Daha dün gibi hatırlıyorum. Bundan yıllar yıllar önce, 2000'li yılların başlarında ekran kartı falan değiştirdiğimizde ilk işimiz Futuremark'ın 3DMark yazılımını kurup benchmark yapmak ve sonuçları benzer diğer sistemlerle karşılaştırmak olurdu. Programda benchmark sırasında kullanılan görüntüler falan inanılmaz etkileyici, o dönem oyunlarda göremeyeceğimiz kadar gerçekçi olurdu. Hey gidi günler.
Bayram değil, seyran değil, Eser bize 3DMark'ı neden anlattı sorusunun cevabı 18 yaşındaki Romen öğrencinin geliştirdiği PC Building Simulator'da yatıyor aslında. Alfa öncesi demosu neredeyse yarım milyon kez indirilen oyun kısa zaman içinde büyüklerin de dikkatini çekti ve The Irregular Corporation isimli indie yayıncının kanatları altına girdi. Git gide gelişen oyuna verisel olarak destek veren Corsair ve NZXT'nin ardından kadroya şimdi de Futuremark katıldı.
Corsair ve NZXT oyunun donanım seçenekleri yanına katkı sağlarken Futuremark da 3DMark ve VRMark teknolojilerini oyuna verecek, böylece hazırlamış olduğunuz sanal bilgisayar sistemlerini test edecek ve tamamen gerçekçi sonuçlar elde edebileceksiniz.
"Neredeyse 20 yıl içinde milyonlarca oyuncu PC'lerinin performansını ölçmek için Futuremark benchmark programlarını kullandı. PC Building Simulator oyunu için isabetli ve gerçekçi benchmark deneyimi sunmak üzere The Irregular Corporation ile birlikte çalışmak bizim için oldukça heyecan verici bir deneyim" demiş Futuremark'ın Ticari Direktörü Jani Joki.
İşin içine gerçek benchmark programlarının da girmesi PC Building Simulator'ın bilgisayar toplarken de rahatlıkla kullanılabilecek bir oyun haline gelmesi anlamına geliyor aslında. Oyunun bu yılın başlarında yayınlanan oynanış görüntülerini aşağıda görebilirsiniz, o zamandan beri büyük değişikliklere uğradığını da eklemek lazım tabi. Oyunun resmi çıkışını 2018 Ocak ayında yapması planlanıyor. Oyunun demosunu da şu adresten indirerek denemeniz mümkün.