Red Dead Redemption 2'nin Geliştiricileri Rockstar'daki Çalışma Koşullarını Anlattı

Crunch var, ama çok da kötü değil

Red Dead Redemption 2'nin geliştiricisi Rockstar sosyal medya politikasında değişikliğe giderek çalışanlarına Twitter ve Facebook üzerinden iş deneyimleri hakkında konuşma izni verdi. Bunun sebebi muhtemelen geçtiğimiz günlerde eski bir çalışanın "çalışmaktan canımız çıkıyordu" şeklindeki açıklaması olsa gerek. Yasağın kalkmasıyla birlikte konuşan çalışanların anlattıkları deneyimlere güvenecek olursak (ki neden güvenmeyelim), Rockstar'daki çalışma koşullarının abartıldığı kadar sert olmadığını söylemek mümkün. Bu da akıllara "acaba Job Stauffer neden öyle bir açıklama yaptı?" sorusunu getiriyor. Belki de eskiden stüdyo içinde daha sert bir politika mevcuttu, on senede çok şey değişebilir çünkü.

Bu açıklamalardan bazılarını yorumsuz biçimde aktaracağım. Belki koşullardan şikayetçi olanlar da vardır ama haliyle bunu açık açık dile getirmek istemiyor da olabilirler. Yine de anlatılanlar Rockstar'daki çalışma koşullarının gayet uygun olduğunu gösteriyor.

Phil Beveridge (Rockstar North): Stüdyoda olduğum süre boyunca çalışma koşulları ciddi anlamda ilerleme kaydetti. Red Dead Redemption 2'de yaşadığımız crunch kesinlikle GTA V'e oranla çok daha iyiydi, o zamanlar bir ay boyunca haftada 70 saatten fazla çalıştığımı hatırlıyorum (patronum artık eve gitmemi söylese de).

Vivianne Langdon (Rockstar San Diego): Şimdiye kadar hiç haftada 50 saatten fazla çalışmadım ve o bile çok nadiren oldu, genellikle haftada 2-6 saat ücretli fazla mesai yapıyorum o kadar.

Danny Bannister (Rockstar North): İki yıldır Rockstar'dayım ve RDR2 üzerinde çalıştım. Hiçbir zaman haftada 100 saatin yanına bile yaklaşmadım. Elbette bazen crunch gerekiyordu ama hiç de öyle abartılı biçimde değil. Oyun üzerinde sıkı çalışıyor ama istismar edilmiyorduk. Sanırım RDR2 için en fazla çalıştığım haftada 60 saattir.

Tom Fautley (Rockstar North): Rockstar North'ta çalışan biri olarak ben de şu crunch meselesi hakkında bir şeyler söylemeliyim. Crunch yapıyoruz. Kimsenin haftada 100 saat çalışmaya zorlandığını görmedim ama bazı arkadaşların sağlıklı olmayacak biçimde o sayılara yaklaştığını gördüm. Büyük deadlinelar öncesi benden de fazla mesai yapmam istendi ve beklendi (hem akşamları, hem de haftasonları). Burada geçirdiğimiz beş sene boyunca bir haftada en fazla çalıştığım 79 saatti, ama bu da son zamanlarda olmadı.

JD Solilo (Rockstar Games): 11 seneden uzun süredir Rockstar Games'teyim ve bu süre içinde hiçbir proje uğruna uzun saatler çalışmaya veya işle ev hayatı dengemi bozmaya zorlanmadım. Bu uzun saatler çalışmıyorduk anlamına gelmiyor, kesinlikle çalışıyorduk ama bunu zamanımı projeye adamak istediğim için yapıyordum. Yaratıcılık sabah 5 akşam 9 takvimini izleyecek diye bir kural yok, bazen aklınıza süper bir fikir geliyor ve bir bakmışsınız geceyarısı olmuş.

Bu tür beyanatların daha da fazlasını Miriam Bellard'ın Twitter adresinde okuyabilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum