Öncelikle “online pass” de ne ola ki? diyenler için küçük bir özet geçelim. Online Pass 2010 yılında ilk olarak EA tarafından kullanıma açılmış bir ürün tedarik sistemi olarak adlandırılabilir. Oyunları tek kullanımlık ve internet bağlantısı onayıyla bilgisayara yükleyen bu system firmanın ikinci el ve crackli kopyalar ile savaşmasına, para verip oyun alan kullanıcıların da farklı şartlar altında sıkıntı yaşamalarına sebep oluyordu.
E3 konferasında Joystiq’e açıklama yapan EA yetkilisi Gibeau, hangi şartlar altında olursa olsun bu sistemin tekrardan EA’e geri dönüş yapmayacağını adeta kendi kararlarıyla dalga geçercesine anlatıyor. Online pass uygulamasının firmaya telafisi yapılamayacak şekilde zarar verdiğinden bahseden Gibeau, bu sistemin verdiği zararların, sistemi oluşturmak için harcadıkları miktardan fazla olduğunu belirtiyor.
EA’in akıllanan bir yolda adımlar atması elbet hepimizin işine gelir. Bakalım yeni jenerasyona giriş yaptığımız şu günlerde firma profilinde daha ne farklılıklar izleyeceğiz?
Berkan Cesur hala SimCity sunucuları yüzünden çektiklerini hatırlayarak derin bir of çektiği diyarlardan bildirdi.