BioWare'in yeni Mass Effect'e dair ilk tadımlık fragmanı göstermesi, serinin hayranlarını ikiye bölmüş durumda. Aralarında benim de olduğum bir grup, yeni oyuna umutlu biçimde yaklaşırken, bazılarıysa BioWare'de son dönemlerde meydana gelen değişiklikler, EA'in günden güne artan etkisi, Mass Effect Andromeda ve Anthem örnekleri yüzünden oyuna dair şüphelerini koruyorlar.
Bu yeni oyunun proje yönetmeni Michael Gamble, muhtemelen bu ikinci gruptaki oyuncuların "bu da Andromeda gibi olur mu?" düşüncelerini yatıştırmak adına bir dizi açıklama yaptı ve orijinal üçlemede çalışan bazı önemli isimlerin Mass Effect 5 üzerinde çalışmak için BioWare'e geri döndüklerini açıkladı.
Örneğin Mass Effect 1'de baş teknik yönetmenlik, Mass Effect 2'de baş bölüm tasarımcısı, Mass Effect 3'te ise bölüm tasarımcısı görevlerini üstlenen Dusty Everman, "Baş Hikaye Tasarımcısı" rolüyle yeni Mass Effect oyununda çalışıyormuş. Everman beş sene önce kendi stüdyosunu kurmak için BioWare'den ayrılmıştı. Gamble'ın deyişine göre "orijinal Normandy'e hayat veren en önemli isimlerden" biri Everman.
Orijinal üçlemenin sinematik yönetmeni Parrish Ley de ekibe geri dönen isimlerden. "Parrish üçlemenin sinematik yönetmeniydi. Yaşadığınız o etkileyici anların çoğunu o ve ekibi yaratmıştı. Parrish, vizyonunu yeni Mass Effect'e getirmek için tekrar BioWare'e katıldı" demiş Gamble.
Serinin orijinal sanat yönetmeni Derek Watts ve ilk üç oyunun programcı/tasarımcılarından Brenon Holmes da yine yeni Mass Effect üzerinde çalışmak için ekibe geri dönen isimlerden.
Elbette yeni oyun üzerinde konuşmak için henüz çok erken, ama BioWare'e son bir şans verelim bakalım.
Yalnız rezalete bakın, hayranlar seriye umut bağlasın diye eski çalışanlardan bazıları bizimle diye açıklama yapıyorlar, yemezler. Önce iyi işi ortaya koy sonra laf yap. Millete boş laflarla PR kasıp zaman öldüreceğiniz yerde eski oyunlarda tutan formulleri nasıl yaşatırız diye oyun tasarımına kafa yorun. Zaten şu oyunların en baştan PR yerine doğru düzgün tasarımlarına kafa yorulsa son zamanlarda çıkan bütün heyecanla beklenen oyunlar böyle patlamazdı.
Monetizasyonun oyun tasarımının önüne geçtiği her oyun elde patlamaya yüzde elli ile başlar. En baştan PR ve monetizasyon için kafa yorulan oyunlar her zaman tutan oyunların hayaliyle daha çıkmamış oyun üzerinden kazanç hesabı yapılan ve sonuçta patlayan oyunlardır. Yanlış anlaşılmasın, oyun sahte PR ile gene çok başarılı satabilir ama bu oyunu kendi başına bir eser olarak başarılı kılmaz. Nitekim firmalarda satışı yaptıktan sonra gerisine bakmıyor, onun için bu durumdayız.