Steam Müşteri İncelemeleri’nin bir oyunu satın alıp almamaya karar vermemizde oynadığı rol tartışılmaz. Büyük bütçeli ve tanınmış yapımlarda kendi kararımıza güveniyoruz elbette; fakat hakkında çok fazla şey bilmediğimiz oyunlarda, bilhassa da bağımsızlarda önemli bir etken oluşturuyor bu mavi veya kırmızı başparmaklar.
Ancak şöyle bir durum var: eski ve yeni incelemeleri birbirinden ayırmak çok zor. Steam’deki oyunlar doğaları itibariyle çabucak güncellenebiliyor ve hatalarından sıyrılabiliyor bildiğiniz gibi. Veya bir oyunun Erken Erişim incelemeleri genellikle kötü oluyor, fakat piyasaya çıktığında çoğunlukla eksikliklerini gidermiş oluyor. Yani oyunun son hâli belki de dört dörtlük bir performans ve eğlence sunarken müşteri incelemeleri hâlâ olumsuz puan göstermeye devam ediyor.
İşte bu sorundan kurtulmak için, yayınlanan yeni bir güncellemeyle eski ve yeni incelemeleri ikiye ayırdı Valve. Artık bir oyunun notuna baktığımızda “En Son” ve “Toplam” adında iki ayrı başlık görüyoruz. “Toplam” not bildiğiniz eski sisteme göre çalışıyor. “En Son” ise oyunun son 1 ay içerisinde aldığı incelemeleri sunuyor. Böylece Erken Erişim zamanındakiler veya oyunun ilk çıkışında yaşanan geçici problemler nedeniyle verilen olumsuz yorumlar ayrı bir sekmede toplanmış oluyor.

Buna ek olarak artık bir de “Özet” görünümümüz var. Ayrıca yorumculara oyunun bedava inceleme kopyasını alıp almadıklarını işaretlemelerini isteyen bir sekme ve dilerseniz tüm dilleri aynı anda görme seçeneği de (Topluluk Merkezi’nde) eklenmiş.

Eh, en azından artık hangisi daha yeni, hangisi daha eski diye kılı kırk yarmamız gerekmeyecek gibi. Siz ne düşünüyorsunuz?
















