Bildiğiniz gibi geçtiğimiz günlerde KRAFTON tarafından geliştirilen PUBG: BATTLEGROUNDS için onuncu ve bugüne kadarki en büyük harita olan RONDO yayınlandı. İhtişam Şehri (The Ground of Honor) olarak da bilinen RONDO, şimdiye kadarki haritalar arasında en geniş oynanabilir alana sahip, 8x8 bir harita. Güneybatısında uzanan sakin göller ve bambu koruları ya da kuzeydoğusunda yer alan belirgin tepeleriyle birbirinden farklı arazilerden oluşan RONDO, Yu Lin köyünün yemyeşil güzelliği, Tin Long Garden'ın şelalelerle dolu manzarası veya Mey Ran'ın nehir kenarı mimarisi gibi önemli alanlarla oyunculara çeşitli stratejik seçenekler sunuyor.
Biz de bu haritanın yayınlanmasını fırsat bilerek PUBG Prodüksiyon Direktörü Taehyun Kim'e cevaplarını merak ettiğimiz soruları sorduk. Buyrun röportajımıza:
Soru: Oyungezer okurlarına kendinizi tanıtır mısınız? KRAFTON / PUBG: BATTLEGROUNDS ile ne kadar süredir birliktesiniz ve hangi projeler üzerinde çalıştınız?
Cevap: Ben Taehyun Kim, 2016 yılında PUBG: BATTLEGROUNDS ekibine katıldım. Göreve dünya geliştiricisi olarak başladım ve şu anda PUBG STUDIOS'ta PUBG: BATTLEGROUNDS için genel oyun içi geliştirmeye liderlik eden Prodüksiyon Direktörü pozisyonundayım. Fikirlerim ve katkılarım tüm PUBG: BATTLEGROUNDS haritalarına yansımış durumda.
Soru: Rondo genel olarak uzak doğu kültürü atmosferinin hakim olduğu bir harita. Gelecek haritalarda farklı kültürler görmemiz mümkün mü? Örneğin PUBG'de Türk kültürü öğelerinden esinlenen bir harita görebilecek miyiz?
Cevap: PUBG: BATTLEGROUNDS'taki her harita kendine özgü bir kimlik taşıyor ve geliştirme ekibimiz de yeni haritalar oluştururken farklı görsel unsurları bir araya getirmeye odaklanmış durumda. Haritalarımızın önemli bir kısmı Batılı bir havaya sahip. Örneğin 9. haritamız olan Deston, ABD'nin Teksas eyaletinden esinlendi ve birçok Batılı oyuncumuzdan olumlu geri dönüşler aldı. Bu son harita için yeni bir görünüm ve his sunmak istedik ve sonuçta ortaya Doğu Asya stiline sahip bir harita çıktı. Gelecekteki haritalar için planlarımız henüz kesinleşmiş olmasa da, niyetimiz görsel olarak büyüleyici ve benzersiz deneyimler yaratmak için farklı bölgelerden ilham almaya devam etmek.
Soru: Rondo haritası aynı zamanda şu ana kadar gördüğümüz en büyük PUBG haritası. Bu harita büyüklüğünün hem profesyonel arenada hem de gündelik oyunlarda nasıl sonuçlar doğuracağını öngörüyorsunuz? Bu haritayı oluştururken oyun tarzı beklentileriniz nelerdi?
Cevap: Rondo birçok yeni unsurla birlikte geniş oynanabilir alanlara sahip, bu nedenle ilk başta biraz karmaşık gelebilir. Küçülen çemberin içine girme mesafesi de nispeten artarak haritayı daha zorlu hale getiriyor. Elbette gerçek oyun deneyimi ve zorluk, böylesine büyük bir haritanın farklı konumlarında değişiklik gösterecek. Bunu göz önünde bulundurarak, oyuncuların gezinmesini kolaylaştırmak için genel araziyi çoğunlukla düz olacak şekilde tasarladık. RONDO'nun yayınlanmasının ilk ayında, oyunculara yeni haritayı keşfetmeleri ve alışmaları için zaman vermek ve sonrasında da sırayla daha fazla içerik eklemeyi planlıyoruz. PUBG: BATTLEGROUNDS'un Sahaya İn, Yağmala, Hayatta Kal temel unsurlarına bazı değişiklikler getiren yeni özellikler ve içerikler sunmayı hedefliyoruz.
Rondo'da oyuncular yeni araçları ve ulaşım araçlarını da kullanabilirler. Resmi fragmanla daha önce ortaya çıkan yeni araç Blanc, Aralık ayında Rondo'da kullanılabilecek. Blanc, NEOX tarafından üretilen ve SUV'lara benzer performans gösteren bir araç. Rondo'ya özel başka araçlar da piyasaya sürülecek. Ayrıca bu haritayla oyuna Yürüyen Merdivenler de ekledik. Oyuncular Jadena Şehri boyunca yerleştirilen yürüyen merdivenleri kullanarak binalar arasındaki kısa mesafeleri hızlı bir şekilde kat edebilir, düşmanları kovalamak veya onlardan kaçmak için bu merdivenleri kullanabilirler.
Soru: JS9, Rondo haritasıyla birlikte RONDO için özel olarak oyuna ekleniyor. JS9 bize ne tür yeni oynanış fırsatları ve farklılıklar sunacak?
Cevap: JS9 diğer hafif makineli tüfeklerle aynı mekaniği paylaşıyor ama yüksek hasar gücü ve nispeten düşük eklenti edinme zorluğu sayesinde olağanüstü çok yönlülüğü ile öne çıkıyor. JS9'u kompakt tasarımı ve güçlü performansıyla hem yeni gelenlere hem de deneyimli tecrübelilere hitap edecek şekilde tasarladık.
İkincil bir silah olarak kullanılabilen Stun Gun ise düşmanların görüşlerini engelleyerek hareketlerini geçici olarak kısıtlıyor - bu benim fikrimde. Geliştirici ekibimizin amacı her oturumda değişen bir oyun yaratmak ve basit bir nişancı oyununun ötesinde çeşitli anlatılar oluşturmak. Oyuncuların Stun Gun kullanarak kendi oyun deneyimlerini nasıl oluşturduklarını görmek için heyecanlıyız. Fragmanda kısaca gösterildiği gibi, vurulduğunuzda dört saniye boyunca sersemleyeceksiniz. Öldürücü olmayan bir silah olmasına rağmen, bu süre zarfında herhangi bir eylemde bulunamayacağınız için bu durum ölümünüze yol açabilir.
Soru: Diyelim ki bir tur PUBG oynamak için giriş yaptınız ve RONDO'da oynuyorsunuz. Nereye düşmeyi tercih ederdiniz ve ilk nereye giderdiniz?
Yu Lin ve Jadena City'yi fragmanda sıkça göründükleri için zaten biliyor olabilirsiniz. Bu iki iyi bilinen konum dışında benim favorim Rondo'nun doğusunda bulunan Mey Ran. Küçük boyutuna rağmen, bu konum gizli bir hazine gibi bir şey. Binaların ve nehrin uyum içinde olduğu bu geleneksel kasabada, oyuncular lotus çiçeklerinin yüzdüğü su yollarını kullanarak savaşmanın tadını çıkarabilirler. Burayı ziyaret etmenizi şiddetle tavsiye ederim.
Soru: Ve son olarak, hangisini tercih edersiniz, Alfa Takımını mı Beta Takımını mı?
Cevap: Eğer Alfa Takımını tercih ederseniz, "Bir zafer ancak tüm takım yaşadığında mükemmeldir" der ve herhangi bir takım üyesi feda edilirse zafer olmayacağına inanırsınız. Beta Takımını tercih ederseniz, "Doğru zaman geldiğinde onu öldüreceğim" der ve hedefinize ulaşmak için takım üyelerini feda etmeye hevesli olursunuz. Oyun tarzım haritalara göre değiştiği için birini seçmek zor ama illa seçim yapmamı istiyorsanız takımımı arkadan desteklemeyi tercih ettiğim için Alfa Takımına yakın olduğumu söyleyebilirim.
Cevaplarınız için teşekkür ederiz.