The Elder Scrolls ilk oyunundan beri video oyunları sektörünün en sevilen, en başarılı ve en çok ses getiren serilerinden biri oldu. Daggerfall’un devasa haritası ile oyuncuların akıllarını başından alan Bethesda, daha sonra da Morrowind ve Oblivion ile bizlere kolay kolay unutamayacağımız anılara sahip olma şansı vermişti.
Skyrim ise gerçekten seride farklı bir yere sahip. Çünkü Skyrim’le birlikte hem yeni nesil oyuncular Elder Scrolls evreni ile tanışmış oldu, hem de ejderhaların Tamriel’e dönüşüne ve artık unutulmuş olan Dragonborn’un tekrar sahneye çıkışına şahit olduk.
Skyrim’in serideki önemini farklı açılardan ve uzun uzun konuşmak isterdim ama bugün sizlere serinin yeni üyesi, The Elder Scrolls VI’dan ne beklediğimi(zi) anlatacağım.
Altıncı oyunun nerede geçeceğini henüz bilmiyoruz. İnternette bolca Elsweyr söylentileri dolansa da hem bölgenin coğrafi özellikleri, hem de halkı yüzünden bunun olacağını sanmıyorum. Tamam, Khajiitleri hepimiz seviyoruz ama 100 saat boyunca kedi adam görmek insanları sıkacaktır ve oyunla aralarında bir bağ kurmalarını zorlaştıracaktır. Hatta aynı sebeplerden ötürü Black Marsh’ın da üzerini çiziyorum.
Yeni oyun için favorim Valenwood ya da Tamriel’in biraz daha göbeği. Ki, bu konuyu başka bir yazımda detaylıca anlatmak ve izlerle fikir alışverişi yapmak istiyorum.
Efendim, konumuza dönersek The Elder Scrolls VI’dan çok, ÇOK FAZLA şey bekliyoruz. Çünkü Skyrim bizleri kendine alık etti, çünkü Elder Scrolls’un inanılmaz bir mazisi var, çünkü Bethesda bu işi iyi biliyor. Fakat bu yazımda ilk akla gelen ya da en çok istediğimiz 10 maddeye dikkatinizi çekmek istiyorum.
Haydi başlayalım...
1) Yeni Oyun Motoru

The Elder Scrolls VI’da yeni oyun motoruna geçecekleri neredeyse kesin. Todd Howard’ın “Altıncı oyunu hala geliştirmeye başlamadık. Planladıklarımızı söylesem öyle bir teknolojiye sahip değilsiniz ki dersiniz, o derece.” gibi açıklamar yapıp ağzımızın suyunu akıtmasından da başka bir şey çıkartamıyoruz zaten. Fakat Fallout 4’te yaşanan oay yüzünden bir yandan da yoğurdu üflemekten vaz geçemiyoruz.
2) Gelişmiş Yapay Zeka

Skyrim’e her ne kadar aşık olsak da bir zaman sonra düşmanlarımızın bizimle savaşma şekli, Tamriel sakinlerinin bize hitap ya da davranışları gibi konularda oyunun yapay zekasının ve mekaniklerinin aslında sığ olduğunu fark ettik. Ki, üzücü bir durum... Bu yüzden yeni oyunda daha iyi, savaşırken farklı taktikler kullanan ve olaylara daha gerçekçi tepkiler veren yapay zeka istiyoruz. İstiyoruz değil mi?
3) Dövüş Sistemi

Skyrim’in ilk başta göze batmasa da en zayıf olduğu noktalardan biri, hatta oyunun “yaşlanmasına” en büyük sebep (oyunun çıkış tarihini de unutmadan) dövüş sistemi. Çünkü oyunda dövüş sistemi yok diyebilecek durumdayız. Bu yüzden yeni oyunda melee, ranged ve caster sınıfları için başarılı bir dövüş sistemi olmasını umuyoruz. Mesela Dark Souls ya da The Witcher tarzında sıyrılma, bloklama ya da savuşturma mekanikleri. Gizlilik için saklanma, siper alma, gizliliği bozmadan rakibi sessizce öldürmemizi sağlayan özel bitirici hareketler... Anladınız siz...
4) Silah ve Zırh Çeşitliliği

Daha önceki oyunların, Skyrim’in silah ve zırh çeşitliliği fena değildi. Fakat bir yerden sonra hepimiz aynı silahları yapıp kullanmaya başladık. Burada “yapıp” kelimesinin altını çiziyorum. Crafting, Alchemy ve Enchanting’in birleşimi ile o kadar muazzam eşyalar yaptık ki; artık oyunda bulduğumuz, efsanevi, hikayesi ve önemi olan eşyalar oyuncak gibi kalmaya başladı. Umarım hem nitelik, hem de nicelik bakımından daha iyi bir sistemle karşılaşırız.
5) Detaylı, İnandırıcı ve Yaşayan Bir Dünya

Tamam, Skyrim’in dünyasına laf etmiyorum. İnanın sizden daha fazla aşık olmuşumdur o dünyaya. Fakat şöyle bir durum var ki oyundaki birçok detay bu dünyanın inandırıcılığını ve kendine bağlayıcılığını öldürüyordu. Mesela iç savaşın kaderini belirlememiz ve o meydan savaşını, kale kuşatmasını hatırlıyor musunuz? Bu gibi detayların üzerine biraz daha düşülsün, dünya daha dolu ve esrarengiz olsun. Aslında bu konuyu kısaca şöyle özetleyebiliriz. Çalışan sistemi bozmayın, sadce biraz geliştirin...
6) Büyük Yan Görevlerin Oyun Dünyasına Etkisi Artmalı

Ne yazık ki Skyrim’de es geçilen, üzerine düşülmeyen konulardan biri de bu. Mesela Thieves Guild’i (Hırsızlar Loncası) tekrar ayaklandırmışız, şehirde girilmedik ev, çalınmadık mücevher bırakmamışız kimsenin durumdan rahatsız olduğu, önlem aldığı yok. Dark Brotherhood’u (Kara Kardeşlik, suikastçı tayfa) tekrar eski görkenli günlerine döndürdük, gittik kral öldürdük. Arkadaş bir yerde güvenliği arttırın, acık işleri sıkıştırın. Yok... Alduin’i öldüren şanlı Dragonborn olmamıza rağmen bize gider yapan muhaffızlardan bahsetmiyorum bile... Bu tip şeylerin dünyaya etkisi artmalı, yaptıklarımızın bir şeyleri değiştirmeli.
7) Boss’lar Sadece Daha Fazla Cana ve Büyüye Sahip Düşmanlar Olmasın

Skyrim’de nice efsaneyle savaştık. Kimleri dize getirdik, ne öykülere son nokta koyduk. Bu yolda birbirinden eski, güçlü, önemli düşmanla karşılaştık ama ne yazık ki bu arkadaşların normal düşmanlarımızdan tek farkı (istisnalar dışında) daha fazla cana sahip olmaları ve iki tane fazladan büyü bilmeleri oldu. Yeni oyunda hem ana görev, hem de büyük yan görevlerde karşılaşacağımız önemli düşmanların bu sefer gerçekten de önemli, o önemin hakkını verebilmelerini istiyoruz.
8) Farklı ve İşlevsel Zorluk Dereceleri

Bethesda; lütfen ama lütfen yeni oyunda sesimizi duy ve oyuna adam akıllı zorluk dereceleri ekle. Zorluk derecesini arttırmak sadece düşmanlara daha fazla can vermek, bize daha sağlam vurmalarını sağlamak ve bizim hasarımızı azaltmakla sınırlı kalmasın. Sadece hikayen keyif almak isteyenlerden, açlık ve susuzluğun can aldığını acımasız derecelere yükselen bir yelpaze oldun zorluk derecelerinde. Bu konuda birçok örnek var. Gözünü seveyim yap şu işi, illa birileri mod yapacak diye beklemeyelim...
9) Guild ve Ünvanların bir Önemi Olsun

Yeni oyunda aldığımız ünvanların bir önemi, bağlayıcılığı olmalı. Thane olduysak bu yüzden ara sıra belli görevlere çağırılalım, anlaşmazlıkları çözelim. Ne bileyim, Thieves Guild’in başındaysak diğer hırsız loncaları ile uğraşalım, loncamızın ayakta kalmasını sağlayalım, arada büyük ve planlı vurgunlar yapalım. Kısacası bu ünvanları alınca işimiz bitmesin, kendimizi oraya ait hissedelim. Bize ihtiyaçları olduğunu bilelim.
10) Rol Yapma Mekanikleri

Yine Skyrim’in en büyük eksikliklerinden birisidir rol yapma mekaniklerinin zayıflığı. Aslında Skyrim bize bu konuda birçok seçenek sunuyor ama hepsinden azar azar verip hiçbirini önümüze tam olarak sunamadığı için bir süre sonra sistem sıkmaya, basit gelmeye başlıyor. Bana kalırsa hikaye anlatımı güçlenmeli, çok daha ciddi kararlar verebilmeliyiz, o dünyadaki önemli karakterler bize bunu gerçekten de hissettirmeli ve yabancı arkadaşların Epic Moment dediği nefes kesen, unutulmaz anlar çoğalmalı. The Elder Scrolls sahip olduğu tarih, detayları ve dünyası ile nefes kesen bir seri. Yeni oyunda bunu tekrar hatırlamalılar ve bazı şeylerin üzerine biraz daha düşmeliler. Gönül ilişkileri, dostluklar, düşmanlıklar, rakiplerimiz ile yarışa girmek, bize kin güden ya da bizden öç almaya çalışan düşmanlar. Bunların hepsi Skyrim’de vardı ama biraz önce de bahsettiğim gibi yarım yamalaktı. Bunu başarabilirsin Bethesda, yeni bir efsane daha yaratabilirsin...
The Elder Scrolls VI’dan beklediğim/beklediğimiz daha birçok şey var. Bethesda’nın Skyrim’i hesap makinelerine bile çıkartmadan yeni oyuna girişmeyeceğini de biliyoruz. Fakat bizelere hem eski oyunlar, hem de Skyrim’le o kadar güzel dünyalar ve hikayeler sundular ki istemesek, kendimizi durdurmaya çalışsak da yeni oyun için heyecanlanıyoruz.
The Elder Scrolls VI’dan siz ne bekliyorsunuz sevgili Oyungezerler?

















