Valve’dan Son Açıklama Geldi: Steam Controller

Girdi sistemine de el atmak lazım.

Valve’ın Steam’i oturma odasına getirme çalışmalarının son ayağı da açıklanmış oldu. Steam Controller, Valve’ın planındaki son halka. Sisteme girdi yapılmasını sağlayan, yeni bir kontrol kolu. Böyle havalı bahsettiğime bakmayın, nihayetinde konsol kontrol kolunun ötesine geçilmiş bir teknolojiden bahsetmiyoruz.

Ama bu demek değil ki, kontrol kolu standart analog çubuklar ve yön tışlarına mahkum. Aksine, iki farklı dokunmatik alanın bulunduğu, ortasında mini bir dokunmatik ekranın bulunduğu bir yapı var karşımızda.

İKİLİ DOKUNMATİK ALANLAR

Bu dairesel iki kısım, baş parmaklar tarafından akıcı hareketi sağlıyor. Ayrıca üstüne basılabilir tuş özelliklerini de koruyorlar. Özellikle bilgisayardaki fare hareketini konsol dünyasına taşımak için atılmış mantıklı bir hamle gibi duruyor. Aynı şey dövüş oyunları ya da D-pad’e mahkum oyunlar için söylenebilir mi, bilemiyoruz.

Normal kontrol kollarında bulunan titreşim motorlarının aksine, bu iki dokunmatik alan kendi başlarına geri bildirimi sağlıyorlar. İçlerindeki elektro mıknatıslar sayesinde oyuncuya farklı verileri alanları farklı sertliklere, farklı titreşim seviyelerine getirerek sunmayı amaçlıyorlar.

Valve’ın iddiası, bu kol ile stratejiden simülasyona, fare ve klavye ile oynanan her oyunun rahatça oynandığı.

DOKUNMATİK EKRAN

Ortadaki dokunmatik alan, fiziksel tuşlar olmaksızın Steam’in özelliklerine kapı açıyor bir nevi. Aynı DualShock 4’ün orta alanı gibi bu bölge de basılabilir tuş özelliğini koruyor, büyük tek bir tuş. Sistem genel olarak bir kere basıp aktive etmek, gerekli özelliği dokunmatik olarak seçmek, ardından basarak onaylamak şeklinde anlatılıyor. Ama oyun yapımcıları, bu alanı istedikleri gibi kullanmakta özgürler.

Yalnız bu tuşun Steam ile uyumlu oluşu, basıldığında oyunu durdurup dikkati tümüyle verebileceğiniz bir menü açıyor olması.

TUŞLAR

Her tuş, Valve’ın yaptığı araştırmalar sonucunda kontrol kolunun ulaşılabilir olduğuna inandıkları bölgelerine konmuş durumda. Toplamda 16 adet tuş bulunuyor ve bunlardan yarısı, başparmaklar alanlardan kaldırılmadan ulaşılabiliyor.

Kontrol kolu, simetrik bir tasarıma sahip.

PAYLAŞILAN AYARLAR

Geçmişte yapılan oyunlar bu kola uyumlu olmadığı için, Steam’de “Legacy” modu yapılmış durumda. Böylelikle eski oyunlar kontrol kolu ile uyumlu hale geliyor. Hatta aşağıda Portal2’nin legacy mod ile kola yerleşimini görebiliyorsunuz.

AÇIK KAYNAK

Steam kontrol kolu tümüyle hacklenebilir. Bu sadece yazılım anlamında değil. Donanımsal olarak da müdahaleye imkân veriyor. Fena da değil aslında.

PEKİ BUNDAN SONRA?

Valve, böylelikle Steam açıklamalarını sonlandırmış oldu. Bundan sonra konuları daha da derinlemesine tartışmak isterseniz, Steam Universe sayfasına yönelebilirsiniz. Gelecek hafta da SteamOS’in çalıştığı prototiplerinin teknik detayları gibi bilgiler de yavaş yavaş dökülmeye başlayacakmış.

Diğer konular bir nebze farklı olsa da, kontrol koluna dair böylesine radikal değişiklikler, elimize alıp denemeden anlaşılamayacak doğru ya da yanlışlara sahip olur. Her ne kadar Valve, bu konuda bolca araştırma yaptığını söylese de nihayetinde karar oyuncuların olacaktır. Biz de bir tanesini deneyip görmeden, bu sözlerin ne kadar doğru olduğuna kefil olmayız. Aman ha, gelecek sene alır da mutsuz olursanız suçu bizde bulmayınız. :)

Güncelleme: Tanıtımın resmi sayfasına buradan ulaşabilirsiniz, orada cevaptan çok daha fazla soru uyandıran (sanki tüm metin öyle değilmiş gibi) ufak bir SSS seansı da bulunmakta.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum