Steam Kendi Rekorunu Kırdı

Valve rakip tanımıyor

Hatırlıyorum da, 2002 ya da 2003 yıllarında Valve çıkıp oyunların dijital olarak satılacağı, otomatik olarak güncelleneceği ve oyuncuların istedikleri her yerden erişebileceği bir sistem tasarladığını açıkladığında çoğu firma onlarla dalga geçmişti.

Kutusuz oyun mu? İnternetten mi satılacak? İndirilerek mi oynanacak? Hah! Güldürmeyin beni!

Buna benzer sözleri sarf eden firmaların en başında da Microsoft geliyordu. Şimdi, aradan 12 yıl geçtikten ve Steam dünyadaki en büyük dijital oyun platformu hâline geldikten sonra onu yakalamaya çalışan da yine Microsoft…

EA, Microsoft ve Ubisoft ona yetişmeye çalışadursun Steam gün geçtikçe büyümeye ve gelişmeye devam ediyor. Neogafüyelerinden birinin aldığı ekran görüntüsü, 27 Aralık tarihinde Steam’de aynı anda tamı tamına 8.156.455 kullanıcının olduğunu gösteriyor.

Yanlış hatırlamıyorsam bu sayı geçen yıl 7 milyon olarak tespit edilmişti. Yani arada 1 milyon kişilik muazzam bir fark var. Peki bu kadar kişi ne oynuyor dersiniz? Neogaf forumlarındaki şahin gözlü arkadaşımız onun da ekran görüntüsünü almış.

Eh… İlk üç sıranın beni pek şaşırttığını söyleyemeyeceğim; çünkü ne zaman Steam hesabımı açsam mutlaka Dota 2 veya Team Fortress 2 oynayan bir ya da iki kişiye denk geliyorum. İhtiyar delikanlı Counter Strike’ın bugün bile hâlâ bu kadar popüler olduğunu görmekse nostaljik bir head-shot etkisi yaratıyor bünyede. Üstelik sekizinci sırada ta kendisini, orijinal hâlini de görüyoruz (El bombası atıyorum…)

İçimizdeki futbol âşkının bambaşka olduğunun bir kanıtı var dördüncü sırada: FM 2015. On sekizinci sıradaysa bir önceki versiyonunu, FM 2014’ü görüyoruz. Anlaşılan âşkımız biraz çapkın, aynı anda 76.000 kişiyi birden idare ediyor baksanıza.

Beni asıl şaşırtan şeyse Skyrim’in hâlâ bu kadar popüler olması. Bethesda’nın son klasiği aradan geçen yıllara rağmen ilk beşe girmeyi ve takipçisine 10.000 kişilik bir fark atmayı başarmış. Gary’s Mode’un da hâlen bu kadar çok oynanması cidden tuhaf.

Listede War Thunder, Unturned, Don’t Starve ve Robocraft gibi bağımsız ve erken erişim yapımların olmasıysa işin bir diğer güzel yanı. Popüler olmak için illa ki milyon dolar bütçeli AAA oyunlar çıkarmak zorunda olmadığınızı, iyi bir oyunun mutlaka karşılığını alacağını kanıtlıyor bu bize. 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum