Super Mario Bros ve Legend of Zelda’yı oyun dünyasına kazandıran Shigeru Miyamoto’nun ta 1992’de yayınlanan bir röportajı Shmuplations adlı sitede yayınladı. Eski olmasına rağmen özellikle oyun yapımıyla ilgilenen genç kitleye ders olabilecek, güncelliğini yitirmemiş öğütler barındırıyor.
24 yıl önceki bu röportaj Nintendo'nun The Legend of Zelda: A Link to the Past’i Super Famicom’a (SNES’in Japonya sürümü de diyebiliriz) yayınlamasına az zaman kala yapılmış. Miyamoto, oyun tasarımına dair görüşlerinden, The Legend of Zelda: A Link to the Past’ın nasıl döneminin teknik yetersizliklerine takılıp bir açık dünya oyunu olamayışından bahsediyor.
Duvarları bombayla patlatıp gizli odaları bulmak Miyamoto’nun kafasındaki açık dünya oyun fikrinin bir parçasıymış. Ancak konsolun teknik kısıtlamaları yüzünden daha detaylı bir dünya ekibin kaldıramayacağı kadar yük bindiriyormuş. Dolayısıyla pek çok fikir oyundan çıkartılmış:
Tüm güzel fikirleri tek bir oyunun içine atamazsınız. Fikir oyunun içinde bir şeye bağlanmalı ve fikirler arasında bir tutarlılık olmalı.
Miyamoto iddialı fikirleri çalışabilen bir oyuna yedirebilmenin, oyun tasarımcısının bir parçası olduğunu söylüyor:
Ben fikirlerin sınırsız olduğuna inanırım. Bugünlerde dünya fikirlerle dolup taşıyor. Bunları nasıl derleyip de bir oyunun içine programlayacağı bir oyun tasarımcısının görevi. Bence bir şeyleri toplamak ve düzenlemek bir oyun yapmakta hayal gücü ve yaratıcılıktan daha önemli.
Röportajın tamamını buradan okuyabilirsiniz.

Not: Bu arada kıyaslamak için 24 yıl öncesindeki ve bugünkü fotoğraflarına baktım da Miyamoto hiç de 64 yaşında gibi durmuyor. Japonların genine ve ülkesine sağlıklı yaşam işlemiş resmen. İnsan kıskanıyor, bir benzerini istiyor.
















