Soru-Cevap: Xbox One'ın Türkiye Durumu Ne Alemde?

2 önemli soruyu Türkiye Xbox Ürün Müdürü Levent Ertoğlu'na sorduk...

Konsol savaşları, Microsoft'un Xbox One ile ilgili kısıtlayıcı özelliklerden geri atmasıyla farklı bir boyuta taşındı. Microsoft Xbox Ürün Müdürü Levent Ertoğlu'na Xbox One'ın Türkiye'deki durumuyla ilgili önemli iki soru yönelttik:

OGZ: Xbox One'ın Türkiye'de resmi satılış tarihi hakkında kesin bir bilgi var mı? Kesin tarih olmasa bile Asya kıtası çıkış tarihine göre (2014 sonu) bir fikir verebilir misiniz? (Daha önce, aynı zamanda, daha sonra gibi)

Levent Ertoğlu: Xbox One Türkiye resmi satısıyla ilgili su an kesin bir bilgi yok. Bildiğin gibi ilk etapta 21 ülke için açıklama yapıldı. Doğu Avrupa, MEA (Orta Doğu) ve Asya bölgeleri için şimdilik zaman bilgisi bekleniyor. Elbette bunun en kısa sürede olmasını ümit ediyoruz.

OGZ:Xbox One'ın resmi çıkışının olduğu bir ülkeden alınıp, resmi çıkışının yapılmadığı bir ülkeye getirilmesi çalışmasına engel midir? Örneğin, İngiltere'den alınan bir Xbox One, orada bir Xbox Live hesabı yaratıldıktan sonra Türkiye'ye (ya da 21 ülkenin dışında bir yere) götürüldüğünde, bağlanan IP yüzünden servislerde kısıtlamaya maruz kalır mı? IP'nin tanımlanması, o ülkede resmi hizmet başlamadığı için çevirimiçi servisleri (özellikle oyunlarla ilgili olanlar) sekteye uğratacak mı?

Levent Ertoğlu: Resmi satış ülkelerinden alınan konsolların resmi satış olmayan ülkelerde kullanımıyla ilgili durum XBOX 360 için daha önce yaşanan (resmi satış öncesi) durumla ayni. Tabi en önemlisi de satış sonrası servis hizmetinin resmi satış olmadan verilmeyeceğinin bilinmesi.

Görünen o ki, Xbox One'ı yurtdışından almamızın, Türkiye'ye geldiğinde almamıza göre tek dezavantajı garanti kapsamından faydalanamayacak olmamız. 

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum