Morbid: The Seven Acolytes, piksel piksel grafiklere sahip bir aksiyon RYO idi. İzometrik souls-like olmak gibi bir iddiası vardı. İşin içine bir de Lovecraft teması eklenmişti. Başarılı olmak için tüm tuşlara basıyor gibiydiler :) Gelin görün ki, oyunun öyle çok ilgi çektiğini söylemek pek de mümkün değil.
Bununla birlikte, geliştirici ekip pes etmedi, geçtiğimiz ay devam oyunu Morbid: The Lords of Ire’ı duyurdular. Şimdi de bir fragmanla karşımıza çıkmış bulunuyorlar:
Bu sefer piksel grafiklerden 3. boyuta transfer olmuş bir oyun var karşımızda. Ama öyle beklentiyi de çok yükseltmemek lazım, grafikler yine nostalji yaptıracak düzeyde gibi geldi bana, bilmem sizler ne düşünürsünüz. Dolayısıyla oyun ilgi çekmek için hikâyeye ve oynanışa sırtını dayamaya çalışacak gibi.
Lovecraft denildiğinde akla tabii ki “delilik” geliyor, bu oyunda da ilkindeki “akıl sağlığı sistemi”nin (sanity system) geliştirilmiş bir versiyonunun kullanıldığı belirtiliyor. Kararlarınız dünyayı etkilerken, karakterlerin akli dengesi düşmanların yaklaşım tarzını belirliyor, ayrıca bazı özel yetenekleri de kullanabiliyorsunuz.
Morbid: The Lords of Ire, bir aksilik olmazsa bu yıl içerisinde oyun severlerle buluşacak. Bakalım ilk oyundan daha fazla ilgi çekmeyi başarabilecek mi.
Ben ilk oyunu çok sevmiştim. Hatta yarım yamalak İngilizcemle Türkçe'ye bile çevirdim. Canları sağ olasıcalar eklemediler güzel dilimizi oyuna. Dedik ya, canları sağ olsun. //youtu.be/CVp_BZ53Pzs
Çeviriyi paylaşmadın ama değil mi? İşine yarayacak bir sürü kişi olurdu bence.
Aynen, paylaşsam mı paylaşmasam mı emin olamadım. Yama öylece duruyor bilgisayarımın bir köşesinde :) Yapımcıları ikna etmek çok zor. Şüpheyle yaklaşıyorlar, acaba bu işin içinde bir katakulli var mı, diye. Hâlbuki tek istediğimiz oyunları Türkçe görmek. Bu güven bağını tesis etmek oyunu çevirmekten çok daha zor belki de.