Mighty No. 9, 3. Kez Ertelendi

Alışkanlık yaptı resmen

Keiji Inafune'nin (Mega Man, Soul Sacrifice) yapımını üstlendiği Mighty No. 9 resmen çıkmak bilmiyor. Platform türünün ve özellikle Mega Man severlerin kadrajında olan oyun Ekim 2013'te 3,8 milyon dolar ile en çok bağış toplayan Kickstarter oyunlarından biri olmuş, ilk çıkış tarihi Nisan 2014 olarak belirlenmişti. Oyunun çıkış tarihi önce Eylül 2015'e ve bu da yeterli olmayınca daha sonra 2016'ın ilk çeyreğine alınmıştı. Bugün oyunun 3. kez ertelendiği açıklandı.

Mega Man'in bayrak taşıyıcısı olarak adledilen Mighty No. 9'ın ertelenmelerle gündeme gelmesi üzücü. Bakalım oyun bu kez, Keiji Inafune'nin bir daha ertelenmeyecek sözünü vermesine rağmen, neden ertelenmiş:

"Oyunun sorunlarını ortadan kaldırıp Şubat'ta yayınlayabilmek için son ana kadar çalışıyorduk. Ama artık bu sorunları çözüp, herşeyi yayına yetiştirecek yeterli zamanımızın olmadığı kesinleşti. Bu problemin 2 büyük sebebi var. Biri bu oyunun çok sayıda platforma çıkacak olması (her platform için sorunların çözümü nispeten farklı) ve diğeri de oyunda kullandığımız motorun artık güncellenmemesi ki bu da eşleştirme ve online kodlama düzenlemelerinin manuel olarak yapılması (daha doğrusu bizzat geliştirici ekip tarafından yeniden programlanması) gerektiği anlamına geliyordu. Maalesef, bu geliştirici ekibimizin yaptığı yanlış hesaplamaların bir sonucu."

Oyunun Unreal 3 ile geliştirildiğini az önce öğrendim. Sonuç olarak ekip üzgün ve oyuncular hiç mutlu değil. Keiji Inafune, oyunun ilkbaharda çıkacağını söyledi ve kesin bir tarih vermedi. Bu tür sorunlar Kickstarter'e yönelik algıyı olumsuz yönde etkiliyor. Bu tür erteleme haberleri için tek tesellim internette gördüğüm bir oyuncu yorumu:

"İyi bir oyun geç de olsa iyi çıkar. Kötü bir oyun her zaman kötü olarak anılır."

YORUMLAR
Parolamı Unuttum