Soulblight Eski Tarz RYO Deneyimi Sunmayı Hedefliyor

Bana çok da eski tarz gibi gelmedi ama hayırlısı

Soulblight'ın ismini ilk kez 2015 yılında, Polonya'nın en ünlü oyun organizasyonlarından biri olan Digital Dragons'ta aldığı ödüllerle duymuştuk. Oyun Nisan ayında alfa sürecine girmişti, şimdi ise Kickstarter'da kendisine ihtiyacı olan fonu toplamaya çalışıyor. Kampanyanın bitmesine daha bir ay var ve şimdilik gereken fonun üçte biri toplanmış durumda. Büyük ihtimalle kampanya sonlanana kadar gereken fonu yakalamış olacaklar.

Polonyalı My Next Games stüdyosu tarafından geliştirilen oyunun hedefi oyunculara tamamen eski tarz bir rol yapma deneyimi sunmak. "Masaüstünde kağıt kalemle oynadığımız rol yapma oyunlarına özlem duyuyoruz. O zamanlar deneyim puanı kazanmak ve level atlamak eğlencenin yalnızca ufak bir parçasıydı. Bizi asıl heyecanlandıran işin asıl rol yapma kısmıydı. Tüm o yetenekleri ve aynı zamanda kusurlarıyla başka bir karaktere büründüğümüz o andı. Bazen yeteneksizliklerimiz karşımızdaki görevi çözmemizin önüne geçer ve oyunu daha zor hale getirirdi. Ama tam da bu yüzden karakterler daha canlı hissettirirdi, bizim de hedeflediğimiz şey bu" diyor My Next Games.

Kendilerine gerçek rol yapma özgürlüğü istiyorsanız o zaman Divinity: Original Sin 2 oynayın demek isterdim ama şimdi heveslerini baltamayalım tabi, eski tarza yönelik her oyunun başımızın üzerinde yeri var.

Kuşbakışı açıdan oynanacak olan oyun roguelike bir deneyim sunacak. Oyunda ilginç bir 'kusur' mekaniği bulunuyor. Roguelike olduğu için prosedürel olarak rasgele yaratılan zindanlardan birini temizlediğimizde karakterimiz bir kusur kazanacak. İsmi çok olumsuz görünse de My Next Games bunun aslında bu güç kazanmanın farklı bir yolu olduğunu ve bu kusura bağlı olarak karakterimize uygun biçimde davranmamız gerekeceğini söylüyor. Örneğin 'açgözlü' kusuruna sahipsek ne kadar çok paramız varsa gücümüz de o kadar artacak, yani elde para tutmak avantajlı olacak. Ya da içki içmediğimiz zaman zayıf düşeceğimiz bir kusur var oyunda, içkinin olumsuz etkilerini ise karakterimiz buff olarak hissedecek.

Fikir olarak ilginç görünüyor, grafikleri de hiç fena sayılmaz. İddia ettikleri gibi bir rol yapma deneyimi yaşatabilecekler mi, ekibin verdiği örnekte olduğu gibi "örümcek korkusu olan biri sırf XP kaçırmamak için dev örümceklere dalmaz" mantığını yansıtabilecekler mi, bunu oyun çıktığında göreceğiz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum