlanamayan sahne parçaları da gösteriliyor. Örneğin, Snake'in hapiste tutulan çocukları öldürmesi gibi. Neden böyle bir şey yapmış olabileceğine dair bir şeyler söylemek zor. Tuhaf görünüme ve hareketlere sahip düşmanların bir hava taşıtından inip Snake'e saldırdıklar bir sahne var mesela ki bu tiplerin de kime hizmet ettikleri hakkında da kesin konuşmak doğru olmaz (XOF olma ihtimali yüksek tabii ki).
ONUR İÇİN DEĞİL
Bir de videoya sonradan eklenen, Snake'in küçük, Metal Gear benzeri bir makine kullandığı bir sahne var. Burada Miller, Cipher'ın Afrika'da yeni bir Metal Gear geliştirme çalışmalarına başladığını belirtiyor ki Güney Afrika, Big Boss'un Metal Gear çaldığı ve dünyaya kafa tuttuğu, Outer Heaven'ın bulunduğu yerdir. Bu bahsettiğim olaylar 1995'te oluyor. Bunların 10 yıl öncesinde geçen MGS V'te bu olaylarla herhangi bir bağlantı kurulur mu bilemiyorum elbette ama yine de bir değinmeyi uygun gördüm.
Malumunuz son dönemde acayip bir açık dünya furyası var ve şahsen bu durumdan inanılmaz mutluyum. Ama MGS V'in açık dünya olması, bu sisteme geçen The Witcher, Dark Souls, Dragon Age gibi serilere kıyasla beni hem daha fazla heyecanlandırıyor hem de daha fazla endişelendiriyor. Endişeleniyorum çünkü açık dünya ile kastedilenin gidilmesi gereken yere tepenin sağından mı solundan mı gidileceğine karar vermekten fazlası olması gerektiğini düşünüyorum. Başarılı bir açık dünya oyunu demek benim gözümde bolca yan görev demektir ama MGS serisinin yan görev sistemiyle ne alakası var? Diğer taraftan da feci heyecanlanıyorum. E, çünkü bir kere bu bir Metal Gear Solid. Mevzuyla alakasız Revengeance'ı saymazsak serinin oynadığım altı oyununun bir tanesinde bile en ufak bir hayal kırıklığı yaşadığımı hatırlamıyorum. Kojima işini bilir çünkü şimdiye kadar yaptığı tüm oyunlarını en ince detayına kadar bir saatçi ustalığında işlemiştir.
Bir de bu açık dünyanın getirdiği, mekânların geniş olması durumu var. Uzakta bir tepeden ortamı gözleyip en uygun güzergahı belirleyip ona göre eyleme geçmek daha önceki MGS'lerde tam anlamıyla gerçekleştiremediğimiz bir şeydi. Tabii işin içine dinamik olarak değişen hava şartlarının ve saatin de eklendiğini müjdelemem gerek. Geceleyin ya da bir kum fırtınası sırasında görülmemiz (ve de görmemiz) doğal olarak zorlaşacaktır.
ADALET İÇİN DEĞİL
Grafikler şöyle güzel böyle güzel diye anlatmaktan pek hazzetmem ama bu da Fox Engine be arkadaş! Konami'nin ne zamandır ballandıra ballandıra anlattığı oyun motorunun nelere kadir olduğunu bu video ile iyice görmüş olduk. Yüzler, beden hareketleri, atların animasyonları, toz-toprak ve tabii ki Kojima'nın çok sevdiği ışık oyunları inanılmaz. Ve işin en enteresan tarafı da bu videonun şu anki nesil ayarındaki bir PC'de hazırlanmış olması. Oyunun yeni nesil versyonlarının neye benzeyeceğini tahayyül bile edemiyorum.
The Phantom Pain PS3, 360, PS4 ve One için geliyor ve geldiğinde zaten oyun dünyasının en tepesinde olan efsane seriyi şüphesiz daha da yukarılara taşıyacak. Daha da önemlisi, belki de Snake'ten nefret etmemize neden olacak. Çünkü Snake artık tek bir şey için savaşıyor: İntikam için!
GRAY FOX TEORİSİ
MGS V’in E3’te yayınlanan Red Band videosunu çözümleyen bazı fanlar ortaya çok ilginç bir iddia attı: The Phantom Pain’in ana karakteri aslında Gray Fox, yani Frank Jaeger, yani MGS 1’deki Cyborg Ninja. Snake’i seslendiren kişinin değişmiş olma nedeninin de bu olduğunu söyleyen analizde altı çizilen noktalardan bazıları şöyle:
- Ground Zeros’ta gördüğümüz Snake gerçekten de Big Boss ve bu bölümün sonunda ağır yaralanıp 9 yıl sürecek bir komaya girecek. 70’lerde bir yerde Big Boss’un Gray Fox’un hayatını kurtaracağı biliniyor. Peace Walker’ın sonuna kadar bu olaya şahit olmayışımız Ground Zeros’ta Big Boss’un Gray Fox’u kurtarmak adına ağır yaralanacağının, komadayken de Gray Fox’un onu korumak adına onun yerine geçeceğinin işareti olabilir.
Videoda gördüğümüz Snake’in gözleri yeşildi ama Big Boss’un gözleri mavidir. MGS 1’de gördüğümüz kadarıyla da Gray Fox’un gözleri yeşil.
- Snake oyun sırasında ara sıra dürbün kullanıyor ama giysisinden dürbün çıkarma gibi bir animasyonu yok. Ve videoda zaman zaman Snake’in gözüne hafifçe dokunduğu, göz bandından hafif bir klik sesi çıktığı ve sönük bir mavi ışığın ışıldadığı görülebiliyor. Analizde iddia edildiğine göre Snake dürbün olarak sağ gözündeki bandı kullanıyor. Bildiğiniz gibi Big Boss sağ gözünü MGS 3’te kaybetmişti.
- Ground Zeros fragmanında Snake’e yardım eden Ishmael’in Gray Fox olduğu söyleniyor. O sahnede Big Boss’u ayağa kaldırırken “on your feet soldier” diyor ki MGS’nin çizgi romanlarının birinde Cyborg Ninja, Solid Snake’i ayağa kaldırırken de bire bir aynı şeyleri söylemekte. Ve tabii bir de Keifer Sutherland’in hem Ishmael’i ile The Phantom Pain’deki Snake’i seslendiriyor olması durumu var.
- Peace Walker’ın sonunda Big Boss, Miller’dan bundan sonra ona Snake dememesini, Big Boss olarak hitap etmesini istemişti ama videoda hem Miller hem Ocelot ona Snake diye sesleniyor. Bir de Ground Zeros videosunda “Snake is back on Fox” diye bir yazı geçmekte. Bu, Fox Engine’e yapılan bir gönderme olabileceği gibi Fox kod adına sahip tek FOX-HOUND üyesi Gray Fox da kastediliyor olabilir.
- Snake’in videoda masumları öldürdüğünü görüyoruz ve de Gray Fox’un 1979’da Afrika’da masumları öldürdüğü biliniyor.
Elbette bunların hepsi tahmin ve aksini iddia eden analiz videoları da mevcut… Yine de MGS fanlarının bu kadar çok sevdiği ve daha fazla görmek için can attığı bir karakterin Snake olarak karşımıza çıkacak olma ihtimali kesinlikle heyecan verici.