SteamVR Home özelliğini Half Life 2’deki interaktif menülerden SteamVR’a kadar uzanan bir sürecin son halkası gibi değerlendirmek gerekiyor, bence. Neden diyecek olursanız, Valve bu özellikle bekleme alanları dahil etkileşimin kullanıcı deneyiminde ne kadar ciddiye aldığını görebilirsiniz. Geçen yıl hayatımızdaki yerini alan SteamVR’a gelen tüm eklentileri aşağı yukarı bu minvalde değerlendirmiştik. Çünkü bütün eklentilerin odak noktasında Launch Area denilen oyuncuların bekleme menüsü diyeceğimiz alan yer alıyordu.
19 Mayıs’da Beta sürümü duyurulan SteamVR ile daha zengin, etkileşimi daha yüksek ve daha sosyal bir bekleme alanı yaratılmak isteniyor. Yeni özellikle, SteamVR Workshop’u kullanıp kişiselleştirilebilir içerik üreten kullanıcıların hayatını daha da zenginleştirmeyi hedefliyor. Açıklama notlarında dikkatimizi çeken detaylar arasında daha fazla ses, animasyon, etkileşim ve sosyal özellikler yer alıyor.
SteamVR Home ile çevre elementleri artık daha yüksek çözünürlüklü olacak, ses ve animasyonla desteklenecek. Bu şekilde kullanıcıların yapmış olduğu farklı çevrelere teleport olup, keşfe çıkabileceğiz.
Buradan da sosyalleşemeye bağlanan bir içerik karşımıza çıkıyor. Arkadaşlarımızı ya da diğer oyuncuları "evimize" davet edip sesli sohbet vb. sosyal aktiviteler yapabileceğiz.
Keza gelen yenilikler arasında daha öncesinde Team Fortress’dan alışık olduğumuz giyilebilir aksesuarlarla avatarımızı zenginleştirebileceğiz.
Dikkatinizi çekmiştir, şu an için adam akıllı VR deneyimi için ana menüde asıl oyunun başlamasını bekleyen oyuncular konumundayız. Umarız bu girişim Vive’da karakter yaratma ekranını zenginleştirmekten ziyade bizleri asıl oyuna başlamaya taşıyacak esas adımın habercisi olur.