THE FINALS son zamanlarda oynadığımız en etkileyici "oynaması ücretsiz" oyunlardan biri. Başarılı betaların ardından bu sabah çıkışını gerçekleştiren THE FINALS'ı geliştiren Embark Studios'a biz de merak ettiğimiz birkaç soru sorduk, cevaplarımızı aldık :)
Soru: Haritaların dinamik olması THE FINALS'ın alametifarikalarından birisi. Bu durum harita tasarımında ekibe ne tür özgürlükler sağladı?
Tamamen yıkılabilir ortamlara sahip olmak çok oyunculu oyunlar söz konusu olduğunda oyunu değiştiren bir özellik, çevre sanatçılarımız ve bölüm tasarımcılarımızın bildikleri şeyleri tekrar öğrenmeleri gerekti. Yıkımın maçlar sırasında çevreyi nasıl değiştirdiğini düşünmeleri, ayrıca gerçek fiziği ve binaların fiziksel bütünlüğünü dikkate almaları gerekti. Kısacası bu, eğlenceli FPS haritaları oluştururken aynı zamanda mimarlar gibi düşünmemiz gerektiği anlamına geldi.
Soru: The FINALS'ın TV'de yayımlanan bir spor müsabakası illüzyonu oyuncuya gerçekten çok iyi yansıtılıyor. Bu konsept ekibin aklına nasıl geldi? Konseptin daha iyi işlenmesi için neler yapıldı?
THE FINALS'ı geliştirmeye başladığımızda bazı büyük hedeflerimiz vardı ve oyuncu özgürlüğü de bunların başında geliyordu - oyuncuların kendi karakterlerini yaratmalarına ve kendi oyun tarzlarını şekillendirmelerine izin vermek. THE FINALS'ın gameshow ortamı, oyunun bu yanına eğilmemiz için harika bir yoldu. Hem gerçekten benzersiz ve farklı, hem de gerçekten esnek bir yapımız var. Oyunu yayınladıktan sonra hikayesinin daha derinlerine inmek ve daha fazla sırrı ortaya çıkarmak istiyoruz. Henüz yarışmacılar için yarışma programının dışındaki dünyanın nasıl bir yer olduğu belli değil!
Soru: Sizce günün birinde televizyonda canlı çekim bir The Finals programı izleyebilecek miyiz? Netflix'in Squid Game reality show'unda yaptığına benzer bir şeyler?
Yorum yok. (Sanırım burada bir şeyler yakaladık :) - Eser)
Soru: Seslendirmelerde yapay zekanın kullanılması birçok oyuncu tarafından eleştirilmişti. Ekip, bu konu hakkında ne düşünüyor? Herhangi bir geri adım atacak mı?
Kullandığımız metinden-sese (TTS) özelliği gerçek insan seslerinden elde edilmiş durumda. Burada hem sözleşmeli profesyonel seslendirme sanatçılarını, hem de Embark ekibinin üyeleri tarafından sağlanan geçici seslerin bir karışımı mevcut. Embark'ın amacı gerçek aktörleri kullanmaktan vazgeçmek değil. Aksine, TTS teknolojisini kullanmak bize aktörlerle çalışmanın yeni yollarını açtı. Oyun geliştiriciliğinde prosedürel üretim, pekiştirme ve makine öğrenimindeki ilerlemelerin yol açtığı bir değişim söz konusu ve bu da deneyimleri nasıl oluşturduğumuzu etkiliyor. TTS de bu evrimin bir parçası ve oyun geliştiricileri için gelecektede kullanacakları araçların parçası olmaya devam edecek. Gelecek oyunlarda, hem kaydedilmiş seslendirme hem de TTS'nin bir karışımını kullanmayı planlıyoruz.
Soru: THE FINALS gerçekten çok başarılı iki beta süreci geçirdi. Oyuncu sayıları ekibin hedeflediği kadar mıydı? Oyuncuları tam sürüm çıktığında oynamaya devam etmeye ikna etmek için nasıl bir yol izleniyor?
THE FINALS'ı kapsamlı bir şekilde test etmek, oyuna uygun yeni içerikleri ve bu içerikleri geliştirmemizin ne kadar zaman aldığını kapsamlı bir şekilde anlamamızı sağladı. Buna yeni ekipman ve modlardan kozmetiklere ve haritalara kadar her şey dahil. THE FINALS'ı canlı servis aracılığıyla sürekli olarak genişletmek istiyoruz. Sezon 1'den başlayarak zaman sınırlı etkinlikler ve modların yanı sıra oyun tarzlarını genişleten çok sayıda yeni silah ve ekipmanın yanı sıra birçok kazanılabilir kozmetik sunacağız. Ayrıca THE FINALS'ın hikayesini daha derinlemesine incelemek ve dünyanın en büyük yarışma programının arkasındaki sırları daha fazla açığa çıkarmaya başlamak istiyoruz.
Cevaplarınız için teşekkür ederiz Embark.