10 da yetmez 100 tane...
Devamını okuYouTube'un en çok aboneye sahip yayıncısı Felix 'PewDiePie' Kjellberg, YouTube'un rakip platformu diyebileceğimiz Twitch'te yeni bir haftalık programa başladı. Pazar günleri yayınlanacak olan Best Club ismindeki yeni talk show programı şimdiden 90,000 takipçi sayısını aşmış durumda ve ilk bölümü de neredeyse 1 milyon kez izlenmiş.
Geçtiğimiz ay içeriğinde nefret söylemi barındıran bazı videolardan önce yayınlanan reklamların olumsuz etkileri sebebiyle aralarında PepsiCo, Walmart ve Starbucks gibi dev isimlerin de olduğu bazı firmalar YouTube'dan tüm reklamlarını çekmişlerdi. PewDiePie da bunun üzerine bu kararın kendi geliri üzerindeki etkisinden bahsettiği bir video yayınlamış ve bunun reklamverenlerin tepkisini aşırı bulmuştu: "YouTube'da neredeyse dokuz milyar video var ve insanlar üç beş tanesi hakkında mı endişeleniyorlar? Tamam bunun yine de bir sorun olduğunu kabul ediyorum ama koskoca platformdaki herkes beş ırkçı elemanın yaptıkları yüzünden etkilenmeli mi?"
> PewDiePie, Kendisine Irkçı ve Nazi Diyenlere Cevap Verdi
Her yıl milyon dolarlar kazanan Kjellberg bu çıkışının sebebini kendinden çok daha küçük kanalları düşünmesine bağlamış ve bu ay pek çok içerik yaratıcısının büyük ihtimalle para alamayacağını söylemiş ve dişlerini sıkmalarını öğütlemiş. Gerçekten de bu aralar YouTube üzerinde uğursuz bulutlar geziniyor diyebiliriz.
Twitch üzerinden yayın yapma fikrini bu olaylardan çok önce düşünmeye başladığını söyleyen PewDiePie anlaşılan yanlış anlamalara da mahal bırakmak istemiyor. Sırf bu açıklaması bile bence "kendimi değil diğerlerini düşünüyorum" şeklinde bir imaj çizmeye çalışmasıyla ters düşüyor ama ne demişler, zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış.